Wzywanie heli za pomocą flar

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Artek3333 »

Vari pisze:Wtedy heli od razu startuje i obawiam się, że zanim wystrzelę flarę, paliwo będzie już na wyczerpaniu.
O ile się nie mylę, to wszystkim pojazdom które sterują AI i nie ma w pojazdach gracza jako np. pasażera to paliwo się nie kończy, więc taki helikopter AI może wisieć i latać w powietrzu bez końca (nie dotyczy uzbrojenia). ;)
Druga sprawa, to jak dasz heli pierwszy punkt naw. blisko heli i zsynchronizujesz go z wyzwalaczem odpalenia flary, to heli będzie stał na miejscu, bez włączania silników ;)
Awatar użytkownika
Vari
Posty: 46
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 16:50
ID Steam:
Numer GG: 1022354
ID gracza: 0

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Vari »

Wsadziłem tego pilota do heli1, pierwszy WP dałem dokładnie w miejscu spoczynku heli1, ustawiłem warunek zielonaWystrzelona i teraz mam odwrotny problem. heli1 startuje zanim wystrzelę flarę i leci do samego końca, tak jakby warunkiem było samo true. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Artek3333 »

to widocznie coś masz namieszane, skoro zielonaWystrzelona ci się spełnia. Wychodzi na to, że od początku zielonaWystrzelona jest true. :?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Artek3333 »

Stworzyłem przykład i działa jak powinno
Załączniki
flara.utes.rar
(1.47 KiB) Pobrany 151 razy
Awatar użytkownika
Vari
Posty: 46
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 16:50
ID Steam:
Numer GG: 1022354
ID gracza: 0

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Vari »

Tak, to ja coś namieszałem w skryptach :oops: Z tym, że nawet po tym namieszaniu zmienna powinna być na false, więc nie wiem, jakim cudem heli odleciał. W każdym razie już to poprawiłem, działa jak marzenie, a warunek można dać waypointowi, nie trzeba wyzwalacza i synchronizacji :) Wszystkim dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Vari
Posty: 46
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 16:50
ID Steam:
Numer GG: 1022354
ID gracza: 0

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: Vari »

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego - jak zrobić coś takiego, że gdy zielonaWystrzelona jest już true, to czerwonaWystrzelona nie może dostać wartości true i odwrotnie?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wzywanie heli za pomocą flar

Post autor: kondor »

Kod: Zaznacz cały

_pocisk = _this select 0;
if ((_pocisk == "F_40mm_Green") and (not czerwonaWystrzelona)) then
{
  zielonaWystrzelona = true;
  publicVariable "zielonaWystrzelona";
}
else
{
  if ((_pocisk == "F_40mm_Red") and (not zielonaWystrzelona)) then
  {
    czerwonaWystrzelona = true;
    publicVariable "czerwonaWystrzelona";
  }; 
};
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”