Pomoc przy misji...

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
FriX
Posty: 142
Rejestracja: 15 czerwca 2007, 09:35
ID Steam:
Numer GG: 1894993
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Pomoc przy misji...

Post autor: FriX »

potrzebuje małą pomoc mianowicie robię misję w której należy uratować zakładnika. Jednak jak zrobić żeby po podejściu do niego pokazało się w menu akcji np. "Rescue POW" i w tym momencie on przyłącza się do grupy. Druga sprawa to jak zrobić skrypt który będzie sprawdzał np . czy zakładnik znajduje się w heli i zaliczyć to jako zadanie.

to na razie chyba tyle...
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pomoc przy misji...

Post autor: Trance »

Co do pierwszego pytania:

Wtawiasz wyzwalacz i w warunku dajesz:
(gracz distance zakladnik)<3 (3 to ilosc metrow na jaka musisz podejsc)
w aktywacji tego wyzwalacza wpisujesz:

this AddAction["Rescue POW", "rescue_pow.sqs"]

To spowoduje wyswietlenie sie tego napisu w menu akcji.
Potem musisz napisac skrypt rescue_pow.sqs, ktory bedzie robił to co chcesz :)


Drugie pytanie:

warunek jest nastepujacy:

vehicle zakladnik == heli

Tu chyba maja byc 2 znaki rownosci. Nie pamietam w tym momencie...

Gdyby i to nie chciało działać to jest jeszcze jedna komenda:
zapisałbys ja tak
w skrypcie
zakladnik in heli
Obrazek
FriX
Posty: 142
Rejestracja: 15 czerwca 2007, 09:35
ID Steam:
Numer GG: 1894993
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Pomoc przy misji...

Post autor: FriX »

Wtawiasz wyzwalacz i w warunku dajesz:
(gracz distance zakladnik)<3 (3 to ilosc metrow na jaka musisz podejsc)
w aktywacji tego wyzwalacza wpisujesz:

this AddAction["Rescue POW", "rescue_pow.sqs"]

To spowoduje wyswietlenie sie tego napisu w menu akcji.
Potem musisz napisac skrypt rescue_pow.sqs, ktory bedzie robił to co chcesz :)
podałeś tylko ja zrobić żeby pojawiło sie menu akcji a jak go przyłączyć do grupy?
warunek jest nastepujacy:

vehicle zakladnik == heli

Tu chyba maja byc 2 znaki rownosci. Nie pamietam w tym momencie...

Gdyby i to nie chciało działać to jest jeszcze jedna komenda:
zapisałbys ja tak
w skrypcie
zakladnik in heli
zakladnik in heli - działa wyśmienicie :)
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Pomoc przy misji...

Post autor: gremdek »

FriX pisze:
Wtawiasz wyzwalacz i w warunku dajesz:
(gracz distance zakladnik)<3 (3 to ilosc metrow na jaka musisz podejsc)
w aktywacji tego wyzwalacza wpisujesz:

this AddAction["Rescue POW", "rescue_pow.sqs"]

To spowoduje wyswietlenie sie tego napisu w menu akcji.
Potem musisz napisac skrypt rescue_pow.sqs, ktory bedzie robił to co chcesz :)
podałeś tylko ja zrobić żeby pojawiło sie menu akcji a jak go przyłączyć do grupy?
zakladnik join [gracz]

to tylko w sp pójdzie bez problemów.
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pomoc przy misji...

Post autor: Trance »

A jeśli nie chcesz komunikatów radiowych, ze sie nowy kolega przylaczył, bo to w tej chwili jest chyba niepotrzebne, użyj komendy:
zakladnik joinSilent gracz

PS: Dlaczego gremdku join sprawia jakies kłopoty w MP. Ja osobiscie nic takiego nie zauważyłem...
Obrazek
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Pomoc przy misji...

Post autor: gremdek »

join jako takie nie sprawia, ale uzycie join w akcji sprawi, bo przyłączy się do grupy tylko na kliencie na którym odpalona była akcja.




teraz jeszcze jedna sprawa.
gdy "gracz" oddali się od "zakładnika" pozostanie mu opcja dodania go do grupy, nie wiem czy to porządane jest. ale removeaction może się przydać.
cfog skończył się na kill'em all
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”