Błąd przy otwieraniu modeli
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lutego 2007, 14:35
- ID Steam:
- Numer GG: 9757810
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Okolice Słupska
- Kontakt:
Błąd przy otwieraniu modeli
Witam ostatnio chciałem się pobawić w modelach armasowskich , zainstalowałem oxygena2 tego "personal editiona" i przy otwieraniu wyskakuje błąd:
http://img527.imageshack.us/img527/7420/bladbf0.jpg
Proszę o szybką odpowiedź!
ufoman: Limit 800x600.
http://img527.imageshack.us/img527/7420/bladbf0.jpg
Proszę o szybką odpowiedź!
ufoman: Limit 800x600.
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Chodzi o to, ze modele armassowe są zapisane w tzw OLOD a O2 odwiera tylko MLOD. Czyli takie jak są udostępnione razem z Oxygenem. Narazie chyba nie ma Convertera OLOD <-> MLOD.
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lutego 2007, 14:35
- ID Steam:
- Numer GG: 9757810
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Okolice Słupska
- Kontakt:
Re: Błąd przy otwieraniu modeli
thx za odp, pozostaje jedynie retexturowanie
(póki co
)


Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Primo - ODOL
Secundo - można konwertować
Tercio - komu znów ukradniesz modele?
Secundo - można konwertować
Tercio - komu znów ukradniesz modele?

Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Właśnie się zastanawiam, co w nie otwieraniu gotowych modeli przeszkadza tworzeniu nowych?




- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Błąd przy otwieraniu modeli
nic. a jednak warto czasem spojrzec na to, jak inny, bardziej doswiadczeni wykonali dany element. Chocby po to, zeby trzymac klaseSiD pisze:Właśnie się zastanawiam, co w nie otwieraniu gotowych modeli przeszkadza tworzeniu nowych?







Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Skoro można konwertować ODOL->MLOD (oczywiście mówię o modelach z ArmA) to w jaki sposób to można zrobić? Bo mój ODOL Explorer v. 2.0 nie obsługuje ODOL-i z ArmA. 

- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Błąd przy otwieraniu modeli
jak juz gdzie indziej ci napisalem: nie mozna, nie da sieMarius pisze:Skoro można konwertować ODOL->MLOD (oczywiście mówię o modelach z ArmA) to w jaki sposób to można zrobić? Bo mój ODOL Explorer v. 2.0 nie obsługuje ODOL-i z ArmA.






Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Więc skoro wg. jednego można, a drugiego nie można to co w końcu?YacieK pisze: Secundo - można konwertować
I jeszcze mam pytanie: jak można teksturować modele na np. żołnierza WP??
Re: Błąd przy otwieraniu modeli
klamacz trochę się mylisz , można konwertować - i robi się to. Nie rozpowszechnia się tego z prostego powodu. Byłoby to przed wydaniem narzędzi BIS do debinaryzacji zwykłym łamaniem praw autorskich. Dlatego Se , SM, i kliku innych
nie rozpowszechnia tej wiedzy. Ale fakt jest faktem - można to robić.
SiD ma rację zadając takie pytanie.Odpowiedź jest jedna i chyba dość łatwo to wytłumaczyć. Pisał zresztą o tym Offtime i Alderous kiedyś. Modelowanie i tworzenie dodadków w OFP było w sumie dość prostym procesem i łatwym do opanowania. ArmA pod tym względem wymaga o wiele więcej profesjonalizmu zarówno w tworzeniu modeli jak ich oteksturowaniu ( Normal i Specular maps, wykorzystanie shaderów, UVmapping...) czy napisania configu. Poniżej przykład stworzonego od podstaw modelu który zawarty jest w XAM mod.
tak że można - trzeba chcieć , mieć na czym i przede wszystkim jasną koncepcję tego co chce się stworzyć.
Dla chętnych w tworzeniu nowych modeli BIS wydał paczkę MLOD. Przy odrobinie wysiłku, własnych pomysłów można zrobić naprawdę fajne addony. Forum BIS w dziale edycji ArmA ma wszelkie potrzebne informacje i linki zarówno do modeli jak i narzędzi.

SiD ma rację zadając takie pytanie.Odpowiedź jest jedna i chyba dość łatwo to wytłumaczyć. Pisał zresztą o tym Offtime i Alderous kiedyś. Modelowanie i tworzenie dodadków w OFP było w sumie dość prostym procesem i łatwym do opanowania. ArmA pod tym względem wymaga o wiele więcej profesjonalizmu zarówno w tworzeniu modeli jak ich oteksturowaniu ( Normal i Specular maps, wykorzystanie shaderów, UVmapping...) czy napisania configu. Poniżej przykład stworzonego od podstaw modelu który zawarty jest w XAM mod.

tak że można - trzeba chcieć , mieć na czym i przede wszystkim jasną koncepcję tego co chce się stworzyć.
Dla chętnych w tworzeniu nowych modeli BIS wydał paczkę MLOD. Przy odrobinie wysiłku, własnych pomysłów można zrobić naprawdę fajne addony. Forum BIS w dziale edycji ArmA ma wszelkie potrzebne informacje i linki zarówno do modeli jak i narzędzi.

Re: Błąd przy otwieraniu modeli
Cóż, skoro tak, no to pozostaje mi tylko podziękować za wytłumaczenie (w końcu ... )