OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: ProteziakSaSPL »

Witam, któryś raz próbuję się przełamać, aby zrobić misję do OA, ale nie umiem, nie jestem w stanie zrobić takiego "wejścia" misji jak na poniższym filmiku w 2:06, czyli stopniowo wyostrzający się obraz + napisy. Proszę jakiegoś bardziej doświadczonego kolegę o napisanie/podanie takiego skryptu (myślę, że będzie to w formacie .sqs, ale nie umiem napisać czegos takiego).... Próbowałem rozpakować misje cpbo, ale nie "ogarniam" obsługi i nie jestem w stanie wyłowić tej misji.... Jeszcze raz prosze o pomoc...

Tutaj ten filmik i 2;06

http://www.youtube.com/watch?v=5BXLWcFQkhI
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: kondor »

1. Zakłada się w tym dziale, że pytający jest zaznajomiony z podstawami robienia misji, jeśli nie proszę zapoznać się z działem "Tworzenie misji" na tej stronie: http://www.armacenter.pl/
2. w pliku init.sqf możesz umieścić kod, który ma się uruchomić na początku misji (początek w znaczeniu ekran briefingu - mapa przed rozpoczęciem misji)
3. rozmycie robi się efektami posprocessingu: http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75528 (szukaj frazy dynamicBlur)
4. aby poczekać do czasu, gdy zniknie czarny ekran "receiving" należy użyć: http://community.bistudio.com/wiki/onPreloadFinished
5. efekt tekstu tworzy się chyba tym: http://forums.bistudio.com/showpost.php ... ostcount=5 (wymagane włączenie modułu funkcji)
6. Proszę nie używać capslocka i zmienić nazwę tematu na mniejsze litery
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: SaS TrooP »

Tu gotowy do przerobienia efekt:

Kod: Zaznacz cały

if (true) then
{
    titleCut ["", "BLACK FADED", 999];
    [] Spawn {
        waitUntil{!(isNil "BIS_fnc_init")};
      
        // Info text
        [str("Linijka 1") ,str("Linijka 2")] spawn BIS_fnc_infoText;
       
        sleep 5;
       "dynamicBlur" ppEffectEnable true;   
   "dynamicBlur" ppEffectAdjust [6];   
   "dynamicBlur" ppEffectCommit 0;     
   "dynamicBlur" ppEffectAdjust [0.0]; 
   "dynamicBlur" ppEffectCommit 7;
        titleCut ["", "BLACK IN", 8]
    };
};
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: ProteziakSaSPL »

Dzięki SaS, a jeszcze jedno, to mam dać w init.sqs, a później tenże init dać w aktywacji wyzwalacza, czy coś, czy po prostu ma być w folderze misji? Bo wrzuciłem to do folderu misji i kiedy wpisuje w wyzalaczu this exec "init.sqs" lub []exec"init.sqs", to wyskakuje "script init.sqs not found". Co robię źle?


P.S.
Udało mi się szybko poradzić z problemem tworząc plik .sqs w armaedit. Nic nie wpisywałem w jednostkach, po prostu init.sqs wrzuciłem do folderu misji. Wielki plus dla SaSa, gdybym mógł przyznać :D Wciąż jednak nie mogę sobie poradzic z napisami... używam tego
waitUntil{!(isNil "BIS_fnc_init")};

[str ("Mission Name Here") , str(date select 1) + "." + str(date select 2) + "." + str(date select 0), str("Mission Location Here")] spawn BIS_fnc_infoText;
lecz nie działa....
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2011, 13:46 przez ProteziakSaSPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: SaS TrooP »

Init.sqf, konstrukcja if jest nieakceptowana w .sqs
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: ProteziakSaSPL »

JEST! Działa! Dzięki SaS, uratowałeś mnie :D . Nie skojarzyłem, że .sqs nie obsłuży skomplikowanych poleceń... teraz wszystko działa.
Dla zainteresowanych poniżej zamieszczam w pełni działający skrypt DOKŁADNIE taki jak w misjach (u ciebie SaS nieco różniły się styl napisów od tych z OA)

Kod: Zaznacz cały

if (true) then
{
    titleCut ["", "BLACK FADED", 999];
    [] Spawn {
        waitUntil{!(isNil "BIS_fnc_init")};
     
        // Info text
        [str ("Mission Name Here") ,  str(date select 1) + "." + str(date select 2) + "." + str(date select 0), str("Mission Location Here")] spawn BIS_fnc_infoText;
       
        sleep 5;
       "dynamicBlur" ppEffectEnable true;   
   "dynamicBlur" ppEffectAdjust [6];   
   "dynamicBlur" ppEffectCommit 0;     
   "dynamicBlur" ppEffectAdjust [0.0];
   "dynamicBlur" ppEffectCommit 7;
        titleCut ["", "BLACK IN", 8]
    };
};
Dajemy moduł "Functions" (Funkcje) na mapę misji. Oczywiście wszystko w init.sqf w folderze misji. Najlepiej zrobić w ArmaEdit.
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: gremdek »

SaS TrooP pisze:Init.sqf, konstrukcja if jest nieakceptowana w .sqs
jest akceptowana, ale trzeba zmieścić się w jednej linijce.
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: OPERATION ARROWHEAD WEJŚCIE DO MISJI...

Post autor: SaS TrooP »

Co nie zmienia faktu, że .sqf i tak użyteczniejsze i pełne lepszych możliwości ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”