Zmiana zachowania jednostki

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Marine91 »

Witam. Napiszę to może w punktach, żeby było przejrzyście.
1. Jestem naczelnym dowódcą. Wstawiłem konwój 4 hmmwv. Wydaję mu rozkaz, aby jechał z punktu A do punktu B. Na podstawowej Armie było wszystko dobrze, jednak w OA, po zauważeniu wroga lub usłyszeniu strzału, cały konwój dostaje status "niebezpieczeństwo" (to samo dotyczy piechoty, ale u nich akurat dobrze się to spisuje). Zamiast jechać dalej, zatrzymują się i rozjeżdżają po lasach. Po zabiciu wrogów, ręcznie muszę zmieniać status, bo zamiast wrócić na drogę, jadą lasami i polami do punktu B. Jest jakiś skrypt, aby wyłączyć tą automatyczną zmianę statusu?

2. Jestem strzelcem w helikopterze bojowym. Gdy pilot zobaczy wrogów, nieważne jak są daleko i czy strzelają do nas, zamiast zawisnąć na pozycji którą mu podałem, lata jak głupi krążąc nad wrogimi jednostkami. Da się jakoś zrobić, aby pilot (tylko pilot) nie widział wrogów lub ignorował ich i zatrzymał się w powietrzu tak jak mu kazałem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Jasina »

2 Zrób oddzielną grupę pilota i daj waipoinat z zachowaniem beztrosko a załodze nic nie zmieniaj
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Marine91 »

Niestety, nie mogę mu dać waypointa w edytorze. Mam nim dowodzić poprzez drużynę lub naczelne dowództwo (tam mogę wybrać jedynie "bezpiecznie"). Chodzi o skrypt, który blokuje mu całkowicie ruszanie, może być komendą radiową.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2011, 20:14 przez Marine91, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: ufoman »

Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Marine91 »

Niestety nie działa... Pilot helikoptera po zauważeniu wroga i tak zaczyna krążyć, a hmmwv się zatrzymują... Może da się jakoś zrobić, aby cel był niewidoczny tylko dla pilota? Komenda setcaptive działa, ale wszyscy wtedy nie widzą wroga, a mi zależy tylko na pilocie.
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2011, 16:09 przez Marine91, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: ufoman »

Daj pilotowi "GREEN" to bedzie odpowiadal na ostrzal, nie "nurkujac" smiglowcem w strone przeciwnika. Dziala na 100%.
Awatar użytkownika
Rafalsky
Posty: 23
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Londyn UK

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Rafalsky »

sprobuj tego http://community.bistudio.com/wiki/disableAI

albo moze: trigger gdzie bedzie w polu init: behaviour pilot != "SAFE"; a w aktywacji pilot setbehaviour "SAFE" i zapuscic to na ciagle..
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Zmiana zachowania jednostki

Post autor: Marine91 »

Niestety żadna z wyżej wymienionych przez Was metod nie działa... W OA, BIS wprowadził automatyczną zmianę zachowania na "niebezpieczeństwo" podczas kontaktu z wrogiem. Przez to, nie działają te komendy, które podaliście, tzn. na początku wszystko działa, ale gdy AI zauważy wroga, komenda się wyłącza (tego zachowania "niebezpieczeństwo" wtedy nie da się zmienić). Wyzwalacz aktywuje się ponownie dopiero po wyeliminowaniu zagrożenia. Najlepsza by była komenda, dzięki której pilot robi się "ślepy", lub coś podobne do setcaptive, jednak działające tylko na wybranych AI.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”