Komenda onPlayerConnected

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Komenda onPlayerConnected

Post autor: Trance »

Witam!
Zastanawiam sie, jak działa komenda onPlayerConnected.
W opisie na http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA nalezy ja "gdzies" wpisac, a po niej "statement".
Brzmi to dośc obco i tajemniczo. Niestety nie mam w chwili obecnej możliwosci eskperymentowania z tą komendą, dlatego musze pytac bardziej doswiadczonych uzytkownikow, jak ona dziala? Gdzie ja trzeba wpisywac? Czy jezeli tych "statement" jest wiecej niz jedno, to nalezy brac to w jakies klamry? Czy raczej nie ma mozliwosci, zeby było tego wiecej niz jedno? Gdzie taką komendę wpisac? Wogóle generalnie chodzi mi o mechanizm działania tej komendy.

Z góry dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Trance
Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Komenda onPlayerConnected

Post autor: kondor »

Wpisuje się to najlepiej gdzieś na początku, czyli np w init.sqf (wystarczy, że serwer ma użytą tą komendę).
Przykład:

Kod: Zaznacz cały

onPlayerConnected "iloscGraczy = iloscGraczy + 1; [_id, _name] execVM ""obsluga_gracza.sqf"" ";
Czyli ten statement to ciąg komend jako tekst.
Wykona się to tylko na serwerze (podobno) dla każdego gracza (nawet nie JIP), ale największe zastosowanie ta komenda ma właśnie dla graczy JIP, bo po prostu wykrywa tą sytuację.
Ciekawe są te zmienne lokalne (dostępne chyba tylko w tym statemencie) _id, która zwraca id gracza i _name.
Inne szczegóły: http://community.bistudio.com/wiki/6thSense.eu:EG
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Komenda onPlayerConnected

Post autor: Trance »

Aaa , czyli nie klamry, a cudzysłowy.
No wiec dzieki za pomoc poraz n-ty :).
Pozdrawiam
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”