Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: smar »

Po najnowszym patch'u 1.55 coś takiego dzieje się z Arma2:OA: tempo gry zwalnia do pokazu slajdów, potem jeszcze wolniej, gra ulega "zamrożeniu". Dzieje się tak po jakimś czasie grania (kilkadziesiąt minut), pomaga na to shift- i FLUSH, czyli reset grafiki.

Po pierwsze - komputer taki sobie i z niczym innym problemów nie ma, dwa rdzenie, GTX250 z 512 MB, 2 GB RAM. Po drugie - zanim się zatka - to chodzi (przy danych ustawieniach) całkiem bystro. A po trzecie - chyba przed patch'em 1.55 tego nie było.

Jest też dla mnie zagadką, jak ustawić opcję "pamięć" w grafice... jak dla mnie to trochę dziwna opcja, bo przecież ile pamięci ma do dyspozycji program - to sam powinien sprawdzić. Co naprawdę robi ta opcja i jak ją najlepiej ustawić?
Awatar użytkownika
WarCity
Posty: 67
Rejestracja: 17 czerwca 2010, 18:33
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: 51°06'57″N 17°37'11″E

Re: Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: WarCity »

Co do pamięci, to jest chyba taka opcja jak pamięć video :coffee .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nick w ArmA: frAnEkKk
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: Marine91 »

Nie chciało Ci się poszukać? ;) Tutaj jest dyskusja na temat owego "patcha":
viewtopic.php?f=5&t=3897&start=11
Jest zbugowany i nie warto go instalować, bo więcej psuje niż naprawia. Tak więc jedynym sposobem pozbycia się problemu jest gra na patchu 1.54.
Obrazek
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: smar »

WarCity pisze:Co do pamięci, to jest chyba taka opcja jak pamięć video :coffee .
Ale wideo co?

Ile mam pamięci? To powinna gra odczytać sama!

Ile pamięci ma używać? Wiadomo - całą jaką może - dlaczego niby mniej?!

Jak długo ma pozostawiać (chwilowo nieużywane) tekstury/obiekty w pamięci karty? A skąd JA mam to wiedzieć? Niech usuwa gdy tylko będzie zapotrzebowanie dla nowych.

Nie - naprawdę ta opcja jest zagadkowa - bo to nie jest ustawienie typu "coś za coś" - czyli np. antyaliasing (im go więcej tym wiadomo wolniej, czyli "prędkość albo jakość"). Co zyskuje dając "LOW" ? Co zyskuje dając "HIGH" ?
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: Rafael3D »

Generalnie - przy 1 GB pamięci graficznej warto ustawić na DEFAULT. Program "sam" przydzieli i obsłuży tę ilość pamięci.
Przy 512 MB - pamięc na LOW (niestety za mało na wodotryski graficzne).
A poza tym:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=101124
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wyciek pamięci - patch 1.55 ?

Post autor: smar »

Rafael3D pisze:Generalnie - przy 1 GB pamięci graficznej warto ustawić na DEFAULT. Program "sam" przydzieli i obsłuży tę ilość pamięci.
Przy 512 MB - pamięc na LOW (niestety za mało na wodotryski graficzne).
A poza tym:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=101124
No i to właśnie jest dziwne - jeżeli dla określonej ilości pamięci należy ustawić te parametry tak a tak - to dlaczego programiści z BI nie zhańbili się pracą i nie zrobili prostej procedury rozpoznającej ilość pamięci dostępnej fizycznie dla karty graficznej?

Dalej - dlaczego trzeba ustawiać ile rdzeni/procesorów ma komputer? Wszak znowu jest to rzecz niemal trywialnie łatwa do sprawdzenia.

Jeszcze raz tłumaczę: sens np. ustawiania detali jest - bo ktoś może woli aby otoczenie było ładniej wykreślone, a ktoś aby sama postać. Ktoś chce mieć postprocessing, a ktoś nie. Ale założenie że ktoś specjalnie i celowo ogranicza dostępność pamięci karty graficznej dla Arma2 - kiedy w nią gra - to raczej chore. Więc po co taka opcja?! To nie jest "coś za coś", to nie jest "dopasowywanie do możliwości"...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”