Błąd przy otwieraniu modeli

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

wielkidzik
Posty: 12
Rejestracja: 13 lutego 2007, 14:35
ID Steam:
Numer GG: 9757810
ID gracza: 0
Lokalizacja: Okolice Słupska
Kontakt:

Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: wielkidzik »

Witam ostatnio chciałem się pobawić w modelach armasowskich , zainstalowałem oxygena2 tego "personal editiona" i przy otwieraniu wyskakuje błąd:

http://img527.imageshack.us/img527/7420/bladbf0.jpg

Proszę o szybką odpowiedź!

ufoman: Limit 800x600.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Matte »

Chodzi o to, ze modele armassowe są zapisane w tzw OLOD a O2 odwiera tylko MLOD. Czyli takie jak są udostępnione razem z Oxygenem. Narazie chyba nie ma Convertera OLOD <-> MLOD.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
wielkidzik
Posty: 12
Rejestracja: 13 lutego 2007, 14:35
ID Steam:
Numer GG: 9757810
ID gracza: 0
Lokalizacja: Okolice Słupska
Kontakt:

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: wielkidzik »

thx za odp, pozostaje jedynie retexturowanie :( (póki co :D )
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Yac »

Primo - ODOL
Secundo - można konwertować
Tercio - komu znów ukradniesz modele?
Obrazek
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: SiD »

Właśnie się zastanawiam, co w nie otwieraniu gotowych modeli przeszkadza tworzeniu nowych?
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: klamacz »

SiD pisze:Właśnie się zastanawiam, co w nie otwieraniu gotowych modeli przeszkadza tworzeniu nowych?
nic. a jednak warto czasem spojrzec na to, jak inny, bardziej doswiadczeni wykonali dany element. Chocby po to, zeby trzymac klase :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Marius
Posty: 34
Rejestracja: 29 listopada 2007, 15:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Marius »

Skoro można konwertować ODOL->MLOD (oczywiście mówię o modelach z ArmA) to w jaki sposób to można zrobić? Bo mój ODOL Explorer v. 2.0 nie obsługuje ODOL-i z ArmA. :cry:
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: klamacz »

Marius pisze:Skoro można konwertować ODOL->MLOD (oczywiście mówię o modelach z ArmA) to w jaki sposób to można zrobić? Bo mój ODOL Explorer v. 2.0 nie obsługuje ODOL-i z ArmA. :cry:
jak juz gdzie indziej ci napisalem: nie mozna, nie da sie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Marius
Posty: 34
Rejestracja: 29 listopada 2007, 15:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Marius »

YacieK pisze: Secundo - można konwertować
Więc skoro wg. jednego można, a drugiego nie można to co w końcu?
I jeszcze mam pytanie: jak można teksturować modele na np. żołnierza WP??
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Yac »

klamacz trochę się mylisz , można konwertować - i robi się to. Nie rozpowszechnia się tego z prostego powodu. Byłoby to przed wydaniem narzędzi BIS do debinaryzacji zwykłym łamaniem praw autorskich. Dlatego Se , SM, i kliku innych :mrgreen: nie rozpowszechnia tej wiedzy. Ale fakt jest faktem - można to robić.

SiD ma rację zadając takie pytanie.Odpowiedź jest jedna i chyba dość łatwo to wytłumaczyć. Pisał zresztą o tym Offtime i Alderous kiedyś. Modelowanie i tworzenie dodadków w OFP było w sumie dość prostym procesem i łatwym do opanowania. ArmA pod tym względem wymaga o wiele więcej profesjonalizmu zarówno w tworzeniu modeli jak ich oteksturowaniu ( Normal i Specular maps, wykorzystanie shaderów, UVmapping...) czy napisania configu. Poniżej przykład stworzonego od podstaw modelu który zawarty jest w XAM mod.
Obrazek
tak że można - trzeba chcieć , mieć na czym i przede wszystkim jasną koncepcję tego co chce się stworzyć.

Dla chętnych w tworzeniu nowych modeli BIS wydał paczkę MLOD. Przy odrobinie wysiłku, własnych pomysłów można zrobić naprawdę fajne addony. Forum BIS w dziale edycji ArmA ma wszelkie potrzebne informacje i linki zarówno do modeli jak i narzędzi.
Obrazek
Marius
Posty: 34
Rejestracja: 29 listopada 2007, 15:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Błąd przy otwieraniu modeli

Post autor: Marius »

Cóż, skoro tak, no to pozostaje mi tylko podziękować za wytłumaczenie (w końcu ... )
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”