Dynamic Missions System

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Dynamic Missions System

Post autor: kondor »

Witam.
Na ofp jest misja DAMP BETA, czyli tzw Dynamic Afganistan - coop, w ktorym druzyna dostaje losowe zadania w losowych miejscach, z reguly bardzo proste (takie jak patrol, zabicie jakiego zlego goscia), lecz mimo to gra sie przyjemnie i ciekawie.
Pomyslalem, zeby zrobic cos takiego w armie, tylko, ze na 2 druzyny, ktore dostają male (z reguly przeciwstawne) zadania. Takie bez rambo, gdzie uwazasz bardziej zeby nie dostac kulki, bo Twoja historia w tej misji sie skonczy.
Czyli wymyslilem sobie taka misje, gdzie dowodcy druzyn deklarują gotowosc do zadania i wowczas losuje sie misja, jej miejsce, pogoda, godzina.
Za wygranie misji 10 punktow, za smierc 3 (dla przeciwnika) i za respawn helikoptera 8 (dla przeciwnika).
Na chwile obecna zadan do wylosowania jest... 1. -Obrona/zniszczenie szylki/vulcana. 25 roznych miejsc, rozne pory dnia, pogody, widocznosci.
Sama misja jest tak jakby systemem, ktory odlicza punkty za smierc, heli, losuje misje i kilka innych pierdol. Natomiast same zadania sa opisane przez skrypty. To daje jej pelną rozszerzalnosc. Wystarczy dopisac skrypt opisujacy calkowicie zadanie. Oczywiscie takie rozwiazanie jest trudniejsze, gdyz samemu trzeba tworzyc pojazdy, przenosic ludzi, tworzyc petle, markery itd. Jednak takie rozwiazanie daje wieksza optymalnosc i elastycznosc.
Dlatego szukam missionmakerow chetnych rozwinac projekt o kolejne zadania.

dokumentacja i misja w obecnej wersji znajduje sie pod adresem:
http://www.kondor.hk.pl/ w katalogu arma/mpmissions
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dynamic Missions System

Post autor: Radeon »

Jest już coś takiego. Mianowicie "Evolution" najnowsza wersja to 1.05a. Z tym, że misje są do wyboru. Losowych nie ma, taki Coop RPG, ale i z tym może być bardzo ciekawie. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dynamic Missions System

Post autor: Matte »

Radziu mam szczere pytanie... Odpaliłeś tą misje czy tylko posta przeczytałeś ??
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Dynamic Missions System

Post autor: Rainbow »

System Kondora pozwala na granie w losowy typ misji z losowym miejscem celu, z losową ilością jednostek, ich położenia, aż po losową pogodę itd.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:05 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Dynamic Missions System

Post autor: kondor »

chodzilo mi tez o odwrocenie sie od obecnych trendow grania w ta gre, tzn sieka typu battlefield, sieka typu hexen, czy fragowanie na glupich ai. Chcialem wydobyc z tej gry klimat realistycznego pola walki w wydaniu dyskretnym - czyli male 2 oddzialy w misjach dywersyjnych. kulka podczas misji ma Cie eliminowac chociazby uniemozliwiajac kontynuowanie tej biezacej misji, a nie ze za 3 minuty wrocisz sobie hammerkiem i tak 10 razy do skutku.
Evolution, pomimo ze nienawidze tej misji, jest na pewno mapa na wysokim poziomie, ale to zupelnie inna bajka.
Z programistycznego punktu widzenia moja misja proceduralne techniki. I pomimo duzych trudnosci poczatkowych misja ma duzo wieksza elastycznosc, wydajnosc (ze wzgledu na calkowitą lokalnosc obiektow w skryptach).
Stworzenie tej misji w obecnym ksztalcie przy wiekszej pomocy edytora byloby na pewno prostsze i szybsze, jednak po dodaniu nowych zadan rozrastala by sie liniowo w wielkosci rozmiaru i lagowatosci.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dynamic Missions System

Post autor: Radeon »

@Matte
Nie, bo wystarcza mi to co przeczytałem i twierdze, że jest to godne uwagi. Zwróciłem tylko uwage, że coś podobnego już jest.

@Rainbow
Rainbow pisze: Evolution ma stworzone misje bez żadnych losowych czynników, wszystko ustalone z góry przez missionmakera.

Radeon pisze: Jest już coś takiego. Mianowicie "Evolution" najnowsza wersja to 1.05a. Z tym, że misje są do wyboru. Losowych nie ma, taki Coop RPG, ale i z tym może być bardzo ciekawie.


:roll:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”