edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
Witam.
Dopiero zacząłem zabawę z edytorem w Arma 2 (chodzi o najnowszy dodatek).
Miasto jest wybrane z gotowców gry. Jest mała baza wojskowa, są w niej dwie wieże.
W jaki sposób nakazać snajperowi wejść na wieżę? Snajper nie jest w moim teamie, po prostu w edytorze map chcę go usadzić na wieży. Na razie robię to "na oślep", czyli stworzyłem snajpera i ustawiłem go po kilku próbach tak, że znalazł się na wieży. Jednak chciałbym się dowiedzieć, czy można kazać temu snajperowi wejść na wieżę np. za pomocą WAYPOINTów?
//edited
Ok, uporałem się z problemem, jako tako. Zwykły waymoint z rozkazem "idź", tylko trzeba dobrze nacelować na mapie edutora by wlazł na wieżę (tzn. często waypoint jest perfidnie obok wieżyczki, bądź trochę za nią i jakoś gość wchodzi, a jak jest centralnie to na wieży na mapie to nie wchodzi).
Jednak mam drugi problem.
Dodałem przeciwnika, który zmierza w stronę bazy, wieżyczki, tak by snajper na wieży go wypatrzył. Snajper ma umiejętności na MAX, no i spostrzega przeciwnika i co snajper robi? Zamiast strzelać, on się kładzie na wieży i nic nie robi. Dziwne to AI.
Może muszę pobawić się w tworzenie TRIGGERÓW i sprawdzać, czy warunek został spełniony + jakaś reakcja? Ach, wykończy mnie ten edytor.
Dopiero zacząłem zabawę z edytorem w Arma 2 (chodzi o najnowszy dodatek).
Miasto jest wybrane z gotowców gry. Jest mała baza wojskowa, są w niej dwie wieże.
W jaki sposób nakazać snajperowi wejść na wieżę? Snajper nie jest w moim teamie, po prostu w edytorze map chcę go usadzić na wieży. Na razie robię to "na oślep", czyli stworzyłem snajpera i ustawiłem go po kilku próbach tak, że znalazł się na wieży. Jednak chciałbym się dowiedzieć, czy można kazać temu snajperowi wejść na wieżę np. za pomocą WAYPOINTów?
//edited
Ok, uporałem się z problemem, jako tako. Zwykły waymoint z rozkazem "idź", tylko trzeba dobrze nacelować na mapie edutora by wlazł na wieżę (tzn. często waypoint jest perfidnie obok wieżyczki, bądź trochę za nią i jakoś gość wchodzi, a jak jest centralnie to na wieży na mapie to nie wchodzi).
Jednak mam drugi problem.
Dodałem przeciwnika, który zmierza w stronę bazy, wieżyczki, tak by snajper na wieży go wypatrzył. Snajper ma umiejętności na MAX, no i spostrzega przeciwnika i co snajper robi? Zamiast strzelać, on się kładzie na wieży i nic nie robi. Dziwne to AI.
Może muszę pobawić się w tworzenie TRIGGERÓW i sprawdzać, czy warunek został spełniony + jakaś reakcja? Ach, wykończy mnie ten edytor.
Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
Tyle czasu i żadnej odpowiedzi. Zakładam, że niemal nikt z was nie bawi się w tworzenie mapek, albo wyjechaliście na wakacje i jesteście odcięci od netu. A pozostali nie mają żadnej wiedzy.
Może choćby jakieś "przypuszczenia" dlaczego strażnik stojąc na wieży w każdej postawie rzuca się na ziemię i czeka jak zwinięty króliczek mówiąc "może ten pan z kałachem sobie pójdzie i nic nam nie zrobi".
To ma być porządny żołnierz na wieży, który widząc przeciwnika otwiera do niego ogień, a nie chowa głowę w piasek.
Dlaczego tak jest? Jakieś przypuszczenia?
Ponownie zwracam się z prośbą o pomoc.
Może choćby jakieś "przypuszczenia" dlaczego strażnik stojąc na wieży w każdej postawie rzuca się na ziemię i czeka jak zwinięty króliczek mówiąc "może ten pan z kałachem sobie pójdzie i nic nam nie zrobi".
To ma być porządny żołnierz na wieży, który widząc przeciwnika otwiera do niego ogień, a nie chowa głowę w piasek.
Dlaczego tak jest? Jakieś przypuszczenia?
Ponownie zwracam się z prośbą o pomoc.
Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
viewtopic.php?f=65&t=3189
Żołnierz kładzie się, bo w 99% to korzystniejsza pozycja. Może twórcy nie przewidzieli, że na wierzy nie powinien się kłaść. Jeśli Ci to bardzo przeszkadza, zgłoś bug na http://dev-heaven.net/projects/cis/issues?set_filter=1
Żołnierz kładzie się, bo w 99% to korzystniejsza pozycja. Może twórcy nie przewidzieli, że na wierzy nie powinien się kłaść. Jeśli Ci to bardzo przeszkadza, zgłoś bug na http://dev-heaven.net/projects/cis/issues?set_filter=1
Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
Troche odgrzane, ale napisze zeby było wiadomo jak, bo ostatnio odkryłem chyba rozwiązanie.
Jak się dodaje waypoint, to podczas tworzenia trzeba miec pod kursorem napis house. Wtedy w opcjach waypointa są pozycje w domu. Tylko trzeba na czuja je wybierac bo nie wiadomo jaki numerek co oznacza.
Jak się dodaje waypoint, to podczas tworzenia trzeba miec pod kursorem napis house. Wtedy w opcjach waypointa są pozycje w domu. Tylko trzeba na czuja je wybierac bo nie wiadomo jaki numerek co oznacza.
- Rafalsky
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Londyn UK
Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
moze to:
postaw unit blisko wiezy
postaw unit blisko wiezy
Kod: Zaznacz cały
// _point = wyswietlony indexku pozycji w budynku/wiezy numer -1
_house = nearestBuilding this;
this doMove (_house buildingPos (_point));
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?
Jeżeli ma się nie kłaść to wystarczy dać mu w inicjacji , powinno wystarczyć 
Kod: Zaznacz cały
this setUnitPos "UP";
