Witam.
Na ofp jest misja DAMP BETA, czyli tzw Dynamic Afganistan - coop, w ktorym druzyna dostaje losowe zadania w losowych miejscach, z reguly bardzo proste (takie jak patrol, zabicie jakiego zlego goscia), lecz mimo to gra sie przyjemnie i ciekawie.
Pomyslalem, zeby zrobic cos takiego w armie, tylko, ze na 2 druzyny, ktore dostają male (z reguly przeciwstawne) zadania. Takie bez rambo, gdzie uwazasz bardziej zeby nie dostac kulki, bo Twoja historia w tej misji sie skonczy.
Czyli wymyslilem sobie taka misje, gdzie dowodcy druzyn deklarują gotowosc do zadania i wowczas losuje sie misja, jej miejsce, pogoda, godzina.
Za wygranie misji 10 punktow, za smierc 3 (dla przeciwnika) i za respawn helikoptera 8 (dla przeciwnika).
Na chwile obecna zadan do wylosowania jest... 1. -Obrona/zniszczenie szylki/vulcana. 25 roznych miejsc, rozne pory dnia, pogody, widocznosci.
Sama misja jest tak jakby systemem, ktory odlicza punkty za smierc, heli, losuje misje i kilka innych pierdol. Natomiast same zadania sa opisane przez skrypty. To daje jej pelną rozszerzalnosc. Wystarczy dopisac skrypt opisujacy calkowicie zadanie. Oczywiscie takie rozwiazanie jest trudniejsze, gdyz samemu trzeba tworzyc pojazdy, przenosic ludzi, tworzyc petle, markery itd. Jednak takie rozwiazanie daje wieksza optymalnosc i elastycznosc.
Dlatego szukam missionmakerow chetnych rozwinac projekt o kolejne zadania.
dokumentacja i misja w obecnej wersji znajduje sie pod adresem:
http://www.kondor.hk.pl/ w katalogu arma/mpmissions
Dynamic Missions System
Moderator: Inkwizytor
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Dynamic Missions System
Jest już coś takiego. Mianowicie "Evolution" najnowsza wersja to 1.05a. Z tym, że misje są do wyboru. Losowych nie ma, taki Coop RPG, ale i z tym może być bardzo ciekawie. 


- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Dynamic Missions System
Radziu mam szczere pytanie... Odpaliłeś tą misje czy tylko posta przeczytałeś ??
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Dynamic Missions System
System Kondora pozwala na granie w losowy typ misji z losowym miejscem celu, z losową ilością jednostek, ich położenia, aż po losową pogodę itd.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:05 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dynamic Missions System
chodzilo mi tez o odwrocenie sie od obecnych trendow grania w ta gre, tzn sieka typu battlefield, sieka typu hexen, czy fragowanie na glupich ai. Chcialem wydobyc z tej gry klimat realistycznego pola walki w wydaniu dyskretnym - czyli male 2 oddzialy w misjach dywersyjnych. kulka podczas misji ma Cie eliminowac chociazby uniemozliwiajac kontynuowanie tej biezacej misji, a nie ze za 3 minuty wrocisz sobie hammerkiem i tak 10 razy do skutku.
Evolution, pomimo ze nienawidze tej misji, jest na pewno mapa na wysokim poziomie, ale to zupelnie inna bajka.
Z programistycznego punktu widzenia moja misja proceduralne techniki. I pomimo duzych trudnosci poczatkowych misja ma duzo wieksza elastycznosc, wydajnosc (ze wzgledu na calkowitą lokalnosc obiektow w skryptach).
Stworzenie tej misji w obecnym ksztalcie przy wiekszej pomocy edytora byloby na pewno prostsze i szybsze, jednak po dodaniu nowych zadan rozrastala by sie liniowo w wielkosci rozmiaru i lagowatosci.
Evolution, pomimo ze nienawidze tej misji, jest na pewno mapa na wysokim poziomie, ale to zupelnie inna bajka.
Z programistycznego punktu widzenia moja misja proceduralne techniki. I pomimo duzych trudnosci poczatkowych misja ma duzo wieksza elastycznosc, wydajnosc (ze wzgledu na calkowitą lokalnosc obiektow w skryptach).
Stworzenie tej misji w obecnym ksztalcie przy wiekszej pomocy edytora byloby na pewno prostsze i szybsze, jednak po dodaniu nowych zadan rozrastala by sie liniowo w wielkosci rozmiaru i lagowatosci.
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Dynamic Missions System
@Matte
Nie, bo wystarcza mi to co przeczytałem i twierdze, że jest to godne uwagi. Zwróciłem tylko uwage, że coś podobnego już jest.
@Rainbow

Nie, bo wystarcza mi to co przeczytałem i twierdze, że jest to godne uwagi. Zwróciłem tylko uwage, że coś podobnego już jest.
@Rainbow
Rainbow pisze: Evolution ma stworzone misje bez żadnych losowych czynników, wszystko ustalone z góry przez missionmakera.
Radeon pisze: Jest już coś takiego. Mianowicie "Evolution" najnowsza wersja to 1.05a. Z tym, że misje są do wyboru. Losowych nie ma, taki Coop RPG, ale i z tym może być bardzo ciekawie.

