przerywnik filmowy

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

Zrobiłem filmik za pomocą "camera.sqs". Wszystko działa, ale nie chcę, żeby był on intrem gry tylko żeby włączał się kiey mój wojak wejdzie na wyzwalacz. Jak to zrobić?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

[] exec "nazwa_skryptu.sqs" w polu aktywacja wyzwalacza.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

OK. Udało się. Ale teraz jak włączy się przerywnik to nie che się wyłączyć i ni mogę grać dalej. Co z tym zrobić?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

Ehhh....
na stronie ACPL w dziale [url=http://www.armacenter.pl/index.php/tworzenie-misji/cutscenki-edytor-166]poradniki/Przerywniki filmowe[/url], ponad dwa lata temu Maverick pisze:;==INTRO
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]
;=== 13:59:02
_camera camPrepareTarget [-81161.27,-48021.30,-7899.07]
_camera camPreparePos [4340.07,3229.94,1.14]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
;=== 14:11:33
_camera camPrepareTarget [-58186.34,-60568.88,44976.16]
_camera camPreparePos [4339.25,3229.22,1.10]
_camera camPrepareFOV 0.211
_camera camCommitPrepared 7
~10
;=== 14:28:10
_camera camPrepareTarget [37237.31,95349.46,-20733.70]
_camera camPreparePos [4336.43,3227.45,1.78]
_camera camPrepareFOV 0.589
_camera camCommitPrepared 0
[Q2] OrderGetIn true
Q2 AssignAsDriver UAZ
@Q2 In UAZ
;=== 14:36:23
_camera camPrepareTarget UAZ
_camera camPreparePos [4344.19,3233.78,1.78]
_camera camPrepareFOV 0.306
_camera camCommitPrepared 4
[Q2] SetSpeedMode "LIMITED"
Q2 doMove GetPos pozycja
@camCommitted _camera
~2
TitleCut ["","BLACK OUT",3]
3 fadesound 0
~3
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
finish = true
exit
Problem leży zapewne w linijce którą zaznaczyłem. To po pierwsze, a po drugie Google i ACPL i opcja szukaj na forum NIE boli :]
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

No właśnie też mi się tak wydawało, ale chyba nadal robię coś nie tak.
Opiszę co i jak:
Wchodzę na wyzwalacz, wtedy włącza się filmik:
kamera najeżdża na żołnierza, potem na czołg i tak pozostaje.
finish = true nic nie daje
???

Tak to wygląda:
;==INTRO
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]
;comment "17:15:49";
_camera camPrepareTarget [-88765.70,27022.79,-203.33];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
;comment "17:16:10";
_camera camPrepareTarget [45172.01,94550.59,121.61];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 5
finish = true
exit
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

;==INTRO
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]
;comment "17:15:49";
_camera camPrepareTarget [-88765.70,27022.79,-203.33];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
;comment "17:16:10";
_camera camPrepareTarget [45172.01,94550.59,121.61];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 5
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"] // wyłączamy obraz z kamery
CamDestroy _camera // usuwamy kamerę _camera
finish = true
exit
Linijki które zaznaczyłem też są opisane w poraniku i gdybyś odrazu wkleił Twój skrypt, łatwiej byłoby zdiagnozować problem :)
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

I nic z tego. Teraz to w ogóle kiedy dobiegam do wyzwalacz to filmik się nie włącza tlko obraz mignie na moment i dalej toczy się normalna gra.
Co jest nie tak?

PS. To nie tak że nic nie robię w tą stronę. Siedzę na ACPL od paru godzin i nie mogę sobie z tym poradzić??????
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

To może jeszcze to:
;==INTRO
TitleCut ["","BLACK IN", 4]
showcinemaborder false
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]
;comment "17:15:49";
_camera camPrepareTarget [-88765.70,27022.79,-203.33];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
;comment "17:16:10";
_camera camPrepareTarget [45172.01,94550.59,121.61];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 5
TitleCut ["","BLACK OUT",3]
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _camera
finish = true
exit
...???...
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

Nie. Teraz gdy wbiegłem na wyzwalacz kamera zrobiła się czarna i tak pozostało
???
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: przerywnik filmowy

Post autor: Sejtan »

Dobra. Powiem tak... Ja też popełniłem błąd. Jeśli to ma być przerywnik a nie intro/outro to nie może się kończyć finish = true, ani TitleCut ["","BLACK OUT",3].

(post zmieniony bo bzdury napisałem)

Po każdym ujęciu daj "~10" inaczej wszystkie polecenia _camera wykona w jedniej chwili. Tym "~10" określasz jak długo ma trwać ujęcie w sekundach, u Ciebie tego niema dlatego ekran tylko mrugnie i nic więcej się nie dzieje.

Kod: Zaznacz cały

TitleCut ["","BLACK IN", 4] 
showcinemaborder false 
_camera = "CAMERA" CamCreate [0,0,0] 
_camera CameraEffect ["INTERNAL","BACK"] 

;comment "17:15:49";
_camera camPrepareTarget [-88765.70,27022.79,-203.33];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 0
~10

;comment "17:16:10";
_camera camPrepareTarget [45172.01,94550.59,121.61];
_camera camPreparePos [7981.22,1723.63,2.00];
_camera camPrepareFOV 0.700;
_camera camCommitPrepared 5
~10

TitleCut ["","BLACK OUT",3] 
~3 
_camera CameraEffect ["TERMINATE","BACK"] 
CamDestroy _camera 
TitleCut ["","BLACK IN", 4] 
exit 
Teraz bedzie dobrze :)
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: przerywnik filmowy

Post autor: elgyd »

No i pięknie działa

Śliczne dzięki!!!

:)


No dobra wszystko ładnie pięknie, ale jeszcze jedno.
Jak zrobić aby przerywnik nie zaliczał się do gry? Tzn :
kiedy wchodzę wojakiem na wyzwalacz, włącza się przerywnik filmowy, który jest też jakby grą, tzn kiedy np na przerywniku startuje samolot to staruje on również w rzeczywistości...
a jak zrobić, żeby startował tylko na przerywniku???
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”