Dialogi

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Argorden
Posty: 115
Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Dialogi

Post autor: Argorden »

1.Witam,oto moje kolejne genialne pytanie:),wiem że już takie tematy są ale nie spełniają moich oczekiwań.Więc proszę o
najprostszy sposób wstawiania dialogów.

2.Więc jak najprościej zrobić patrole w których będą określone jednostki(np. z addonów)?

PS. Proszę nie podawać stron jakhttp://community.bistudio.com/wiki tylko dawać własne wypowiedzi...
Pozdrawiam i z góry :dworship
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań noobka

Post autor: stypol9 »

I. Dialogi, czyli rozmowy? Jeśli o to chodzi, to proszę:
Na przykładzie rozmowy (sideChat) przez Radio Alpha (przydatne gdy wzywasz posiłki albo coś):
1. Tworzysz wyzwalacz z aktywacją Radio Alpha i w uruchamianiu wpisujesz:

Kod: Zaznacz cały

[] exec "rozmowa1.sqs"
2. Tworzysz ten skrypt (rozmowa1.sqs) w folderze misji, a w nim piszesz np.:

Kod: Zaznacz cały

aP sideChat "pierwsza kwestia"
~2
aP2 sideChat "druga kwestia"
~3
aP sideChat "trzecia kwestia"
~2
exit
zapisujesz to np. w notatniku jako .sqs.
3. Teraz włączasz misję i klikasz Radio Alpha. Powinno działać.

II. No to wstawiasz na mapę jakie chcesz jednostki i ustawiasz im waypointy na trasie patrolu. Np. mamy oddział: dowódca i dwóch strzelców, WPty (ruszać do) dajesz dowódcy np. wokół domku i ostatni waypoint dajesz na tym właśnie dowódcy (typu "przełącz"). Będzie on chodził w kółko po tej trasie, dopóki nie zauważy wroga. Jeśli chcesz, żeby chodził wolniej, to w pierwszym WPcie ustawiasz zachowanie na bezpieczny i szybkość na ograniczony.
Awatar użytkownika
Argorden
Posty: 115
Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań noobka

Post autor: Argorden »

Właśnie o to mi chodziło!Wielkie dzięki :dworship .
Tylko co do dialogów chodziło mi raczej o coś takiego że jak dojdziemy do jakiegoś Waypointa i wtedy:
ziom1 mówi-o lol
a zim 2 odpowiada- elo

albo

Niszczymy cel(BMP) i wtedy mówi HQ
HQ-Udajcie się na PN(przykład)
o coś takiego mi chodzi.
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Dialogi

Post autor: stypol9 »

No to w wyzwalaczu wystarczy zmienić warunek, np.

Kod: Zaznacz cały

not alive bmp1
A co do HQ, to musisz na początku skryptu dać podobną formułkę:

Kod: Zaznacz cały

PAPABEAR=[West,"HQ"]; 
PAPABEAR sideChat "1st kwestia";
ale nie wiem, czy to nie musi być wtedy .SQF. Jeśli tak, to po prostu zmieniasz w skrypcie (~2) na (sleep 2) i końcówkę, czyli to by było tak:

Kod: Zaznacz cały

PAPABEAR=[West,"HQ"]; 
PAPABEAR sideChat "pierwsza kwestia";
sleep 3;
aP sideChat "druga kwestia";
sleep 2;
PAPABEAR sideChat "trzecia kwestia"
sleep 3;
if (true) exitWith {};
Jeśli piszesz skrypt w .sqf, to musisz pamiętać o średniku ";" na końcu każdej linijki, sam o tym często zapominam. Nie wiem, czy to dobrze napisałem z tym "PAPABEAR", bo ostatnio z HQ bawiłem się w OFP, a później robiłem jakąś jednostkę z nazwą HQ i ustawiałem normalny sideChat. :)

EDIT: Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy: jeśli to .SQF, to musisz w wyzwalaczu uruchamianie

Kod: Zaznacz cały

[] exec "nazwa_skryptu.sqs"
zmienić na

Kod: Zaznacz cały

[] execVM "nazwa_skryptu.sqf"
A co do dialogu przy waypoincie, to w uruchamianiu (czy tam przy aktywacji) waypointa dajesz właśnie ten "execVM", co podałem.
Awatar użytkownika
Argorden
Posty: 115
Rejestracja: 20 listopada 2009, 21:35
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Dialogi

Post autor: Argorden »

Dziękować 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”