Jak zmienić flagę na maszcie i inne?
Moderator: Inkwizytor
Jak zmienić flagę na maszcie i inne?
Witam mam 2 pytania :
1. W jednej misji kampanii trzeba było ochraniać saperów którzy "budowali" bazę (tzn. kiedy doszli na miejsce i się nie ruszali to budynki się z ziemi wysuwały) . Jak zrobić coś takiego?
2. Jak zrobić żeby z masztu wroga żołnierz zdają wrogą flagę i zawiesił swoją i żeby wtedy się misja skończyła?
Pozdrawiam.
1. W jednej misji kampanii trzeba było ochraniać saperów którzy "budowali" bazę (tzn. kiedy doszli na miejsce i się nie ruszali to budynki się z ziemi wysuwały) . Jak zrobić coś takiego?
2. Jak zrobić żeby z masztu wroga żołnierz zdają wrogą flagę i zawiesił swoją i żeby wtedy się misja skończyła?
Pozdrawiam.
Re: Pytania
1. Rozpakuj sobie kampanie główną (depbo) i zerknij do .sqm w 'M17TheCamp_S08.Sara'. Wszystko wyrasta w WP dzięki: 'setpos'.
2. Trzeba podmienić teksturę obiektu. flaga setflagtexture "teksura"
tekstura - nazwa pliku .paa/.pac
west - ca\misc\data\usa_vlajka.paa
east - ca\misc\data\rus_vlajka.paa
guer - ca\misc\data\jih_vlajka.paa
inne fajne:
bilboard_traidores_co.paa
bilboard_riviera_co.paa
bilboard_nopassarao_co.paa
bilboard_bienvenudo_co.paa
Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView) i wrzucić do folderu z misją.
No, i zostaje znaleść animację emulującą grzebanie przy maszcie: 'switchmove' / 'playmove'.
AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPpneMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPknlMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSlowWrflDnon_SaluteIn
Kompletną listę anmimacji masz na: http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Moves
2. Trzeba podmienić teksturę obiektu. flaga setflagtexture "teksura"
tekstura - nazwa pliku .paa/.pac
west - ca\misc\data\usa_vlajka.paa
east - ca\misc\data\rus_vlajka.paa
guer - ca\misc\data\jih_vlajka.paa
inne fajne:
bilboard_traidores_co.paa
bilboard_riviera_co.paa
bilboard_nopassarao_co.paa
bilboard_bienvenudo_co.paa
Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView) i wrzucić do folderu z misją.
No, i zostaje znaleść animację emulującą grzebanie przy maszcie: 'switchmove' / 'playmove'.
AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPpneMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSnonWnonDnon_AmovPknlMstpSnonWnonDnon
AmovPercMstpSlowWrflDnon_SaluteIn
Kompletną listę anmimacji masz na: http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Moves
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Pytania
1. Próbuje wypakować tę kampanię za pomocą DePBO ale przy próbie wypakowania wyskakuje mi okna w którym tam jest napisane
I żeby nie zakładać nowego tematu mam napisane takie coś:. Co dopisać by:
3. Po jednym lub dwóch użyciach tej akcji została ona usunięta z menu akcji.
4. Po wyjściu z pojazdu akcja była usuwana.
i nic się nie wypakowuje. Jak to naprawić??List index out of bounds (0)
I żeby nie zakładać nowego tematu mam napisane takie coś:
Kod: Zaznacz cały
wst_kk_Action2 = w10 addaction ["Wsparcie lotnicze", "lotnictwo1.sqs"]
wst_kk_Action2 = 1
West_ActionID = wst_kk_Action2
3. Po jednym lub dwóch użyciach tej akcji została ona usunięta z menu akcji.
4. Po wyjściu z pojazdu akcja była usuwana.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Pytania
Nie wiem czy gadamy o tym samym, ale flaga może być w .jpg a animacje same się włączają. Przynajmniej ja tak miałem.Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView) i wrzucić do folderu z misją.
No, i zostaje znaleść animację emulującą grzebanie przy maszcie: 'switchmove' / 'playmove'.
Re: Pytania
templar:
Mnie się wszytko wypakowywuje. Nie mam pojęcia czemu u Ciebie nie.
Daj licznik w skrypcie akcji do sprawdzenia ilości wywołań i sprawdzaj czy licznik jest większy niż jakaś wartość, tzn. w skrypcie sprawdzaj czy już wyczerpałeś limit, jak tak to usuń akcję i zakończ skrypt.
SaS TrooP:
Tekstury w Armie są w standarcie .paa, paleta RGBA (32 bity). Jpg to RGB (24 bity). Spróbuj wczytać .jpg na teksturę obiektu, chętnie to zobacze
Hmm, nie wiem jak w Twojej (może masz jakieś addony), ale w mojej Armie maszt jeszcze nie ma akcji które się właczają.
Mnie się wszytko wypakowywuje. Nie mam pojęcia czemu u Ciebie nie.
Daj licznik w skrypcie akcji do sprawdzenia ilości wywołań i sprawdzaj czy licznik jest większy niż jakaś wartość, tzn. w skrypcie sprawdzaj czy już wyczerpałeś limit, jak tak to usuń akcję i zakończ skrypt.
SaS TrooP:
Tekstury w Armie są w standarcie .paa, paleta RGBA (32 bity). Jpg to RGB (24 bity). Spróbuj wczytać .jpg na teksturę obiektu, chętnie to zobacze

Hmm, nie wiem jak w Twojej (może masz jakieś addony), ale w mojej Armie maszt jeszcze nie ma akcji które się właczają.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
- Maćko
- Posty: 653
- Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Pytania
Nie rozumiem? Silnik ArmA obsługuje pliki jpg* bez żadnych problemów - stworzenie własnej flagi za pomocą painta (256*256) i uruchomienie jej komendąaszek pisze:templar:
SaS TrooP:
Tekstury w Armie są w standarcie .paa, paleta RGBA (32 bity). Jpg to RGB (24 bity). Spróbuj wczytać .jpg na teksturę obiektu, chętnie to zobacze![]()
Hmm, nie wiem jak w Twojej (może masz jakieś addony), ale w mojej Armie maszt jeszcze nie ma akcji które się właczają.
Kod: Zaznacz cały
this setFlagTexture "flaga.jpg"

Re: Pytania
3. (Jestem początkujący) Tylko jaką komendą dodać ten licznik i to sprawdzanie??
Re: Pytania
...ale się pierdół czepiacie 
PAA jest nie dobre czy jak, bo nie rozumiem z kąd ta dyskusja o .jpg ?
Przyznaje, .jpg też działa, ale tylko dlatego, że na maszcie masz bilboard a nie obiekt3D. Ale co to właściwie zmienia ? Podsunołem tylko templarowi sposób zalecany (ale jak widać nie jedyny) na umieszczenie własnej tekstury na maszcie. Wygrzebałem przy okazji nazwy plików z .pbo, żebyście się nie męczyli. Źle ? Ok. Więcej męczyć się nie bede.

PAA jest nie dobre czy jak, bo nie rozumiem z kąd ta dyskusja o .jpg ?
Przyznaje, .jpg też działa, ale tylko dlatego, że na maszcie masz bilboard a nie obiekt3D. Ale co to właściwie zmienia ? Podsunołem tylko templarowi sposób zalecany (ale jak widać nie jedyny) na umieszczenie własnej tekstury na maszcie. Wygrzebałem przy okazji nazwy plików z .pbo, żebyście się nie męczyli. Źle ? Ok. Więcej męczyć się nie bede.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Pytania
Aszek, spokojnie 
To była tylko dyskusja i pokazanie metod. Po co te nerwy?

To była tylko dyskusja i pokazanie metod. Po co te nerwy?
Re: Pytania
aszek pisze:Możesz też zrobić i użyć własną teksturę, trzeba ją skonwertować do .paa (TexView)
dyskusja wzięła się z błędnej wypowiedziaszek pisze:PAA jest nie dobre czy jak, bo nie rozumiem z kąd ta dyskusja o .jpg ?