edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
kapral
Posty: 2
Rejestracja: 07 lipca 2010, 19:15
ID Steam:
ID gracza: 0

edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: kapral »

Witam.
Dopiero zacząłem zabawę z edytorem w Arma 2 (chodzi o najnowszy dodatek).

Miasto jest wybrane z gotowców gry. Jest mała baza wojskowa, są w niej dwie wieże.
W jaki sposób nakazać snajperowi wejść na wieżę? Snajper nie jest w moim teamie, po prostu w edytorze map chcę go usadzić na wieży. Na razie robię to "na oślep", czyli stworzyłem snajpera i ustawiłem go po kilku próbach tak, że znalazł się na wieży. Jednak chciałbym się dowiedzieć, czy można kazać temu snajperowi wejść na wieżę np. za pomocą WAYPOINTów?

//edited
Ok, uporałem się z problemem, jako tako. Zwykły waymoint z rozkazem "idź", tylko trzeba dobrze nacelować na mapie edutora by wlazł na wieżę (tzn. często waypoint jest perfidnie obok wieżyczki, bądź trochę za nią i jakoś gość wchodzi, a jak jest centralnie to na wieży na mapie to nie wchodzi).

Jednak mam drugi problem.
Dodałem przeciwnika, który zmierza w stronę bazy, wieżyczki, tak by snajper na wieży go wypatrzył. Snajper ma umiejętności na MAX, no i spostrzega przeciwnika i co snajper robi? Zamiast strzelać, on się kładzie na wieży i nic nie robi. Dziwne to AI.
Może muszę pobawić się w tworzenie TRIGGERÓW i sprawdzać, czy warunek został spełniony + jakaś reakcja? Ach, wykończy mnie ten edytor.
kapral
Posty: 2
Rejestracja: 07 lipca 2010, 19:15
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: kapral »

Tyle czasu i żadnej odpowiedzi. Zakładam, że niemal nikt z was nie bawi się w tworzenie mapek, albo wyjechaliście na wakacje i jesteście odcięci od netu. A pozostali nie mają żadnej wiedzy.

Może choćby jakieś "przypuszczenia" dlaczego strażnik stojąc na wieży w każdej postawie rzuca się na ziemię i czeka jak zwinięty króliczek mówiąc "może ten pan z kałachem sobie pójdzie i nic nam nie zrobi".
To ma być porządny żołnierz na wieży, który widząc przeciwnika otwiera do niego ogień, a nie chowa głowę w piasek.
Dlaczego tak jest? Jakieś przypuszczenia?
Ponownie zwracam się z prośbą o pomoc.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: kondor »

viewtopic.php?f=65&t=3189
Żołnierz kładzie się, bo w 99% to korzystniejsza pozycja. Może twórcy nie przewidzieli, że na wierzy nie powinien się kłaść. Jeśli Ci to bardzo przeszkadza, zgłoś bug na http://dev-heaven.net/projects/cis/issues?set_filter=1
123baca
Posty: 17
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 21:05
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: 123baca »

Troche odgrzane, ale napisze zeby było wiadomo jak, bo ostatnio odkryłem chyba rozwiązanie.
Jak się dodaje waypoint, to podczas tworzenia trzeba miec pod kursorem napis house. Wtedy w opcjach waypointa są pozycje w domu. Tylko trzeba na czuja je wybierac bo nie wiadomo jaki numerek co oznacza.
Awatar użytkownika
Rafalsky
Posty: 23
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Londyn UK

Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: Rafalsky »

moze to:
postaw unit blisko wiezy

Kod: Zaznacz cały

// _point = wyswietlony indexku pozycji w budynku/wiezy numer -1

_house = nearestBuilding this;
this doMove (_house buildingPos (_point));
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Iggy_PL
Posty: 3
Rejestracja: 19 sierpnia 2010, 20:01
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: edytor, strażnik wchodzi na wieżę - jak?

Post autor: Iggy_PL »

Jeżeli ma się nie kłaść to wystarczy dać mu w inicjacji

Kod: Zaznacz cały

this setUnitPos "UP";
, powinno wystarczyć :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”