Problem... ale niewiem jaki

Technical Support

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Problem... ale niewiem jaki

Post autor: ArthurNeo »

Podczas gry w zupełnie nieoczekiwanym momencie po prostu wywala z gry i pokazuje się słynne okienko windows z napisem:
Arma
Wystąpił problem z aplikacją ArmA i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty... nie ma sprawy :(

Został utworzony raport o błędach a tam... no właśnie... w zasadzie to za każdym razem coś innego :o

Teraz akurat dołączył plik tekstowy o nazwie 8965_appcompat.txt z zawartością tego oto textu:


<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>
<DATABASE>
<EXE NAME="arma.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">
<MATCHING_FILE NAME="ifc22.dll" SIZE="196608" CHECKSUM="0xA2575C94" BIN_FILE_VERSION="2.2.8.0" BIN_PRODUCT_VERSION="2.2.8.0" PRODUCT_VERSION="2.2.8" FILE_DESCRIPTION="Immersion Foundation Classes" COMPANY_NAME="Immersion Corporation" PRODUCT_NAME="Immersion Foundation Classes" FILE_VERSION="2.2.8" ORIGINAL_FILENAME="IFC22.dll" INTERNAL_NAME="IFC22" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Immersion Corporation 1999, 2000" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x1" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="2.2.8.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="2.2.8.0" LINK_DATE="04/20/2001 21:39:41" UPTO_LINK_DATE="04/20/2001 21:39:41" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="ijl15.dll" SIZE="352256" CHECKSUM="0x5CC5195" BIN_FILE_VERSION="1.51.12.44" BIN_PRODUCT_VERSION="1.51.12.44" PRODUCT_VERSION="1,51,12,44" FILE_DESCRIPTION="Intel® JPEG Library - Retail Version" COMPANY_NAME="Intel Corporation" PRODUCT_NAME="Intel® JPEG Library" FILE_VERSION="1,51,12,44" ORIGINAL_FILENAME="ijl15.dll" INTERNAL_NAME="ijl15" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Intel Corporation 1998 - 2001" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x5C30D" LINKER_VERSION="0x40000" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.51.12.44" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.51.12.44" LINK_DATE="05/30/2001 21:37:47" UPTO_LINK_DATE="05/30/2001 21:37:47" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="UnInstall.exe" SIZE="266240" CHECKSUM="0xE23F65C9" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="11/02/2006 12:16:47" UPTO_LINK_DATE="11/02/2006 12:16:47" />
<MATCHING_FILE NAME="ArmA_Server.exe" SIZE="9940992" CHECKSUM="0xE6A8E741" BIN_FILE_VERSION="1.8.0.5163" BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.0.5163" PRODUCT_VERSION="1.08" FILE_DESCRIPTION="ArmA" COMPANY_NAME="Bohemia Interactive" PRODUCT_NAME="ArmA" FILE_VERSION="1.08" ORIGINAL_FILENAME="ArmA" INTERNAL_NAME="ArmA" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © BIS 1996-2005" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x540696" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.8.0.5163" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.0.5163" LINK_DATE="06/04/2007 17:43:12" UPTO_LINK_DATE="06/04/2007 17:43:12" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="UnInstallQG.exe" SIZE="552960" CHECKSUM="0xD7802E5D" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x93607" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="08/01/2007 08:07:35" UPTO_LINK_DATE="08/01/2007 08:07:35" />
<MATCHING_FILE NAME="arma.exe" SIZE="7017760" CHECKSUM="0x706C8C82" BIN_FILE_VERSION="1.8.0.5163" BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.0.5163" PRODUCT_VERSION="1.08" FILE_DESCRIPTION="ArmA" COMPANY_NAME="Bohemia Interactive" PRODUCT_NAME="ArmA" FILE_VERSION="1.08" ORIGINAL_FILENAME="ArmA" INTERNAL_NAME="ArmA" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © BIS 1996-2005" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x6B9A1F" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.8.0.5163" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.0.5163" LINK_DATE="06/04/2007 17:44:21" UPTO_LINK_DATE="06/04/2007 17:44:21" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="protect.dll" SIZE="18964744" CHECKSUM="0xDE998896" BIN_FILE_VERSION="4.70.9.6" BIN_PRODUCT_VERSION="4.70.0.0" PRODUCT_VERSION="4.70" FILE_DESCRIPTION="FrontLine Protection Library" COMPANY_NAME="Bohemia Interactive" PRODUCT_NAME="Armed Assault" FILE_VERSION="4.70.009.006" ORIGINAL_FILENAME="CORE.DLL" INTERNAL_NAME="CORE.DLL" LEGAL_COPYRIGHT="(c) Protection Technology (StarForce), 2000-2007" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x12220B7" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="4.70.9.6" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="4.70.0.0" LINK_DATE="06/04/2007 19:00:35" UPTO_LINK_DATE="06/04/2007 19:00:35" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="protect.exe" SIZE="343496" CHECKSUM="0x4EA24D76" BIN_FILE_VERSION="4.70.9.6" BIN_PRODUCT_VERSION="4.70.0.0" PRODUCT_VERSION="4.70" FILE_DESCRIPTION="FrontLine Protection GUI Application" COMPANY_NAME="Bohemia Interactive" PRODUCT_NAME="Armed Assault" FILE_VERSION="4.70.009.006" ORIGINAL_FILENAME="CORE.EXE" INTERNAL_NAME="CORE.EXE" LEGAL_COPYRIGHT="(c) Protection Technology (StarForce), 2000-2007" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x5EB3B" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="4.70.9.6" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="4.70.0.0" LINK_DATE="06/04/2007 19:00:54" UPTO_LINK_DATE="06/04/2007 19:00:54" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
</EXE>
<EXE NAME="DINPUT8.DLL" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">
<MATCHING_FILE NAME="dinput8.dll" SIZE="185856" CHECKSUM="0x7ED5CCAB" BIN_FILE_VERSION="5.3.2600.2180" BIN_PRODUCT_VERSION="5.3.2600.2180" PRODUCT_VERSION="5.03.2600.2180" FILE_DESCRIPTION="Microsoft DirectInput" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="System operacyjny Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.03.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)" ORIGINAL_FILENAME="DInput8.dll" INTERNAL_NAME="DInput8.dll" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x2EA88" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.3.2600.2180" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.3.2600.2180" LINK_DATE="08/04/2004 07:43:11" UPTO_LINK_DATE="08/04/2004 07:43:11" VER_LANGUAGE="Polski [0x415]" />
</EXE>
<EXE NAME="kernel32.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">
<MATCHING_FILE NAME="kernel32.dll" SIZE="1012224" CHECKSUM="0xABFFD815" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" FILE_DESCRIPTION="Biblioteka DLL klienta Windows NT BASE API" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="System operacyjny Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)" ORIGINAL_FILENAME="kernel32" INTERNAL_NAME="kernel32" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x1048EA" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" LINK_DATE="08/04/2004 07:43:46" UPTO_LINK_DATE="08/04/2004 07:43:46" VER_LANGUAGE="Polski [0x415]" />
</EXE>
</DATABASE>


Chciałbym zaznaczyć, że z gry zawsze mi wywala jak gram dłużej i tylko w momencie jak mocno mieli dysk. Jak doczytuje kolejne partie terenu, textury itp. Nic mi się nie przegrzewa, reinstalka nic nie daje ani gry ani windowsa. Chciałbym poprostu wiedzieć co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Mam wersję oryginalną ArmA + QG po zainstalowaniu całości od razu jest wersja 1.08 po polsku oczywiście.

Mój komp to P4HT 3GHz, płyta Asusa P4P800 Deluxe, grafa HD2600XT 512MB, no i 512MB DDR oraz dysk Maxtor DiamondMax 40GB. Podczas gry grafika wyrabia bardzo dobrze, wszystko mam na high nawet anizo i aa i da się grać uwierzcie mi, w lesie przy aa jest troszkę kulawo ale jak wyłączę aa to wszędzie jest miód tylko niestety gdy mam ustawioną widoczność na 5000m dysk mieli i mieli i mieli i wywala z gry na zbity pysk, kiedy jest 1000m chodzi o wiele lepiej i raczej nie wywala albo raczej bardzo rzadko. Myślę, że to zawieszanie się ma jakiś związek z przeciążeniem. Może 512MB ramu malucio troszkę? ale żeby aż wywalało? to już jest jakaś przyczyna skoro powoduje jakiś błąd... proszę o pomoc.

Niewiem czy temat gdzieś był poruszany czy nie, ja po prostu niewiem czego to się tyczy, niewiem co to za problem dlatego więc pozwoliłem sobie utworzyć nowy temat.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: Maćko »

spróbuj może użyć parametru -maxmem=512 ?
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: ArthurNeo »

Po napisaniu ostatniego postu uruchomiłem Armę i teraz znów piszę bo znów to samo... i właśnie przypomniało mi się że ta wersja zwichy występuje najczęściej... praktycznie w 90% przypadków...

Arma
Sygnatura błędu
AppName: Arma.exe AppVer: 1.8.0.5163 ModName: dinput8.dll
ModVer: 5.3.2600.2180 Offset: 0000a279
itd. ble ble ble

czy to ma coś wspólnego z plikiem dinput8.dll?

OK. Spróbuję uruchomić z tym parametrem...
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: ArthurNeo »

Parę razy już zagrałem z parametrem -maxmem=512 i narazie nie wywala ale te kilka razy to były takie dość krótkie serie.. poczekamy zobaczymy. Druga sprawa... zauważyłem, że gra działa wyraźnie lepiej. Dziwne... przecież ogranicza się dla niej pamięć do 512 więc??? Korzystanie ze swapu aż tak ją nokautuje?
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: Rafael3D »

512 MB :)
Chłopie, albo jesteś masochistą i lubisz zarzynać pozostałe podzespoły komputera, albo... testujesz Armę na minimalnych wymaganiach.
W obu opcjach JEDYNYM wyjsciem dla Ciebie widzę zakup ca. kolejnej 512-tki RAMu. Uwierz że czasem nawet 2 GB nie wystarcza do osiągnięcia błogiej płynności gry, szczególnie przy bardziej złożonych scenariuszach i większej ilości jednostek, oraz oczywiście przy ustawieniu textur w trybie wyższej jakości (przecież te grafiki muszą się ładować do pamięci, no nie? a gdy RAMu przykrótko to... schody... HD, swap, itd itp.)
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: ArthurNeo »

No trochę mam zarzyty sprzęt :) ale nie aż tak bardzo np. procek z 2,4 na 3GHz. Ustawienia są na high wszystko tak jak pisałem ale np. w edytorze gdy postawie siebie samego mam dobre osiągi ok. 20 - 30FPS :) bo już w chłopcu na posyłki to masakra :D aczkolwiek jest to tylko wina dysku i pamięci bo grafa daje sobie z tym rade co zresztą widać. Zacina się "nierózno" w trakcie pracy dysku nie tak jakby słaba grafa była... widzę różnicę bo jeszcze miesiąc temu miałem 9550. Tak wyjaśniam żeby nie było, że zmyślam ;P
Awatar użytkownika
render
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2008, 13:35
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: render »

Przy takim zachowaniu gry polecam ustawic detale tekstur i terenu na "domyslny" - w ten sposób silnik ArmA sam oblicza ile będzie w stanie przerobic i sam ustawia jakośc a tym samym ilosc tekstur i jakośc obiektów...

Ustawiając inne parametry niejako "zmuszamy" engine do podporządkowania się naszej woli.

Różnica jest praktycznie nieodczuwalna gdy masz 2GB ramu... i 512 na karcie... ale przy słabszym sprzęcie z mniejsza iloscią ramu może miec to duże znaczenie.
"If you keep an open mind long enough someone will throw trash in it."
Awatar użytkownika
resetPL
Posty: 87
Rejestracja: 09 kwietnia 2008, 06:26
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: resetPL »

Mnie też wywala z gry po jakimś czasie i do dziś nie mam pojęcia dlaczego mój sprzęcik opisałem tutaj na forum http://www.armedassault.com.pl/viewtopi ... &start=187 i jeszcze do tego dodam że ustawiłem mniejsze parametry niż te co ustawiły się domyślnie ;)
Tyl­ko mar­twi uj­rze­li ko­niec wojny.
"Platon"
miki22
Posty: 1
Rejestracja: 04 października 2008, 18:00
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem... ale niewiem jaki

Post autor: miki22 »

Witam!
Mam ten sam problem co ArthutNeo. jestem dość ciemny te klocki więc bardzo proszę o instrukcję jak sobie z tym problemem poradzić. Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc techniczna dotycząca Army”