Problem z waypointami czołgów

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Arth95
Posty: 2
Rejestracja: 19 lipca 2011, 22:58
ID Steam:

Problem z waypointami czołgów

Post autor: Arth95 »

Witam!


Jest to mój pierwszy post na forum, dlatego od razu mówię wszystkim cześć ;]

Korzystam z Army2: Free, jest to darmowa wersja Army2, która została wykastrowana z kampanii i wysokiej jakości rozdzielczości. Wszystko inne zachowało funkcjonalność, więc to co jest dostępne w edytorze z pełnej wersji, działa tak samo w darmowej odsłonie. Tak mi się wydaje ;]
Jestem początkującym twórcą misji, jednak podstawowych rzeczy już się nauczyłem, ale mimo wszystko zdarza się że coś mi nie działa, działa źle, bądź w ogóle nie wiem jak zrobić. Dlatego będę się zwracał do bardziej zaawansowanych Mission Makerów z pytaniami, prośbami wyjaśnienia paru rzeczy. Niektóre rzeczy można znaleźć na yt, bądź googlując, ale niektórych nie potrafię.

Problem pierwszy (póki co jedyny :))

Ustawiłem waypointy dla T-72, chce uzyskać efekt taki, że czołg od waypointu, do waypointu porusza się płynnie, a to co uzyskałem odbiega trochę od tego co chciałem osiągnąć. Czołg na waypointcie zatrzymuje się (czeka na rozkaz od dowódcy) i jedzie do następnego, po czym się znów zatrzymuje.
Pytanie brzmi, jak osiągnąć efekt płynnego przemieszczania się T-72 od waypointu, do waypointu?

Pozdrawiam,
Arth95

PS. Żeby nie robić bałaganu na forum, wszystkie moje problemy będę umieszczać w jednym temacie.
Awatar użytkownika
Gerwazy
Posty: 33
Rejestracja: 14 lipca 2011, 19:52
ID Steam:

Re: Problem z waypointami czołgów

Post autor: Gerwazy »

Nie jestem weteranem w robieniu misji w edytorze, ale wydaje mi się, że na to pytanie jestem w stanie Ci odpowiedzieć. W Armie 2(mam na myśli bez modów poprawiających AI) czołgi i chyba niektóre gąsiennicowe pojazdy opancerzone do transportu piechoty nie trzymają się dróg i szukają najkrótszej drogi do waypointa. Mówisz, że czołg co waypoint zatrzymuje się i czeka na rozkaz od dowódcy - rozumiem przez to, że stawiasz waypoint na waypoincie, co jest bez sensu bo po to BIS pociło się latami od Operation Flashpoint, żeby opracować AI, w którym taki sobie dowódca z kilkoma niższymi rangą żołnierzami dostaje zaledwie kilka rozkazów, a całą reszte w stylu najkrótsza droga itp. oblicza sam i przekazuje podwładnym. Jeśli dasz mniej waypointów i zaufasz AI bisu to problem chyba sam się rozwiąże, a raczej przeliczy na twoim kompie - po prostu dawaj mniej waypointów a dowódca sam obliczy najlepszą drogę, chyba że zależy Ci na tym, żeby pojechał dokładnie tam gdzie chcesz, ale w takiej sytuacji to nie umiem Ci pomóc.
SLX + ACE2 +ACEX + WarFX + JSRS + Blastcore SoundFX
Arth95
Posty: 2
Rejestracja: 19 lipca 2011, 22:58
ID Steam:

Re: Problem z waypointami czołgów

Post autor: Arth95 »

Faktycznie, ustawiłem mniej waypointow i czołg trzyma się drogi, tak jak chciałem.
Dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z waypointami czołgów

Post autor: kondor »

Arth95 pisze:PS. Żeby nie robić bałaganu na forum, wszystkie moje problemy będę umieszczać w jednym temacie.
Bałaganem własnie jest umieszczanie kilku różnych pytań w jednym temacie. 1 temat (z czytelnym tytułem) - 1 problem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”