Problem z dodaniem spadochoru

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: Tenk »

Witam
Mam niewielki a wręcz banalny problem z dodaniem spadochronu jednostce aP, za każdym razem wyskakuje błąd i jednostka nie otrzymuje tego sprzętu.
Jeżeli ktoś byłby tak miły to proszę o pomoc.
Pozdrawiam

ps. Jest może spis broni i wyposażenia dostępnych w A.C.E ? Ułatwiło by mi to zabawę.
Corpsman
Posty: 17
Rejestracja: 14 marca 2009, 09:24
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: Corpsman »

Jedyne co powiem na ten temat to to, że nie musisz dodawać jednostce spadochronu (chyba że musisz) bo nawet jeżeli nie ma spadochronu w wyposażeniu, to i tak po wyskoczeniu z samolotu/heli otworzy spadochron.
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: SaS TrooP »

Na ACE?
Nie zauważyłem...
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: aszek »

Wysiadając z pojazdu latającego jednostka 'aP' automatycznie użyje spadochronu, o ile jest pilotem (driver) i o ile spadochron zdąży się rozłożyć (wysokość > 30):

Kod: Zaznacz cały

aP action ["EJECT", vehicle aP]
Wysiadając również z pojazdu latającego, ale jednostka 'aP' NIE użyje spadochronu (a'la wypadek ;p):

Kod: Zaznacz cały

aP action ["GetOut", vehicle aP]
Jednosta lądowa zaczynając jako 'w locie' jest automatycznie na spadochronie.


Dodanie spadochronu dowolnej jednostce (cargo, gunner), dla WEST:

Kod: Zaznacz cały

par = "ParachuteWest" createvehicle getpos aP
aP moveInDriver par;
dla EAST klasa: "ParachuteEast"
dla CIV: "ParachuteC"
dla GUER: "ParachuteG"

Można i 'zepsuć' spadochron w locie:

Kod: Zaznacz cały

deletevehicle par

Hurtowo, zdesantowanie grupy załadowanej do pojazdu:

Kod: Zaznacz cały

{_x action ["EJECT", vehicle aP]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP;
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: Tenk »

{_x action ["EJECT", vehicle aP]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP;
To jest nawet dobre, przypasiło by mi gdyby tylko dało sie sterować tym latającym cudem, a niestety po wyskoczeniu spadochron rozkłada się i leci bezwładnie. Jest na do jakaś rada? ;)
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: aszek »

Nie wiem o co Ci chodzi z tym 'sterowaniem'... bawiłem się tym chwile i u mnie działa jak to spadochron potrafi tylko w Armie ;p Może używasz niewłaściwej klasy spadochronu dla strony, albo w ACE jest klasa spadochronu, która się inaczej nazywa.

Jest jeszcze jedna sprawa, aby zdesantowana grupa nie próbowała wracać do transportu (pilot może usiłować podjąć grupę) wystarczy złamać przydział grupie do pojazdu, którym lecą.

Kod: Zaznacz cały

_x assignAsDriver _par 
albo:

Kod: Zaznacz cały

unassignVehicle _x 
czyli:

{_x action ["EJECT", vehicle _x]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par; _x assignAsDriver _par} forEach units group aP

albo:

Kod: Zaznacz cały

{unassignVehicle _x; _x action ["EJECT", vehicle _x]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP
Trochę to nienaturalnie wygląda jak 10 chłopa pojawia się równocześnie pod wirnikiem... ;] Dla realistycznej scenki trzeba by desantować grupę pojedynczo, w odstępach czasowych, i poczekać chwilkę aż opadną kilka metrów w dół przed stworzeniem im spadochronów - ale to już tylko w skrypcie da się zrobić (albo rozłożyć to 'na raty' po WPtach). Tworzenie spadochronów (otwartych) jest celowe tylko kiedy transport jest nisko nad ziemią i daje 'gwarancję', że grupa przeżyje wyskok. Natomiast dla transportu, który leci wystarczająco wysoko, jednostka wyskakująca sama po chwili otworzy spadochron (najlepiej działa):

Kod: Zaznacz cały

{unassignVehicle _x; _x action ["EJECT", vehicle _x]} forEach units group aP
Pozatym wywala za burtę również gracza (dowódce) ;p No, ale przecież pytałeś jak dodać spadochron, wiec dodajemy. Tyle że jeśli nie masz specjalnej potrzeby tworzenia spadochronów (np: zrzut jednostek zmechanizowanych - oczywiście jest to desant 'typu' ciągłego setPos/setDir jednostki do spadochronu - i wymaga już skryptu) to ostatnia opcja działa najlepiej dla piechoty i sugerowałbym tego użyć.

Zaś sam załadunek grupy do heli (grupa rozpoczyna w transporcie), w inicie dowódcy:

Kod: Zaznacz cały

{_x moveInCargo jakaś_jednostka_transportowa} forEach units group this
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: Trance »

Jeżeli chodzi Ci o addon spadochronu, którym można sterować, to schemat postepowania jest identyczny. Inna będzie tylko nazwa klasy tego addonu i to musisz sprawdzić w pliku readme.txt dołączonym do moda (o ile tam jest taka informacja). Jak tam nie znajdziesz, to pozostaje oficjalna strona moda czy cośtakiego.
Pozdrawiam.
Obrazek
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Problem z dodaniem spadochoru

Post autor: Tenk »

Dzięki panowie. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”