przerywnik filmowy

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: przerywnik filmowy

Post autor: tom3kb »

Nie wiem czy o to ci konkretnie chodzi z tym żeby samolot nie startował w grze w rzeczywistości tylko w przerywniku ale w edytorze na samej górze masz rozwijane menu, normalnie jest tam napisane misja ale możesz zmieniać na : intro, outro wygrana i outro przegrana.
Jak zrobisz cutscenke w intro to odpali ci się przed misją, takie wprowadzenie do misji, intro wygrana to będzie filmik jak skończysz misję, a przegrana to jeśli masz jakiś wyzwalacz z warunkami dla porażki i chcesz, żeby po niepowodzeniu misji też wyświetlał się jakiś filmik.

Ewentualnie jeśli robisz cutscenke, która włącza się gdzieś w środku misji np: start tego samolotu to, żeby go się później pozbyć możesz w skrypcie od cutscenki pod koniec wrzucić Deletevehicle samolot1, gdzie samolot1 to nazwa tego samolotu, który wstawiłeś w edytorze. Tak możesz po kasować wszystko co ma jakąś nazwę.
Ostatnio zmieniony 23 września 2011, 13:50 przez tom3kb, łącznie zmieniany 1 raz.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

tom3kb pisze:
Ewentualnie jeśli robisz cutscenke, która włącza się gdzieś w środku misji np: start tego samolotu to, żeby go się później pozbyć możesz w skrypcie od cutscenki pod koniec wrzucić Delatevehicle samolot1, gdzie samolot1 to nazwa tego samolotu, który wstawiłeś w edytorze. Tak możesz po kasować wszystko co ma jakąś nazwę.

Dokładnie o to chodzi. W którym momencie powinienem wstawić: Delatevehicle samolot1?

;==INTRO
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]

;comment "18:06:56";
_camera camPrepareTarget [-109126.27,-3018.98,-144.13];
_camera camPreparePos [-9126.26,-3019.21,2.01];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
~0

;comment "18:08:29";
_camera camPrepareTarget [30419.29,-94847.52,-41.16];
_camera camPreparePos [-9163.27,-3007.00,2.58];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 12
~12

TitleCut ["","BLACK OUT",3]
~3
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
exit

Nie wychodzi mi to.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: przerywnik filmowy

Post autor: tom3kb »

Sorry ale powinno być deletevehicle nie delateVehicle, mój błąd. :(

Jak masz samą końcówke czyli:

TitleCut ["","BLACK OUT",3]
~3
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
exit

To ja bym wstawił po
TitleCut ["","BLACK OUT",3]
~3

Czyli coś takiego
TitleCut ["","BLACK OUT",3]
~3
Deletevehicle samolot1
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
exit

to powinno zniszczyć/usunąć z mapy samolot po tym jak ściemni się obraz, a później zacznie się znowu rozjaśniać i skrypt cutscenki się zakończy, możesz też wpisać samolot1 setdammage 1 to wybuchnie ale pilot się z niego katapultuje i będzie biegł dalej po waypointach, albo można "zabrać" samolotowi paliwo setfuel 0. wtedy też pilot pewnie się katapultuje a samolot się rozbije.

http://resources.bisimulations.com/wiki/deleteVehicle
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

No i się udało.

Podziękował :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: przerywnik filmowy

Post autor: tom3kb »

Nie ma sprawy :)
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

Jednak nie do końca jest tak jakbym chciał.
Owszem samolot znika po wpisaniu Deletevehicle samolot1, ale chciałbym żeby ten sam samolot pojawiał się dopiero jak wejdę na wyzwalacz- równocześnie z cutscenką?
Jak na razie działa to w ten sposób że stoję sobie na lotnisku. Patrzę na ten samolot. On zaczyna kołować, a jak wejdę na wyzwalacz to włącz się kamera ale samolot jest już w ruchu?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

Kod: Zaznacz cały

;==INTRO
TitleCut ["","BLACK OUT", 4]
~3
_plane = "A10" createVehicle position pos1;                                           // tworzy samolot A10
_plane setDir 180;                                                                    // ustawia samolot w kierunku 180, można ustawić od 0 do 360 oczywiście
_grp = createGroup west;                                                              // tworzy grupę _grp
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;       // tworzy pilota USMC...
_pilot moveInDriver _plane;                                                           //... i pakuje go do samolotu _plane
TitleCut ["","BLACK IN", 4]  
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]

;comment "18:06:56";
_camera camPrepareTarget [-109126.27,-3018.98,-144.13];
_camera camPreparePos [-9126.26,-3019.21,2.01];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
~0

;comment "18:08:29";
_camera camPrepareTarget [30419.29,-94847.52,-41.16];
_camera camPreparePos [-9163.27,-3007.00,2.58];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 12
~12

TitleCut ["","BLACK OUT",3]
~3
deleteVehicle _plane
deleteVehicle _pilot // jak się usunie samolot to i pilota trzeba nie :)
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
exit


W miejscu w którym ma się pojawić samolot wstaw element logiczny i nazwij go pos1
Bibliotekę z nazwami klas samolotów, pilotów i reszty jednostek w grze masz TU.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”