Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

flanker91
Posty: 30
Rejestracja: 07 października 2009, 22:28
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: flanker91 »

no i też nic nie przylatuje ;/ nie wiem o co chodzi rozpakowałem włączyłem w edytorze i nadal nic ;/ pokazuje mi się komunikat "dostępne prośby o wsparcie : transport" i nic się nie dzieje ;/
Awatar użytkownika
rapanui128pl
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 09:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: rapanui128pl »

Zrób tak jak oni mówią.... włącz misje kliknij transport wybierz na mapie gdzie ma przylecieć. Przyspiesz czas i czekaj... po paru minutach przyleci ("UH1"<-- czy jakoś tak). :twisted:
Gdy widzisz błysk jest już za późno
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: Artek3333 »

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obsługa: po dostępnej informacji o wsparciu naciskamy klawisz "!1" i z menu wybieramy kolejno- Odpowiedź,łączność,wsparcie oraz transport z tym, że musimy kliknąć mając kursor celownika na ziemi (nie w powietrzu) i zaznaczyć miejsce ewakuacji.(można miejsce zaznaczyć z widoku mapy, klikając na mapie). to są podstawy obsługi arma 2 dostępne w instrukcji gry. Pozdrawiam. ;)
flanker91
Posty: 30
Rejestracja: 07 października 2009, 22:28
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: flanker91 »

no wiem jak się wzywa :) już wiem w czym problem miałem :) po prostu miałem problem z grą:) zrobiłem re-instalkę i już jest jak powinno być :) dzięki wam za pracę :)
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: ufoman »

Probuje uzyc taksowki w MP. Wszystko dziala pieknie, ale tylko wobec mnie...

Chodzi o to, ze smiglowiec kiedy dostanie polecenie "pobrania mnie" w miejscu gdzie mnie fizycznie nie ma, zamiast wyladowac to krazy nad LZ'tka dopoki nie pokaze sie w okolicy.

Chce znalezc zastosowanie tego smiglowca w MEDEVAC, czyli ja wysylam smiglowiec w dane miejsce, bedac sobie w bazie, zeby pobral ekipe znajdujaca sie kilometry dalej.

Kawalek skryptu ktorym sie posluguje:

waitUntil {!isnil {player getVariable "mainScope"}};
SOM_mainScope = player getVariable "mainScope";

[["transport"], p1] call BIS_SOM_addSupportRequestFunc;
SOM setVariable ["TSS_vehicle_custom", h1];
SOM setVariable ["TSS_allowed", ["pickup", "unload"]];
SOM setVariable ["TSS_plannedLZ", [0,0,0]];

h1 - smiglowiec bedacy sobie w bazie
pa - ja jako gracz wydajacy rozkazy helce
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: ufoman »

Korzystam z takiego skryptu:

; Readme by Ogion
; You need on the map:
; 1 helicopter named heli1
; 1 green smokeshell
; 1 helipad named base
; 1 trigger configured as you wish. I used radio Alpha in my testing.
; I named this script greensmoke.sqs and called it by syntax: this exec "greensmoke.sqs"

; Creates the marker
createMarker ["smokecheck",position player];
"smokecheck" setMarkerSize [0,0];
"smokecheck" setMarkerType "dot";

; Checks the smoke
@((count ((markerpos "smokecheck") nearObjects ["SmokeshellGreen",10])) > 0)
player sideChat "Smoke out";

createMarker ["LZ",position player];
"LZ" setMarkerSize [0,0];
"LZ" setMarkerType "dot";

; Gets a pilot in the chopper
rescue = createGroup WEST;
_Leader="SoldierWPilot" createUnit [getPos base, rescue, "rescue=this;this moveInDriver heli1", 1, "Sergeant "];

; Takes off
_wp1 = group rescue addWaypoint [getpos base, 1];
[group rescue, 1] setWPPos getMarkerpos "LZ";
[group rescue, 1] setWaypointType "LOAD";
[group rescue, 1] setWaypointStatements ["true", "heli1 land ""LAND"" "]
; This is how long the chopper will wait until he takes off to next waypoint. Be there or be walking.
[group rescue, 1] setWaypointTimeout [5, 5, 5]
[west,"HQ"] sideChat "Resuce One en route. Please stand by.";

; Returns to base and lands
_wp2 = group rescue addWaypoint [getpos base, 1];
[group rescue, 2] setWPPos getpos base;
[group rescue, 2] setWaypointType "GETOUT";

; Removes the redundant markers
deleteMarker "LZ"
deleteMarker "smokecheck"

exit

Problem polega na tym, ze smiglowiec zachowuje sie tak, ze podlatuje w miejsce dymu, zawisa na te 5 sekund w powietrzu, nastepnie laduje(tutaj dzwiek typowy dla wylaczenia silnikow) mijaja 3 sekundy i startuje z powrotem to bazy.

Chcialbym zastosowac tutaj radio, mianowicie zeby smiglo wyladowalo, a start do bazy byl obslugiwany przez wywolanie w radiu.

Czyli laduje i czeka dopoki nie klikne "startuj" w radiu.

Pomysly?
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: gremdek »

[group rescue, 1] setWaypointTimeout [5, 5, 5] - przez to odlatuje po 5 sekundach.
najlepiej to wywal ze wszystkim co jest za tym.

z radia odpalaj skrypt:

Kod: Zaznacz cały

; Returns to base and lands
_wp2 = group rescue addWaypoint [getpos base, 1];
[group rescue, 2] setWPPos getpos base;
[group rescue, 2] setWaypointType "GETOUT";

; Removes the redundant markers
deleteMarker "LZ"
deleteMarker "smokecheck"

aha, tam jeszcze musisz dodać lądowanie helikoptera, ale jako administrator tego forum pewnie wiesz że to już było omawiane :P
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powietrzna Taksówka-Jak to zrobić?

Post autor: ufoman »

[group rescue, 1] setWaypointTimeout [5, 5, 5] - to nie bylo wlasnie odpowiedzialne za odlatywanie po 5 sekundach, a za ten "zawis" okolo 10m nad ziemia, dopiero potem ladowal na te 2-3 sekundy(tak wiem, ze brzmi absurdalnie, ale sprawdzalem kilkakrotnie). ;)

Rzeczywiscie pomysl odnosnie odpalania "wracania" radiem uzywajac tej czesci kodu jest prosty i genialny zarazem. Pozniej wyprobuje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”