Respawn SI
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Respawn SI
Witam,
potrzebuje pomocy w pewnej kwestii, a mianowicie respawnu SI. Chciałbym się dowiedzieć co i jak ustawić w edytorze, aby jednostki kierowane przez SI po swojej śmierci respawnowały się w określonym miejscu a następnie podążały do miejsca określonego przez waypointa. Chciałbym dodatkowo to zapętlić tak, żeby proces trwał non-stop. Miałoby to wyglądać tak, że: jednostka idzie do miejsca X, ginie, respawnuje się, ponownie idzie do miejsca X, i tak w kółko.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
yaccozi
potrzebuje pomocy w pewnej kwestii, a mianowicie respawnu SI. Chciałbym się dowiedzieć co i jak ustawić w edytorze, aby jednostki kierowane przez SI po swojej śmierci respawnowały się w określonym miejscu a następnie podążały do miejsca określonego przez waypointa. Chciałbym dodatkowo to zapętlić tak, żeby proces trwał non-stop. Miałoby to wyglądać tak, że: jednostka idzie do miejsca X, ginie, respawnuje się, ponownie idzie do miejsca X, i tak w kółko.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
yaccozi
Re: Respawn SI
Możesz kombinować w ten sposób:
-dajesz jednostce w polu init:
-stwórz element logiczny o nazwie miejsce_respawnu w miejscu respawnu ai
-podobnie dla miejsca docelowego
a w skrypcie "respawn_ai.sqf":
Zastąp west przez east jeśli to ma być wojak wschodu.
-dajesz jednostce w polu init:
Kod: Zaznacz cały
this addEventHandler ["killed", {(_this select 0) execVM "respawn_ai.sqf"; }]
-podobnie dla miejsca docelowego
a w skrypcie "respawn_ai.sqf":
Kod: Zaznacz cały
private ["_unit"];
_unit = (creategroup west) createUnit [typeOf _this, getPos miejsce_respawnu, [], 0, "FORM"];
_unit doMove miejsce_docelowe;
_unit addEventHandler ["killed", {(_this select 0) execVM "respawn_ai.sqf"; }];
Re: Respawn SI
Zrobiłem wszystko tak, jak napisałeś i jednostka rzeczywiście się respawnuje, aczkolwiek są pewne problemy. Po pierwsze jednostka nie porusza się do miejsca docelowego, a jedynie stoi w bezruchu. Dodatkowo respawnuje się ona tylko jeden raz, chociaż tu sytuacja jest trochę dziwna, gdyż mógłbym przysiąc, że jak pierwszy raz włączyłem preview misji to jednostka zrespawnowałą się kilka razy. A może w wyniku później godziny trochę mi się przewidziało.
W każdym razie teraz jak uruchamiam preview to jednostka się respawnuje tylko za pierwszym razem.

Re: Respawn SI
W wolnym czasie popatrzę w edytorze.
edit: poprawiony poprzedni post - jak mówiłem, był problem z grupą
edit: poprawiony poprzedni post - jak mówiłem, był problem z grupą
Re: Respawn SI
Cóż, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie to nic nie zmienia - jednostka dalej stoi w miejscu i respawnuje się tylko jeden raz. Przy okazji trochę kombinowałem i zauważyłem, że jeżeli usunę element logiczny "miejsce_docelowe" to jednostka rzeczywiście się respawnuje non-stop.
Re: Respawn SI
Załączam (działającą mi) misję.
- Załączniki
-
- respawn_ai.utes.zip
- (1.16 KiB) Pobrany 492 razy
Re: Respawn SI
Pobrałem oraz sprawdziłem twoją misję i faktycznie jednostka po śmierci respawnuje się, a później podąża do punktu "miejsce_docelowe". Niestety, po starcie misji stoi ona w bezruchu - muszę ją zabić i dopiero wtedy porusza się do miejsca docelowego, aczkolwiek poradziłem sobie z tym problem dając jednostce waypointa do tego punktu. Tak więc teraz wygląda to tak, że najpierw podąża ona za waypointem, a dopiero po śmierci robi wszystko to o co została "grzecznie poproszona" w skrypcie SQF.
Wielkie dzięki za pomoc, kondor.
Wielkie dzięki za pomoc, kondor.

Re: Respawn SI
Polecam UPSMON dzięki temu skryptowi można ustawić między innymi respawn tak szybko i łatwo jak szybko potrafisz napisać słowo "respawn" i nie koliduje z waypointami: http://www.armaholic.com/page.php?id=9213
combat ready
Re: Respawn SI
W jaki sposób można zrobić respawn AI ale np. czołgu wraz z załogą i czołg ten odrazu miałby jechać w wyznaczone miejsce w trybie np "niebezpieczeństwo" oraz np A10 wraz załogą ale w locie w stronę wyznaczonego miejsca ?
Chodzi mi o stworzenie czegoś w rodzaju niekończącej się bitwy sprzętu ciężkiego i latającego.
Z góry dzięki za ewentualną pomoc
pzdr.
Chodzi mi o stworzenie czegoś w rodzaju niekończącej się bitwy sprzętu ciężkiego i latającego.
Z góry dzięki za ewentualną pomoc

pzdr.
Re: Respawn SI
Można prosić o wersję minimalnie bardziej łopatologiczną niż same linki (chociaż sam respawn pojazdów z załogą) ?