[Skrypty] Zalicznie zadania (hint, marker)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

[Skrypty] Zalicznie zadania (hint, marker)

Post autor: eJay »

Czy znacie jakiś kod, ktory dodaje np. 5 pkt dla kazdego gracza w MP po wykonaniu pewnego zadania? Coś jak w Evolution, ale tam łączy się to z rangą i kierowaniem pojazdami. Mi chodzi konkretnie o punkty :)
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: kondor »

najpierw stworzyc jakis wyzwalacz aktywowany wykonaniem zadania, a w polu "przy aktywacji":

Kod: Zaznacz cały

 dodawacz = [] execVM "dodaj_punkty.sqf"

Kod: Zaznacz cały

//dodaj_punkty.sqf
wyzwDuzy setTriggerActivation ["WEST", "PRESENT", false];
_grupa = list wyzwDuzy;

for[{_i=0},{_i<(count _grupa)},{_i=_i+1}]do{
  _u = _grupa select _i;
  _u addScore 5;
};

wyzwDuzy setTriggerActivation ["NONE", "PRESENT", false];
if (true) exitWith {};
gdzie wyzwDuzy to taki wyzwalacz obejmujący obszar, w ktorym na pewno wszyscy sie znajdą i początkowo ustawiony na "brak"
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: eJay »

Co zrobić, aby po wykonaniu zadania marker z mapy zniknął?
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: Trance »

Ustawia sie jego rozmiar na zero :), oczywiscie po wykonaniu zadania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: Matte »

Kod: Zaznacz cały

deleteMarker "Marker1"
Nazwa markera musi koniecznie być w ""
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: kondor »

Kod: Zaznacz cały

deleteMarker "Marker1"
to jest komenda do usuwania globalnie markera, wiec nalezy ja wykonac tylko raz, np tylko na serwerze (zeby np inny klient nie zechcial usuwac markera, ktorego juz nie ma) (choc moze BIS wzial to pod uwage i nic by sie zlego nie stalo)
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: eJay »

Robie misje MP dla kilku osob i potrzebna mi pomoc :)

1. Chcialbym, aby miejsce spawnu pojawilo sie dopiero po zaliczeniu konkretnego celu. Da się to zrobic?

2. Jak zmusić załoge siedzącą w helikopterze, aby wyskoczyla w konkretnym miejscu?

3. Chciałbym umieścić na planszy żołnierza (w środku miasta), ktory co jakiś czas będzie wystrzeliwał w powietrze flary z granatnika. Jednoczesnie chcialbym, aby byl niesmiertelny i nie był brany w warunku aktywacji wyzwalcza Zachód/nieobecny.

4. Jak tworzy się własne napisy w lewym górnym rogu (zamiast "Zadanie Wykonane"). Chcialbym umiescic tam pewne informacje.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: klamacz »

4. Hint?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: eJay »

Mam mały problem.

Mam wyzwalacz, ktory w polu warunek ma:

Kod: Zaznacz cały

getDammage radar > 0.3
- "radar" to obiekt nazwany przeze mnie.

a w polu aktywacji:

Kod: Zaznacz cały

zadanie1=true; "1" objStatus "Done"; hint "zadanie 1 wykonane"
Problem jest nastepujący - w testowaniu misji w trybie edytora, wszystko działa jak należy. Hint dziala, objStatus rowniez. Gdy jednak misja rozgrywa sie w MP wszystko szlag trafia. Co zrobic aby to zadzialalo? Czy napisanie skryptu z powyzszym kodem i aktywowanie go przy takim warunku coś da?
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: gremdek »

powiedz cos wiecej o tym radarze, tak o ustawiony w edytorze?
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Detale, bajery, szczegóły w skryptach.

Post autor: kondor »

wydaje sie wszystko dobrze, radar jako obiekt statyczny wszedzie powinien byc lokalny, ale moze sie myle sprobuj w init.sqf dac:

Kod: Zaznacz cały

radar_popsuty = false;
a w 1. wyzwalaczu (ktory stworzyles) w polu "przy aktywacji":

Kod: Zaznacz cały

radar_popsuty = true; PublicVariable "radar_popsuty";
i stworz 2. wzywalacz o warunku

Kod: Zaznacz cały

radar_popsuty
z polem przy aktywacji:

Kod: Zaznacz cały

zadanie1=true; "1" objStatus "Done"; hint "zadanie 1 wykonane"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”