Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Marqz pisze:Daj już spokój z tym fatalizmem. To że giera słabo hula to nie nowość.
Nie dam spokoju :D Bo dlaczego twierdzisz ze slabo chula???? do czego porownujesz?? Niema gry do kturej mozna porownac. Moze bedzie mozliwosc porownania z OFP2, zobaczymy co to bedzie. Chula jak chula a i te nazekanie na AI tez jest przesadzone, ok AI nie dziala idealnie w wielu przypadkach ale to tylko program!!! Naukowcy maja problem z AI mam na mysli roboty i inne. Maja problem ze zrobieniem auta kture by samo poruszalo sie po drodze, i nie mysle o tym ze kierowca wcisnie guzik na prostej drodze a auto samo przyspiesza i chamuje ale wybor trasy , omijanie przeszkod itp. Zaduzo fantastyki sie naogladali co niektorzy. Pokazcie mi gre gdzie AI jest madrzejsze. Co niektorzy nowi gracze maja wieksza trudnosc w poruszaniu sie po mapie a my narzekamy na AI :) W dup..ch sie poprzewracalo haha :lol:
AI na biegac, fruwac jezdzic i moze jeszcze czytac w myslach co gracz chcialby zrobic?
Ja osobiscie urzywam w ograniczonym stopniu AI np jako zaloga pojazdu a i tak jak co do czego to sam przejmuje stery albo dzialo, jak AI sie gdzies zaplacze to wywalam z odzialu i sie nie przejnuje, wkoncu to tylko gra. Ale oczywiscie wszelkie ulepszenia mile widziane :) Aby byc uczciwym dodam ze konstruktywna ocena ze AI partoli cos jest ok, ale jako uwaga tylko a nie nazekanie.

ufoman: Post masakra, bledow co nie miara. Popraw to.
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Tak, SiD chodzi szybciej bo wycięli manuala. Porównanie było Utesi do Czarnorusi a nie do wersji light. Kondor Ci napisał co i jak, uważam tak samo.
Demko chodzi bajecznie, ma się to nijak do pełnej wersji. Mam ustawione obie rozdziałki na 1600X1200, wszystko inne na noralnie tylko cienie na wysoko i postprocesy na wysoko. Benchmark pokazuje Average:34 klatki bez względu na to czy mam zasięg na 1600 czy 2400 także twoja teoria SiD jest błędna. Minimum fraps pokazywał 24 kltaki w benchmarku.
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

Dzieki Marqz za porade odnosnie OC.Wykrecilem procka na 3.2Ghz i ram z 800 na 975 czy cos kolo tego ,i jest poprawa w wydajnosci na Armie 2.Nie jest powalajaca ale moge teraz przynajmniej zobaczyc jak gra wyglada ,pozmieniac opcje itd... Chociaz do plynnej gry moj sprzet jest juz chyba za stary (premiera karty i procka 2007 r).Takze po wakacjach nowy sprzet .Karte minimum GTX 295 (chociaz moze lepiej poczekac na GT 300 z 40nm ?) i procek chyba Core I7 (bo C2Q chyba juz nie ma co) .Szkoda marnowac ta gre na ustawienia normal (musi byc full i min 1900x1200).a Ty grasz na full czy na normal ?i jaka rozdzialka?(moglbys napisac tez jaki proc i karta )chcialbym miec porownanie.Thx.
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Dobra robota 3.2 to przyzwoity wynik :) . Podniosłeś ram ale jak masz timingi na auto to napewno się zwolniły a to gorsze niż podnoszenie taktowania. Sprawdź. Gram w 1600X1200 wszystko na medium, core 2 quad Q6600 2,4 @ 3,4 ghz (OC), GF GTX 260 core i-216. Minimum 24 klatki więc już gra się przyzwoicie.
Pzdr.
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

To prawda timingi wskazuja wyzsza wartosc 6 6 6 6 22 cos takiego .tzn ze zle? im wiecej tym gorzej czy jak ?Ty mi pisales zeby ustawic opcje unlinked ale nie zmienialo mi sie wtedy taktowanie pamieci ,wiec dalem linked i wartosc podniosla sie ze standardowych 800 do 975 i timingi jak wyzej.czyli to zle?Powinienem dac Unlinked jednak i zostawic 800 czyli standardowe taktowanie pamiatek?
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SiD »

W tym rzecz, że takie informacje są przechowywane w pamięci operacyjnej, która jakby nie patrzeć, o ile nie jest zapchana (a nie jest), to nie powoduje spadków wydajności. W wyciętej Czarnorusi jest mniej obiektów, ale poza obszarem dema - czarnoruś z dema nie ma jakiejś utraty gęstości obiektów. Tak samo addony, które nie są w danej chwili używane podczas misji nie mogą wpływać na wydajność gry. Co najwyżej indeksacja potrwa dłużej. Jeżeli wstawimy w środku Cz-Lite 1 jednostkę, to taka sama wydajność będzie w pełnej Czarnorusi z tą jedną jednostką. Ta "masa obiektów budynków" przeszkadza pecetowi równie mocno co manual PDF. Właśnie gdy jest teleport, to gra dostaje czkawki, ale od stopniowego wypełniania terenu obiektami służą właśnie osobne LOD doczytywane w locie. Budynki nie wiele różnią się tutaj od pojazdów - myslisz, że wszystkie HMMV, Czołgi i takie tam cały czas rezydują w pamięci? A co robi niby garbage collector?
Zgodzę się, że na krawędzi ten Cz-lite wydajność będzie dużo większa, ale jeśli w promieniu drawdistance się nie kończy nam ziemia, to wydajność jest identyczna jak w pełnej wersji. Oczywiście, że podczas kampanii wydajność jest gorsza - gdyby jednak w demie, w edytorze natrzaskać skryptów i różnorakich jednostek osiągalibyśmy podobne wyniki. W drugą stronę działa to tak samo - odpalisz benchmarka na pełnej wersji i różnice w śr. FPS będą wachały się w granicy 3-5.
Pomyślcie o tym, jak płynnym doczytywaniu leveli w quake-u. Biegasz sobie na DM5 i w pamięci masz wczytaną DM4 i DM6. Nie ma znaczenia, czy map w Quake będzie aż do DM50, a demo ma tylko te 3, bo będąc na DM5 w pamięci przechowujesz tylko dane z tych pobliskich.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Omaha
Powinienem dac Unlinked jednak i zostawic 800 czyli standardowe taktowanie pamiatek?
Zrób tak i sprawdź fps-y, ja bym tak zrobił. Myślę że będzie więcej. Jeżeli nie to zostawisz wyższe taktowanie i dłuższe timingi.
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SiD »

Pamięci się nie podkręca, bo to gówno daje i łatwo je stracić. Są tanie dziś, ale bez przesady.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Trance »

Ale omaha przeciez z Twoim komputerem nie powinienes miec TAKICH problemow. Przyczyna z całą pewnością leży gdzieś indziej
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: mant3z »

Omaha wciśnij no na klawiaturze Windows Logo + R, następnie wpisz: msconfig.
Wybierz zakładkę Uruchamianie, wyłącz wszystko! Potem sobie włączysz to co będziesz chciał.
Masz tam też zakładki System.ini i Win.ini, wyłącz w nich wszystko! No chyba, że masz W7 to tam już tego nie ma.
Restart i zobacz czy masz poprawę. Możliwe, że jakieś cudo które pracuje w tle robi Ci pod górkę.
Mów mi milordzie łapserdaku!
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

mant3z ,Trance i marqz .Dzieki wam chlopaki ,kazdy z was w jakis sposob mi pomogl.Problem lezal w uruchomionym Nero scout (zabieral 50% mocy procka)wylaczylem dziada i komp odzyl natychmiast.Procek juz podkrecony ,gra ustawiona wszystko na very high i 1920x1200 i cioram w multi :) Klatek mam 30 ale jak zmniejszam opcje grafiki czy tez rozdzialke na nizsze to i tak nie widze jakiegos wzrostu fps-ow ,wiec zostane przy max detalach i rozdzialce ,gra wyglada super,ale widze ze trzeba bedzie sie sporo uczyc .To nie COD i BF (Trance your right) Jednym slowem giera wymiata,ogromne przestrzenie ,sprzetow jak nasral i KLIMAT!!! (moj klimat) taki jakby zimno wojenny choc z nowoczesnym arsenalem.pewnie jeszce patche troche poprawia i bedzie ameryka he hehe.Pozdro.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”