Respawn SI

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Respawn SI

Post autor: yaccozi »

Witam,

potrzebuje pomocy w pewnej kwestii, a mianowicie respawnu SI. Chciałbym się dowiedzieć co i jak ustawić w edytorze, aby jednostki kierowane przez SI po swojej śmierci respawnowały się w określonym miejscu a następnie podążały do miejsca określonego przez waypointa. Chciałbym dodatkowo to zapętlić tak, żeby proces trwał non-stop. Miałoby to wyglądać tak, że: jednostka idzie do miejsca X, ginie, respawnuje się, ponownie idzie do miejsca X, i tak w kółko.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,

yaccozi
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Respawn SI

Post autor: kondor »

Możesz kombinować w ten sposób:
-dajesz jednostce w polu init:

Kod: Zaznacz cały

this addEventHandler ["killed", {(_this select 0) execVM "respawn_ai.sqf"; }]
-stwórz element logiczny o nazwie miejsce_respawnu w miejscu respawnu ai
-podobnie dla miejsca docelowego
a w skrypcie "respawn_ai.sqf":

Kod: Zaznacz cały

private ["_unit"];
_unit = (creategroup west) createUnit [typeOf _this, getPos miejsce_respawnu, [], 0, "FORM"];
_unit doMove miejsce_docelowe;
_unit addEventHandler ["killed", {(_this select 0) execVM "respawn_ai.sqf"; }];
Zastąp west przez east jeśli to ma być wojak wschodu.
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Respawn SI

Post autor: yaccozi »

Zrobiłem wszystko tak, jak napisałeś i jednostka rzeczywiście się respawnuje, aczkolwiek są pewne problemy. Po pierwsze jednostka nie porusza się do miejsca docelowego, a jedynie stoi w bezruchu. Dodatkowo respawnuje się ona tylko jeden raz, chociaż tu sytuacja jest trochę dziwna, gdyż mógłbym przysiąc, że jak pierwszy raz włączyłem preview misji to jednostka zrespawnowałą się kilka razy. A może w wyniku później godziny trochę mi się przewidziało. :o W każdym razie teraz jak uruchamiam preview to jednostka się respawnuje tylko za pierwszym razem.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Respawn SI

Post autor: kondor »

W wolnym czasie popatrzę w edytorze.

edit: poprawiony poprzedni post - jak mówiłem, był problem z grupą
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Respawn SI

Post autor: yaccozi »

Cóż, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie to nic nie zmienia - jednostka dalej stoi w miejscu i respawnuje się tylko jeden raz. Przy okazji trochę kombinowałem i zauważyłem, że jeżeli usunę element logiczny "miejsce_docelowe" to jednostka rzeczywiście się respawnuje non-stop.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Respawn SI

Post autor: kondor »

Załączam (działającą mi) misję.
Załączniki
respawn_ai.utes.zip
(1.16 KiB) Pobrany 491 razy
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Respawn SI

Post autor: yaccozi »

Pobrałem oraz sprawdziłem twoją misję i faktycznie jednostka po śmierci respawnuje się, a później podąża do punktu "miejsce_docelowe". Niestety, po starcie misji stoi ona w bezruchu - muszę ją zabić i dopiero wtedy porusza się do miejsca docelowego, aczkolwiek poradziłem sobie z tym problem dając jednostce waypointa do tego punktu. Tak więc teraz wygląda to tak, że najpierw podąża ona za waypointem, a dopiero po śmierci robi wszystko to o co została "grzecznie poproszona" w skrypcie SQF.

Wielkie dzięki za pomoc, kondor. :dworship
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Respawn SI

Post autor: LukeOne »

Polecam UPSMON dzięki temu skryptowi można ustawić między innymi respawn tak szybko i łatwo jak szybko potrafisz napisać słowo "respawn" i nie koliduje z waypointami: http://www.armaholic.com/page.php?id=9213
combat ready
Vinci_PL
Posty: 16
Rejestracja: 06 lutego 2011, 19:10
ID Steam:

Re: Respawn SI

Post autor: Vinci_PL »

W jaki sposób można zrobić respawn AI ale np. czołgu wraz z załogą i czołg ten odrazu miałby jechać w wyznaczone miejsce w trybie np "niebezpieczeństwo" oraz np A10 wraz załogą ale w locie w stronę wyznaczonego miejsca ?
Chodzi mi o stworzenie czegoś w rodzaju niekończącej się bitwy sprzętu ciężkiego i latającego.

Z góry dzięki za ewentualną pomoc :)
pzdr.
Vinci_PL
Posty: 16
Rejestracja: 06 lutego 2011, 19:10
ID Steam:

Re: Respawn SI

Post autor: Vinci_PL »

Można prosić o wersję minimalnie bardziej łopatologiczną niż same linki (chociaż sam respawn pojazdów z załogą) ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”