Zmiana zachowania jednostki
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Zmiana zachowania jednostki
Witam. Napiszę to może w punktach, żeby było przejrzyście.
1. Jestem naczelnym dowódcą. Wstawiłem konwój 4 hmmwv. Wydaję mu rozkaz, aby jechał z punktu A do punktu B. Na podstawowej Armie było wszystko dobrze, jednak w OA, po zauważeniu wroga lub usłyszeniu strzału, cały konwój dostaje status "niebezpieczeństwo" (to samo dotyczy piechoty, ale u nich akurat dobrze się to spisuje). Zamiast jechać dalej, zatrzymują się i rozjeżdżają po lasach. Po zabiciu wrogów, ręcznie muszę zmieniać status, bo zamiast wrócić na drogę, jadą lasami i polami do punktu B. Jest jakiś skrypt, aby wyłączyć tą automatyczną zmianę statusu?
2. Jestem strzelcem w helikopterze bojowym. Gdy pilot zobaczy wrogów, nieważne jak są daleko i czy strzelają do nas, zamiast zawisnąć na pozycji którą mu podałem, lata jak głupi krążąc nad wrogimi jednostkami. Da się jakoś zrobić, aby pilot (tylko pilot) nie widział wrogów lub ignorował ich i zatrzymał się w powietrzu tak jak mu kazałem?
1. Jestem naczelnym dowódcą. Wstawiłem konwój 4 hmmwv. Wydaję mu rozkaz, aby jechał z punktu A do punktu B. Na podstawowej Armie było wszystko dobrze, jednak w OA, po zauważeniu wroga lub usłyszeniu strzału, cały konwój dostaje status "niebezpieczeństwo" (to samo dotyczy piechoty, ale u nich akurat dobrze się to spisuje). Zamiast jechać dalej, zatrzymują się i rozjeżdżają po lasach. Po zabiciu wrogów, ręcznie muszę zmieniać status, bo zamiast wrócić na drogę, jadą lasami i polami do punktu B. Jest jakiś skrypt, aby wyłączyć tą automatyczną zmianę statusu?
2. Jestem strzelcem w helikopterze bojowym. Gdy pilot zobaczy wrogów, nieważne jak są daleko i czy strzelają do nas, zamiast zawisnąć na pozycji którą mu podałem, lata jak głupi krążąc nad wrogimi jednostkami. Da się jakoś zrobić, aby pilot (tylko pilot) nie widział wrogów lub ignorował ich i zatrzymał się w powietrzu tak jak mu kazałem?
Re: Zmiana zachowania jednostki
2 Zrób oddzielną grupę pilota i daj waipoinat z zachowaniem beztrosko a załodze nic nie zmieniaj
nick w grze: Jasina
Re: Zmiana zachowania jednostki
Niestety, nie mogę mu dać waypointa w edytorze. Mam nim dowodzić poprzez drużynę lub naczelne dowództwo (tam mogę wybrać jedynie "bezpiecznie"). Chodzi o skrypt, który blokuje mu całkowicie ruszanie, może być komendą radiową.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2011, 20:14 przez Marine91, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Zmiana zachowania jednostki
Niestety nie działa... Pilot helikoptera po zauważeniu wroga i tak zaczyna krążyć, a hmmwv się zatrzymują... Może da się jakoś zrobić, aby cel był niewidoczny tylko dla pilota? Komenda setcaptive działa, ale wszyscy wtedy nie widzą wroga, a mi zależy tylko na pilocie.
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2011, 16:09 przez Marine91, łącznie zmieniany 1 raz.
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zmiana zachowania jednostki
Daj pilotowi "GREEN" to bedzie odpowiadal na ostrzal, nie "nurkujac" smiglowcem w strone przeciwnika. Dziala na 100%.
- Rafalsky
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Londyn UK
Re: Zmiana zachowania jednostki
sprobuj tego http://community.bistudio.com/wiki/disableAI
albo moze: trigger gdzie bedzie w polu init: behaviour pilot != "SAFE"; a w aktywacji pilot setbehaviour "SAFE" i zapuscic to na ciagle..
albo moze: trigger gdzie bedzie w polu init: behaviour pilot != "SAFE"; a w aktywacji pilot setbehaviour "SAFE" i zapuscic to na ciagle..
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Re: Zmiana zachowania jednostki
Niestety żadna z wyżej wymienionych przez Was metod nie działa... W OA, BIS wprowadził automatyczną zmianę zachowania na "niebezpieczeństwo" podczas kontaktu z wrogiem. Przez to, nie działają te komendy, które podaliście, tzn. na początku wszystko działa, ale gdy AI zauważy wroga, komenda się wyłącza (tego zachowania "niebezpieczeństwo" wtedy nie da się zmienić). Wyzwalacz aktywuje się ponownie dopiero po wyeliminowaniu zagrożenia. Najlepsza by była komenda, dzięki której pilot robi się "ślepy", lub coś podobne do setcaptive, jednak działające tylko na wybranych AI.