jak dużo jednostek?

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

jak dużo jednostek?

Post autor: Miro »

Mam takie pytanko - Jak dużo jednostek mogę ustawić na mapie (akurat tworzę misję coop) żeby ludzie z troche słabszymi PCtami mogli w nią w miarę płynnie zagrać (np. C2D 8600 + 8800GT/X) i co ma największy wpływ na FPS jeśli chodzi o jednostki, skrypty,wyzwalacze, punkty nawigacyjne, grafiki nie liczę bo każdy ustawi jaką zechce.

Przykład: Zrobiłem misję na 600 jednostek, wliczając zwierzaki i cywili, nie wliczając naszego oddziału + jakieś Heli ewakuacyjne, ammo, puste pojazdy, waypointy, triggery.
Sprawdziłem - było good (bo niby wszystko rozwalone po całej czarnorusi) po czym kumpel ze sprzętem jak wyżej stwierdził że u niego cienizna - istny slideshow.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Furman »

Nie mów ,że cywili i zwierzęta ręcznie wstawiałeś xd
Od tego są moduły.
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Miro »

Furman pisze:Nie mów ,że cywili i zwierzęta ręcznie wstawiałeś xd
Od tego są moduły.
heh ręcznie :) gdzieś na BI forum widziałem że moduły zjadają sporo procka, a chciałbym tworzyć misje żeby wszyscy mogli zagrać (cywilom nie ustawiałem WP ani żadnych dodatkowych akcjii) po drugie ostatnie misje robiłem ileś lat temu na OFP1 i teraz uczę się od nowa (no prawie)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: kondor »

Koszt użycia modułu jest wysoki, ale stały. Natomiast koszt jednostek wstawianych ręcznie zależy od ich liczby. Przy liczbie 600 na pewno przekroczyłeś kosztu modułu.
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Miro »

kondor pisze:Koszt użycia modułu jest wysoki, ale stały. Natomiast koszt jednostek wstawianych ręcznie zależy od ich liczby. Przy liczbie 600 na pewno przekroczyłeś kosztu modułu.
OK Zrobiłem Cywilów w tle, zwierzaki w tle, samochody w tle :) Można jeszcze coś wstawić żeby np. Samochody cywilne śmigały sobie drogami??
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Furman »

Tak,można ja robię taką mapę z pojazdami ,ale jeszcze nie skończyłem ,jak na razie jest linia autobusów Czernogórska,i okolic starego soboru+jakies 15 aut.
Niestety samochody nie zawsze omijają przeszkody,ustawiłem kiedyś wóz ,miałem misję rozwaliłem jakiegoś uaza a wóz nie potrafił ominąć wraku tego uaza.Wnerwiłem sie na SI i rozwaliłem woza z RPG7:P
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Miro »

No tak robiłem w ofp, przy pomocy waypointów, nawet ludzie wskakiwali na przystankach :)
jak zrobić w A2 żeby pojazd powtarzał całą trasę? tj. Dojeżdża do wp np. 5 położonego nieopodal wp. 0 i chciałbym żeby śmigał jeszcze raz?
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Matte »

Waypoint typu "Przełącz" (ang."Cycle")
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Miro »

@Matte - Dzięki, myślałem że spina się przy przełącz dodatkowo synchronizerem, a że się nie udawało to odpuściłem, ale faktycznie Wystarczy PRZEŁĄCZ
Furman pisze:Tak,można ja robię taką mapę z pojazdami ,ale jeszcze nie skończyłem ,jak na razie jest linia autobusów Czernogórska,i okolic starego soboru+jakies 15 aut.
Niestety samochody nie zawsze omijają przeszkody,ustawiłem kiedyś wóz ,miałem misję rozwaliłem jakiegoś uaza a wóz nie potrafił ominąć wraku tego uaza.Wnerwiłem sie na SI i rozwaliłem woza z RPG7:P
@Furman - AI jeździ wypaśnie, nie ma co :1th Na tym autobusie powinna być reklama "Dowiozę w Całości lub na części" i karetka co trzy przystanki hehe :lol:
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
rossecki
Posty: 83
Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 15:48
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: rossecki »

jak będziecie już mieli te mapki to podzielcie się nimi ;p
Obrazek
Arma II najlepsza ;]
Ingen175
Posty: 2
Rejestracja: 30 sierpnia 2009, 13:24
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: jak dużo jednostek?

Post autor: Ingen175 »

Ja też bym chciał, nie umiem tego edytora za bardzo obsługiwać i może jak bym sobie pooglądał te wszystkie punkty etc. to coś bym zrozumiał (i tak mam demo , ale niedługo zakupię full wersję).

Ps. mam pytanie, ustawiłem wrogom by atakowali pozycje amerykanów ( znajdz i zniszcz ), wybrałem sposób ruchu, prędkość a oni stoją w miejscu i nic nie robią. Amerykanie w trybie warty zamiast siedzić cicho na wzgórzu (są skryci) i czekać na wroga wylezli na lotnisko (mapa Utes). Ja w mi8 jako sojusznik amerykanów (gram sobie partyzantami) poleciałem nad ruskich i niby nikogo nie ma (aż myślałem, że sojusznicy wszystko wybili - mają ekipę snajperów :violent ) , więc podlatuje pod pozycje ruskich i okazuje się ,że oni campią w lesie. Wie ktoś co zrobić by te pkt. nawigacyjne działaly ? Ruski t-72 pojechał do przodu zgodnie z pkt. a piechota siedzi w lesie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”