Jak zmienić flagę na maszcie i inne?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
templar
Posty: 60
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 12:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Jak zmienić flagę na maszcie i inne?

Post autor: templar »

Witam mam 2 pytania :
1. W jednej misji kampanii trzeba było ochraniać saperów którzy "budowali" bazę (tzn. kiedy doszli na miejsce i się nie ruszali to budynki się z ziemi wysuwały) . Jak zrobić coś takiego?
2. Jak zrobić żeby z masztu wroga żołnierz zdają wrogą flagę i zawiesił swoją i żeby wtedy się misja skończyła?
Pozdrawiam.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale spowodowanie żeby jakiś drań umarł za swoją." - General George S. Patton
Obrazek
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Pytania

Post autor: aszek »

1. Rozpakuj sobie kampanie główną (depbo) i zerknij do .sqm w 'M17TheCamp_S08.Sara'. Wszystko wyrasta w WP dzięki: 'setpos'.

2. Trzeba podmienić teksturę obiektu. flaga setflagtexture "teksura"

tekstura - nazwa pliku .paa/.pac

west - ca\misc\data\usa_vlajka.paa
east - ca\misc\data\rus_vlajka.paa
guer - ca\misc\data\jih_vlajka.paa

inne fajne:
bilboard_traidores_co.paa
bilboard_riviera_co.paa
bilboard_nopassarao_co.paa
bilboard_bienvenudo_co.paa

Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView) i wrzucić do folderu z misją.
No, i zostaje znaleść animację emulującą grzebanie przy maszcie: 'switchmove' / 'playmove'.

AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPpneMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPknlMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSlowWrflDnon_SaluteIn

Kompletną listę anmimacji masz na: http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Moves
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
templar
Posty: 60
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 12:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pytania

Post autor: templar »

1. Próbuje wypakować tę kampanię za pomocą DePBO ale przy próbie wypakowania wyskakuje mi okna w którym tam jest napisane
List index out of bounds (0)
i nic się nie wypakowuje. Jak to naprawić??

I żeby nie zakładać nowego tematu mam napisane takie coś:

Kod: Zaznacz cały

wst_kk_Action2 = w10 addaction ["Wsparcie lotnicze", "lotnictwo1.sqs"]
wst_kk_Action2 = 1
West_ActionID = wst_kk_Action2
. Co dopisać by:
3. Po jednym lub dwóch użyciach tej akcji została ona usunięta z menu akcji.
4. Po wyjściu z pojazdu akcja była usuwana.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale spowodowanie żeby jakiś drań umarł za swoją." - General George S. Patton
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: SaS TrooP »

Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView) i wrzucić do folderu z misją.
No, i zostaje znaleść animację emulującą grzebanie przy maszcie: 'switchmove' / 'playmove'.
Nie wiem czy gadamy o tym samym, ale flaga może być w .jpg a animacje same się włączają. Przynajmniej ja tak miałem.
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Pytania

Post autor: aszek »

templar:
Mnie się wszytko wypakowywuje. Nie mam pojęcia czemu u Ciebie nie.
Daj licznik w skrypcie akcji do sprawdzenia ilości wywołań i sprawdzaj czy licznik jest większy niż jakaś wartość, tzn. w skrypcie sprawdzaj czy już wyczerpałeś limit, jak tak to usuń akcję i zakończ skrypt.

SaS TrooP:
Tekstury w Armie są w standarcie .paa, paleta RGBA (32 bity). Jpg to RGB (24 bity). Spróbuj wczytać .jpg na teksturę obiektu, chętnie to zobacze :)
Hmm, nie wiem jak w Twojej (może masz jakieś addony), ale w mojej Armie maszt jeszcze nie ma akcji które się właczają.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: Maćko »

aszek pisze:templar:
SaS TrooP:
Tekstury w Armie są w standarcie .paa, paleta RGBA (32 bity). Jpg to RGB (24 bity). Spróbuj wczytać .jpg na teksturę obiektu, chętnie to zobacze :)
Hmm, nie wiem jak w Twojej (może masz jakieś addony), ale w mojej Armie maszt jeszcze nie ma akcji które się właczają.
Nie rozumiem? Silnik ArmA obsługuje pliki jpg* bez żadnych problemów - stworzenie własnej flagi za pomocą painta (256*256) i uruchomienie jej komendą

Kod: Zaznacz cały

this setFlagTexture "flaga.jpg"
(tyle że flaga musi być w folderze z misją). To działało już w wersji 1.0 :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
templar
Posty: 60
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 12:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pytania

Post autor: templar »

3. (Jestem początkujący) Tylko jaką komendą dodać ten licznik i to sprawdzanie??
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale spowodowanie żeby jakiś drań umarł za swoją." - General George S. Patton
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: SaS TrooP »

Maćko z ust mi to wyjął :P
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Pytania

Post autor: aszek »

...ale się pierdół czepiacie ;)

PAA jest nie dobre czy jak, bo nie rozumiem z kąd ta dyskusja o .jpg ?

Przyznaje, .jpg też działa, ale tylko dlatego, że na maszcie masz bilboard a nie obiekt3D. Ale co to właściwie zmienia ? Podsunołem tylko templarowi sposób zalecany (ale jak widać nie jedyny) na umieszczenie własnej tekstury na maszcie. Wygrzebałem przy okazji nazwy plików z .pbo, żebyście się nie męczyli. Źle ? Ok. Więcej męczyć się nie bede.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: SaS TrooP »

Aszek, spokojnie :P
To była tylko dyskusja i pokazanie metod. Po co te nerwy?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: kondor »

aszek pisze:Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView)
aszek pisze:PAA jest nie dobre czy jak, bo nie rozumiem z kąd ta dyskusja o .jpg ?
dyskusja wzięła się z błędnej wypowiedzi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”