Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Xagog »

Mam problem,otóż robię misję,w której atakuje się bazę,w której przetrzymywani są jeńcy wojenni,aby ich odbić.Problem polega na tym,że nie wiem,jak zrobić,aby jeńcy zostali dołączeni do mojej grupy,gdy np.znajdę się w obrębie wyzwalacza,który sprawi,że się dołączą.To ma być misja cooperative i w razie gdyby dowódca grupy ratunkowej zginął,żeby dołączyli się do innego członka tej samej grupy.Nie wiem jak to poskładać do kupy,tj.waypointy typu dołącz,wyzwalacz i w ogóle wszystko,nigdy nie robiłem czegoś podobnego,desant to szczyt moich umiejętności jak na razie :?

Proszę o pomoc,z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Matte »

Kod: Zaznacz cały

[zakladnik1,zakladnik2,zakladnik3,zakladnik4] join player
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Xagog »

Tylko tyle?Myślałem,że będzie bardziej skomplikowane.Dzięki,działa jak należy.A da się jakoś zrobić,żeby uwolniony żołnierz podbiegł do zwłok zabitego wartownika i podniósł jego broń?Np.w tym samym momencie w którym zostaje dołączony do grupy,aktywowane przez ten sam wyzwalacz.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Matte »

chyba wyzwalacz tu nie wystarczy, potrzebny będzie skrypcior.
Nie sprawdzałem czy zadziała:

Kod: Zaznacz cały

//SQF
Jeniec1 doMove position Wartownik;
waitUntil {Jeniec distance Wartownik < 1};
Jeniec1 action ["TAKEMAGAZINE", Wartownik, "NazwaBroni"];
Jeniec1 action ["TAKEWEAPON", Wartownik, "NazwaMagazynka"];
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Weapons lista standardowych broni.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: eJay »

A mam pytanie (wlasciwie dwa). Gdy dolaczamy jednostke do grupy to uzywamy polecenia "join". A co nalezy wpisać, aby odłączyć jednostkę od grupy?

I drugie: jak wpisac warunek w skrypt camery, tak aby kamera zmienila ujecie dopiero przy spelnieniu warunku (np. zolnierz wchodzi w wyzwalacz).
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Matte »

Gdy dolaczamy jednostke do grupy to uzywamy polecenia "join". A co nalezy wpisać, aby odłączyć jednostkę od grupy?
O tak:

Kod: Zaznacz cały

[...] join grpNull
jak wpisac warunek w skrypt camery, tak aby kamera zmienila ujecie dopiero przy spelnieniu warunku (np. zolnierz wchodzi w wyzwalacz).
Ja bym zrobił to tak:

Kod: Zaznacz cały

_camera = "Camera" CamCreate [0,0,0];
_camera cameraEffect ["internal","back"];
TitleCut ["","Black in",1];
part switchmove "ActsPercMstpSnonWnonDnon_Talking1";
leader SFgroup switchMove "ActsPercMstpSlowWrflDnon_Listening";
//;=== 0:36:37
// Ujecie 1
_camera camPrepareTarget [76464.48,64870.06,-23374.71];
_camera camPreparePos [2113.40,2217.34,2.87];
_camera camPrepareFOV 0.500;
_camera camCommitPrepared 0;
waitUntil{Soldacik distance nazwa_wyzwalacza =< 40};
//;=== 0:38:08;
//Ujęcie 2
_camera camPrepareTarget [-93452.74,-24139.88,13107.10];
_camera camPreparePos [2116.28,2220.75,0.75];
_camera camPrepareFOV 0.434;
_camera camCommitPrepared 0;
waituntil{camCommitted _camera};

Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Xagog »

Matte pisze:chyba wyzwalacz tu nie wystarczy, potrzebny będzie skrypcior...
Jeszcze nie sprawdzałem,ale dzięki.Poddaję misję ostatecznemu szlifowi i chodzi mi po głowie "co by tu jeszcze dodać".Ech,zawsze to co zrobię wydaje mi się mało doskonałe i realistyczne a przedobrzyć łatwo.Staram się natrzaskać jakichś misji cooperative teraz,póki mam trochę czasu,bo mam 3 kumpli,którzy siedzą w Anglii i chcę ich namówić na kupno ArmA,żeby można było razem pograć.Na razie namówiłem jednego :hapy Nie widujemy się fizycznie to przynajmniej wirtualnie można :)

Poza tym łazi mi po głowie zrobienie jakiejś kampanii,choćby króciutkiej,w stylu OFP:Resistance.Chciałbym,żeby to co zdobędzie się w jednej misji (tj.amunicja,broń,ekwipunek) przechodziło do puli następnej misji,a to co stracimy,żeby zniknęło z dostępnego wyposażenia.Byłbym wdzięczny za jakieś info na ten temat.
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)

Post autor: Xagog »

Aha i jeszcze jedno.Mianowicie mam jeszcze taki głupawy problem.Zazwyczaj,jak robiłem jakąś misję,w której atakujemy bazę wroga,dodawałem jeszcze element obrony tej bazy.Tj.że chwilę po jej zdobyciu nadjeżdżają posiłki dla wroga.Robiłem to w ten sposób,że np.nadlecieć ma śmigłowiec,więc ustawiałem w bazie wyzwalacz,który aktywowany był przez gracza i sprawiał,że do śmigłowca wsiada pilot (pilot moveindriver Heli),który potem leciał wg.waypointów jakie mu ustawiłem.Inaczej nie umiem tego zrobić.Jak zrobić,żeby waypoint helikoptera został aktywowany,gdy np.jakaś jednostka zostanie zabita,albo gracz wejdzie w jakiś obszar?Tak,żebym nie musiał cudować z wsiadaniem pilota i startem helikoptera z ziemi,a żeby zaczynał w powietrzu z jakiegoś miejsca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”