Problem z dodaniem spadochoru
Moderator: Inkwizytor
Problem z dodaniem spadochoru
Witam
Mam niewielki a wręcz banalny problem z dodaniem spadochronu jednostce aP, za każdym razem wyskakuje błąd i jednostka nie otrzymuje tego sprzętu.
Jeżeli ktoś byłby tak miły to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
ps. Jest może spis broni i wyposażenia dostępnych w A.C.E ? Ułatwiło by mi to zabawę.
Mam niewielki a wręcz banalny problem z dodaniem spadochronu jednostce aP, za każdym razem wyskakuje błąd i jednostka nie otrzymuje tego sprzętu.
Jeżeli ktoś byłby tak miły to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
ps. Jest może spis broni i wyposażenia dostępnych w A.C.E ? Ułatwiło by mi to zabawę.
Re: Problem z dodaniem spadochoru
Jedyne co powiem na ten temat to to, że nie musisz dodawać jednostce spadochronu (chyba że musisz) bo nawet jeżeli nie ma spadochronu w wyposażeniu, to i tak po wyskoczeniu z samolotu/heli otworzy spadochron.
Re: Problem z dodaniem spadochoru
Wysiadając z pojazdu latającego jednostka 'aP' automatycznie użyje spadochronu, o ile jest pilotem (driver) i o ile spadochron zdąży się rozłożyć (wysokość > 30):
Wysiadając również z pojazdu latającego, ale jednostka 'aP' NIE użyje spadochronu (a'la wypadek ;p):
Jednosta lądowa zaczynając jako 'w locie' jest automatycznie na spadochronie.
Dodanie spadochronu dowolnej jednostce (cargo, gunner), dla WEST:
dla EAST klasa: "ParachuteEast"
dla CIV: "ParachuteC"
dla GUER: "ParachuteG"
Można i 'zepsuć' spadochron w locie:
Hurtowo, zdesantowanie grupy załadowanej do pojazdu:
Kod: Zaznacz cały
aP action ["EJECT", vehicle aP]
Kod: Zaznacz cały
aP action ["GetOut", vehicle aP]
Dodanie spadochronu dowolnej jednostce (cargo, gunner), dla WEST:
Kod: Zaznacz cały
par = "ParachuteWest" createvehicle getpos aP
aP moveInDriver par;
dla CIV: "ParachuteC"
dla GUER: "ParachuteG"
Można i 'zepsuć' spadochron w locie:
Kod: Zaznacz cały
deletevehicle par
Hurtowo, zdesantowanie grupy załadowanej do pojazdu:
Kod: Zaznacz cały
{_x action ["EJECT", vehicle aP]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP;
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Problem z dodaniem spadochoru
To jest nawet dobre, przypasiło by mi gdyby tylko dało sie sterować tym latającym cudem, a niestety po wyskoczeniu spadochron rozkłada się i leci bezwładnie. Jest na do jakaś rada?{_x action ["EJECT", vehicle aP]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP;

Re: Problem z dodaniem spadochoru
Nie wiem o co Ci chodzi z tym 'sterowaniem'... bawiłem się tym chwile i u mnie działa jak to spadochron potrafi tylko w Armie ;p Może używasz niewłaściwej klasy spadochronu dla strony, albo w ACE jest klasa spadochronu, która się inaczej nazywa.
Jest jeszcze jedna sprawa, aby zdesantowana grupa nie próbowała wracać do transportu (pilot może usiłować podjąć grupę) wystarczy złamać przydział grupie do pojazdu, którym lecą.
albo:
czyli:
{_x action ["EJECT", vehicle _x]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par; _x assignAsDriver _par} forEach units group aP
albo:
Trochę to nienaturalnie wygląda jak 10 chłopa pojawia się równocześnie pod wirnikiem... ;] Dla realistycznej scenki trzeba by desantować grupę pojedynczo, w odstępach czasowych, i poczekać chwilkę aż opadną kilka metrów w dół przed stworzeniem im spadochronów - ale to już tylko w skrypcie da się zrobić (albo rozłożyć to 'na raty' po WPtach). Tworzenie spadochronów (otwartych) jest celowe tylko kiedy transport jest nisko nad ziemią i daje 'gwarancję', że grupa przeżyje wyskok. Natomiast dla transportu, który leci wystarczająco wysoko, jednostka wyskakująca sama po chwili otworzy spadochron (najlepiej działa):
Pozatym wywala za burtę również gracza (dowódce) ;p No, ale przecież pytałeś jak dodać spadochron, wiec dodajemy. Tyle że jeśli nie masz specjalnej potrzeby tworzenia spadochronów (np: zrzut jednostek zmechanizowanych - oczywiście jest to desant 'typu' ciągłego setPos/setDir jednostki do spadochronu - i wymaga już skryptu) to ostatnia opcja działa najlepiej dla piechoty i sugerowałbym tego użyć.
Zaś sam załadunek grupy do heli (grupa rozpoczyna w transporcie), w inicie dowódcy:
Jest jeszcze jedna sprawa, aby zdesantowana grupa nie próbowała wracać do transportu (pilot może usiłować podjąć grupę) wystarczy złamać przydział grupie do pojazdu, którym lecą.
Kod: Zaznacz cały
_x assignAsDriver _par
Kod: Zaznacz cały
unassignVehicle _x
{_x action ["EJECT", vehicle _x]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par; _x assignAsDriver _par} forEach units group aP
albo:
Kod: Zaznacz cały
{unassignVehicle _x; _x action ["EJECT", vehicle _x]; _par = "ParachuteWest" createvehicle getpos _x; _x moveInDriver _par} forEach units group aP
Kod: Zaznacz cały
{unassignVehicle _x; _x action ["EJECT", vehicle _x]} forEach units group aP
Zaś sam załadunek grupy do heli (grupa rozpoczyna w transporcie), w inicie dowódcy:
Kod: Zaznacz cały
{_x moveInCargo jakaś_jednostka_transportowa} forEach units group this
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Problem z dodaniem spadochoru
Jeżeli chodzi Ci o addon spadochronu, którym można sterować, to schemat postepowania jest identyczny. Inna będzie tylko nazwa klasy tego addonu i to musisz sprawdzić w pliku readme.txt dołączonym do moda (o ile tam jest taka informacja). Jak tam nie znajdziesz, to pozostaje oficjalna strona moda czy cośtakiego.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.

Re: Problem z dodaniem spadochoru
Dzięki panowie. 
