Zmienna jako nazwa

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Zmienna jako nazwa

Post autor: Trance »

Witam!
Napotkalem kolejny problem przy tworzeniu misji.
Chce zrobic taki myk, ze kazdy gracz bedzie mial na mapie marker, ktory tam co powiedzmy 2 sekundy bedzie uaktualnial swoja pozycje i wskazywal na pozycje tego gracza. Cos takiego jak jest w ESLu.
Ale komenda createMarkerLocal wymaga przy kazdym markerze unikalnej, swojej wlasnej nazwy. Nie jest problemem recznie nadawac taka nazwe kazdemu markerowi, ale chcialbym zaoszczedzic nieco "miejsca" w skrypcie i zrobic to jakos bardziej sprytnie. Nie wiem tylko jak i nie wiem tez, czy taki pomysł jaki mam, jest wogole wykonalny.
Mam powiedzmy 3 graczy a1,a2,a3, ktorych biore do wspolnej tabeli:
players_array = [a1,a2,a3];
I teraz chciałbym stworzyc nazwe dla markera skladajaca sie z nazwy edytorowej tych jednostek i jakiegos stalego napisu np "marker". Moim celem jest stworzenie nazwy "a1marker", "a2marker", "a3marker" itd.
Probowalem to zrobic jakos tak:
players_array = [a1,a2,a3];
{_nazwa_markera = ("_x" + "marker"); _markerek = createMarkerLocal [_nazwa_markera, position _x]} forEach players_array;
// z tego fragmetu " _nazwa_markera = ("_x" + "marker") " chce uzyskac w pierwszym przypadku napis "a1marker"
Ale to oczywiscie nie dziala. Tak jak na powyzszym przykladzie, chcialbym polaczyc dwa wyrazy w jeden, tylko ze jeden z nich jest zmienna, pod ktora kryje sie pozadany napis.
Mam nadzieje, ze jakos logicznie i czytelnie przedstawilem moj problem.
Czy ktos wie lub ma pomysl jak taki problemik rozwiazac?
Bede bardzo wdzieczny za nawet najmniejsze wskazowki.

Trance
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Zmienna jako nazwa

Post autor: SaS TrooP »

Jeśli chcesz to mogę ci wysłać moją misję pod OFP (nie skończona), z której łatwo można odczytać pracę takich markerów.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zmienna jako nazwa

Post autor: Trance »

Bardzo byłbym wdzieczny.
Moj e-mail to trance13bds@interia.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zmienna jako nazwa

Post autor: Trance »

OK. Juz nie trzeba, dzieki za chec pomocy. Pogrzebałem troche w starych skryptach ESLa i znalazłem odpowiedz.
Kluczem do zagadki jest komenda format.
Uzycie jej np w taki sposob:
_i = 1;
_nazwa = format["jednostka_numer_%1", _i];
Spowoduje to zapisanie w zmiennej _nazwa wyrazu "jednostka_numer_1".
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”