Dialogi
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- Argorden
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Poznań
Dialogi
1.Witam,oto moje kolejne genialne pytanie:),wiem że już takie tematy są ale nie spełniają moich oczekiwań.Więc proszę o
najprostszy sposób wstawiania dialogów.
2.Więc jak najprościej zrobić patrole w których będą określone jednostki(np. z addonów)?
PS. Proszę nie podawać stron jakhttp://community.bistudio.com/wiki tylko dawać własne wypowiedzi...
Pozdrawiam i z góry
najprostszy sposób wstawiania dialogów.
2.Więc jak najprościej zrobić patrole w których będą określone jednostki(np. z addonów)?
PS. Proszę nie podawać stron jakhttp://community.bistudio.com/wiki tylko dawać własne wypowiedzi...
Pozdrawiam i z góry
Re: Kilka pytań noobka
I. Dialogi, czyli rozmowy? Jeśli o to chodzi, to proszę:
Na przykładzie rozmowy (sideChat) przez Radio Alpha (przydatne gdy wzywasz posiłki albo coś):
1. Tworzysz wyzwalacz z aktywacją Radio Alpha i w uruchamianiu wpisujesz:
2. Tworzysz ten skrypt (rozmowa1.sqs) w folderze misji, a w nim piszesz np.:
zapisujesz to np. w notatniku jako .sqs.
3. Teraz włączasz misję i klikasz Radio Alpha. Powinno działać.
II. No to wstawiasz na mapę jakie chcesz jednostki i ustawiasz im waypointy na trasie patrolu. Np. mamy oddział: dowódca i dwóch strzelców, WPty (ruszać do) dajesz dowódcy np. wokół domku i ostatni waypoint dajesz na tym właśnie dowódcy (typu "przełącz"). Będzie on chodził w kółko po tej trasie, dopóki nie zauważy wroga. Jeśli chcesz, żeby chodził wolniej, to w pierwszym WPcie ustawiasz zachowanie na bezpieczny i szybkość na ograniczony.
Na przykładzie rozmowy (sideChat) przez Radio Alpha (przydatne gdy wzywasz posiłki albo coś):
1. Tworzysz wyzwalacz z aktywacją Radio Alpha i w uruchamianiu wpisujesz:
Kod: Zaznacz cały
[] exec "rozmowa1.sqs"
Kod: Zaznacz cały
aP sideChat "pierwsza kwestia"
~2
aP2 sideChat "druga kwestia"
~3
aP sideChat "trzecia kwestia"
~2
exit
3. Teraz włączasz misję i klikasz Radio Alpha. Powinno działać.
II. No to wstawiasz na mapę jakie chcesz jednostki i ustawiasz im waypointy na trasie patrolu. Np. mamy oddział: dowódca i dwóch strzelców, WPty (ruszać do) dajesz dowódcy np. wokół domku i ostatni waypoint dajesz na tym właśnie dowódcy (typu "przełącz"). Będzie on chodził w kółko po tej trasie, dopóki nie zauważy wroga. Jeśli chcesz, żeby chodził wolniej, to w pierwszym WPcie ustawiasz zachowanie na bezpieczny i szybkość na ograniczony.
- Argorden
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kilka pytań noobka
Właśnie o to mi chodziło!Wielkie dzięki .
Tylko co do dialogów chodziło mi raczej o coś takiego że jak dojdziemy do jakiegoś Waypointa i wtedy:
ziom1 mówi-o lol
a zim 2 odpowiada- elo
albo
Niszczymy cel(BMP) i wtedy mówi HQ
HQ-Udajcie się na PN(przykład)
o coś takiego mi chodzi.
Tylko co do dialogów chodziło mi raczej o coś takiego że jak dojdziemy do jakiegoś Waypointa i wtedy:
ziom1 mówi-o lol
a zim 2 odpowiada- elo
albo
Niszczymy cel(BMP) i wtedy mówi HQ
HQ-Udajcie się na PN(przykład)
o coś takiego mi chodzi.
Re: Dialogi
No to w wyzwalaczu wystarczy zmienić warunek, np. A co do HQ, to musisz na początku skryptu dać podobną formułkę: ale nie wiem, czy to nie musi być wtedy .SQF. Jeśli tak, to po prostu zmieniasz w skrypcie (~2) na (sleep 2) i końcówkę, czyli to by było tak:
Jeśli piszesz skrypt w .sqf, to musisz pamiętać o średniku ";" na końcu każdej linijki, sam o tym często zapominam. Nie wiem, czy to dobrze napisałem z tym "PAPABEAR", bo ostatnio z HQ bawiłem się w OFP, a później robiłem jakąś jednostkę z nazwą HQ i ustawiałem normalny sideChat.
EDIT: Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy: jeśli to .SQF, to musisz w wyzwalaczu uruchamianie zmienić na
A co do dialogu przy waypoincie, to w uruchamianiu (czy tam przy aktywacji) waypointa dajesz właśnie ten "execVM", co podałem.
Kod: Zaznacz cały
not alive bmp1
Kod: Zaznacz cały
PAPABEAR=[West,"HQ"];
PAPABEAR sideChat "1st kwestia";
Kod: Zaznacz cały
PAPABEAR=[West,"HQ"];
PAPABEAR sideChat "pierwsza kwestia";
sleep 3;
aP sideChat "druga kwestia";
sleep 2;
PAPABEAR sideChat "trzecia kwestia"
sleep 3;
if (true) exitWith {};
EDIT: Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy: jeśli to .SQF, to musisz w wyzwalaczu uruchamianie
Kod: Zaznacz cały
[] exec "nazwa_skryptu.sqs"
Kod: Zaznacz cały
[] execVM "nazwa_skryptu.sqf"
- Argorden
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dialogi
Dziękować