Stopień wykrycia

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

Witam mam mały problem otóż chce zrobić zadanie żeby znaleź informatora lecz ten nie żyje ( jest powieszony na drzewie). Problem tkwi w tym że chce zrobić tak że zadanie zaliczy sie gdy podejde blisko do niego. Robiłem tak jak na podstawach ale przy stopniu wykrycia "1' cel zalicza mi sie automatycznie nieważne gdzie sie znajduje a inne parametry nie działaja . Prosze o pomoc :o Wie ktoś czemu tak się dzieje? Pozdro :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Stopień wykrycia

Post autor: tom3kb »

To raczej podstawy i na pewno to tu byś znalazł ale [nie rób tego ze stopniem wykrycia] tylko nazwij wisielca np trupek, siebie gracz i w wyzwalaczu zrób np:
gracz distance trupek <5

To ci zaliczy gdy bedziesz bliżej niż 5 metrów od wisielca
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

Potem sprawdze :) Gram w to od niedawna mało wiem a wiesz jak może to też są podstawy ale ja zrobić zadanie by zebrać dokumenty wroga byłbym wdzięczny gdybyś mi napisał :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Stopień wykrycia

Post autor: tom3kb »

Takie rzeczy też już tu na pewno były, radzę używać opcji szukaj najpierw, widzę, że Ufoman już ci taki temat wyrzucił do kosza, ale ponieważ mi się dzisiaj nudzi to napisze jak ja to robię.

Wstawiam na mapie gdzieś jakieś dokumenty i nazywam je dok, wstawiam siebie jako żołnierza i nazywam np: gracz.
W folderze misji robię plik dokumenty.sqs, a w nim piszemy np:

gracz groupchat "Znalazłem dokumenty, zabieram je do bazy."
~5
gracz removeaction ron
deleteVehicle dok
exit
Zapisujemy plik. [Zamiast groupchat może być sidechat]

Teraz w edytorze wstawiamy wyzwalacz a w nim piszemy:
Warunek
gracz distance dok <2

Przy aktywacji
ron = gracz addaction ["Zabierz dokumenty","dokumenty.sqs"]

Gdy zbliżysz się do dokumentów na 2 metry będziesz miał w menu akcji opcję zabrania dokumentów.

Zrób też drugi wyzwalacz i w nim takie coś [powinno zadziałać]

Warunek
not alive dok
Przy aktywacji
hint "Zadanie wykonane, znalazłeś dokumenty"

Dodaj też odpowiednią linijkę, żeby zaliczyło ci zadanie w briefingu [zielony znaczek]. W przy aktywacji u mnie np: tskobj1 setTaskState "SUCCEEDED" ale to już zależy jak zadania numerujesz i nazywasz.
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

Bardzo ci dziękuje niewielu mi by to odpisało thx :) a małe pytanko gdy chcemy żeby żołnierz zrobił jakiś efekt to gdy :) pisałem animacje nic nie dawałó nazywałem go np a1 no i pisałem ze a1 ma zrobić daną animacje a czytałem już rózne sposoby żaden nie podziałał :) to juz ostatnie pytanie z tych bardzo łatwych :) :D
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

A co do wcześniejszego to wszystko dobrze z tymi dokumentami ale zebrać ich sie nie da wyświetla mi ze znalazłem ale nie da sie ich zebrać :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Stopień wykrycia

Post autor: tom3kb »

One nie powinny być zabrane i znaleźć się w twoim ekwipunku tylko zniknąć z mapy [domyślnie że niby schowałeś je do kieszeni :) można zrobić, że pojawiły by się w ekwipunku ale niestety nie wiem jak, może przeczytaj o komendzie deletevehicle może nie w takiej kolejności coś podałem] a z tymi animacjami to chyba w skrypcie wrzuć np:

soldierOne playMove "nazwaanimacji"
soldierOne switchmove "nazwaanimacji"

jedna z tych komend jest lepsza, nazw animacji musisz poszukać samemu tylko uważaj bo w niektórych animacjach nie dało się zabić żołnierza bo np trwały bez końca przynajmniej w OFP tak było, zawsze można go było załatwić umieszczając w skrypcie soldierone setdammage 1 tak jakby co :).
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

:p Wszystko dobrze tylko że one nie chcą zniknąć ze znalezione to jak zrobię ze tylko zauważywszy je to działa ale zebra ani hu hu :) :p :) :coffee
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

a znasz jakieś ciekawe animacje ? :P :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Stopień wykrycia

Post autor: tom3kb »

Tu masz wszystko:

http://community.bistudio.com/wiki/ArmA2:_Moves

Ps: nie pisz posta pod swoim postem bo admini cię opierdzielą, masz opcję edytuj post :)
Ps2:sprawdziłem z tym deletevehicle powinno działać, wstaw inny obiekt zamiast tych dokumentów i sprawdź czy zniknie, może jakiś błąd literę źle wpisałeś.
HarryPotter
Posty: 18
Rejestracja: 03 lipca 2011, 00:35
ID Steam:
ID gracza: 222222

Re: Stopień wykrycia

Post autor: HarryPotter »

Dzięki ale ja np chce żeby to było tylko jedne zadanie. Trzeba robić ten plik w dokumentach misji? ja chce zrobić np tak ze znajduje dokumenty zbieram je i cel zaliczony bez żadnych radio alpha :) Da sie tak zrobić? :P

A co do tych animacja to sorki że jestem taki ciemny ale togo nie jarze musiałbyś mi dać przykład gdzie to wpisywać pewnie ci się nie chce ale i tak dzięki
Ostatnio zmieniony 04 lipca 2011, 12:59 przez HarryPotter, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”