Proszę o pomoc,z góry dzięki
Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Moderator: Inkwizytor
Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Mam problem,otóż robię misję,w której atakuje się bazę,w której przetrzymywani są jeńcy wojenni,aby ich odbić.Problem polega na tym,że nie wiem,jak zrobić,aby jeńcy zostali dołączeni do mojej grupy,gdy np.znajdę się w obrębie wyzwalacza,który sprawi,że się dołączą.To ma być misja cooperative i w razie gdyby dowódca grupy ratunkowej zginął,żeby dołączyli się do innego członka tej samej grupy.Nie wiem jak to poskładać do kupy,tj.waypointy typu dołącz,wyzwalacz i w ogóle wszystko,nigdy nie robiłem czegoś podobnego,desant to szczyt moich umiejętności jak na razie
Proszę o pomoc,z góry dzięki
Proszę o pomoc,z góry dzięki
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Kod: Zaznacz cały
[zakladnik1,zakladnik2,zakladnik3,zakladnik4] join playerJestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Tylko tyle?Myślałem,że będzie bardziej skomplikowane.Dzięki,działa jak należy.A da się jakoś zrobić,żeby uwolniony żołnierz podbiegł do zwłok zabitego wartownika i podniósł jego broń?Np.w tym samym momencie w którym zostaje dołączony do grupy,aktywowane przez ten sam wyzwalacz.
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
chyba wyzwalacz tu nie wystarczy, potrzebny będzie skrypcior.
Nie sprawdzałem czy zadziała:
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Weapons lista standardowych broni.
Nie sprawdzałem czy zadziała:
Kod: Zaznacz cały
//SQF
Jeniec1 doMove position Wartownik;
waitUntil {Jeniec distance Wartownik < 1};
Jeniec1 action ["TAKEMAGAZINE", Wartownik, "NazwaBroni"];
Jeniec1 action ["TAKEWEAPON", Wartownik, "NazwaMagazynka"];
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
A mam pytanie (wlasciwie dwa). Gdy dolaczamy jednostke do grupy to uzywamy polecenia "join". A co nalezy wpisać, aby odłączyć jednostkę od grupy?
I drugie: jak wpisac warunek w skrypt camery, tak aby kamera zmienila ujecie dopiero przy spelnieniu warunku (np. zolnierz wchodzi w wyzwalacz).
I drugie: jak wpisac warunek w skrypt camery, tak aby kamera zmienila ujecie dopiero przy spelnieniu warunku (np. zolnierz wchodzi w wyzwalacz).
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
O tak:Gdy dolaczamy jednostke do grupy to uzywamy polecenia "join". A co nalezy wpisać, aby odłączyć jednostkę od grupy?
Kod: Zaznacz cały
[...] join grpNullJa bym zrobił to tak:jak wpisac warunek w skrypt camery, tak aby kamera zmienila ujecie dopiero przy spelnieniu warunku (np. zolnierz wchodzi w wyzwalacz).
Kod: Zaznacz cały
_camera = "Camera" CamCreate [0,0,0];
_camera cameraEffect ["internal","back"];
TitleCut ["","Black in",1];
part switchmove "ActsPercMstpSnonWnonDnon_Talking1";
leader SFgroup switchMove "ActsPercMstpSlowWrflDnon_Listening";
//;=== 0:36:37
// Ujecie 1
_camera camPrepareTarget [76464.48,64870.06,-23374.71];
_camera camPreparePos [2113.40,2217.34,2.87];
_camera camPrepareFOV 0.500;
_camera camCommitPrepared 0;
waitUntil{Soldacik distance nazwa_wyzwalacza =< 40};
//;=== 0:38:08;
//Ujęcie 2
_camera camPrepareTarget [-93452.74,-24139.88,13107.10];
_camera camPreparePos [2116.28,2220.75,0.75];
_camera camPrepareFOV 0.434;
_camera camCommitPrepared 0;
waituntil{camCommitted _camera};
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Jeszcze nie sprawdzałem,ale dzięki.Poddaję misję ostatecznemu szlifowi i chodzi mi po głowie "co by tu jeszcze dodać".Ech,zawsze to co zrobię wydaje mi się mało doskonałe i realistyczne a przedobrzyć łatwo.Staram się natrzaskać jakichś misji cooperative teraz,póki mam trochę czasu,bo mam 3 kumpli,którzy siedzą w Anglii i chcę ich namówić na kupno ArmA,żeby można było razem pograć.Na razie namówiłem jednegoMatte pisze:chyba wyzwalacz tu nie wystarczy, potrzebny będzie skrypcior...
Poza tym łazi mi po głowie zrobienie jakiejś kampanii,choćby króciutkiej,w stylu OFP:Resistance.Chciałbym,żeby to co zdobędzie się w jednej misji (tj.amunicja,broń,ekwipunek) przechodziło do puli następnej misji,a to co stracimy,żeby zniknęło z dostępnego wyposażenia.Byłbym wdzięczny za jakieś info na ten temat.
Re: Odbijanie zakładnika (podąża za graczem)
Aha i jeszcze jedno.Mianowicie mam jeszcze taki głupawy problem.Zazwyczaj,jak robiłem jakąś misję,w której atakujemy bazę wroga,dodawałem jeszcze element obrony tej bazy.Tj.że chwilę po jej zdobyciu nadjeżdżają posiłki dla wroga.Robiłem to w ten sposób,że np.nadlecieć ma śmigłowiec,więc ustawiałem w bazie wyzwalacz,który aktywowany był przez gracza i sprawiał,że do śmigłowca wsiada pilot (pilot moveindriver Heli),który potem leciał wg.waypointów jakie mu ustawiłem.Inaczej nie umiem tego zrobić.Jak zrobić,żeby waypoint helikoptera został aktywowany,gdy np.jakaś jednostka zostanie zabita,albo gracz wejdzie w jakiś obszar?Tak,żebym nie musiał cudować z wsiadaniem pilota i startem helikoptera z ziemi,a żeby zaczynał w powietrzu z jakiegoś miejsca.