Skryptowanie

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Skryptowanie

Post autor: olek130 »

Witam!

Od jakiegoś czasu już gram w Arme, ale brakuje mi jakichś dobrych misji.
Dzisiaj więc wpadłem na pomysł by zrobić coś większego niż misje robione 100% w edytorze (bez żadnych respawnów ani innych dodatkowych opcji).

Jak to wszędzie początki są trudne, czytałem kilka tematów, ale nawet to co wydawało się proste, proste aż tak nie było. (posiadam arma edit z updatem do army 2).

Chciałbym więc zapytać co i jak? W samym edytorze widziałem, iż nie można otworzyć misji z pliku gry (jakoś opcji znaleźć nie mogłem), ale można stworzyć nową lub wczytać poprzedni projekt. Jest to dla mnie trochę skomplikowane :(

Ale z tych rzeczy, które najbardziej jak narazie chcę wiedzieć to jak zrobić respawn (w temacie o tym pisało, że trzeba postawić marker i nazwać go Respawn_west lub east (i tam inne zależy od strony) no tyle, że w edytorze jak to zrobiłem to nie działa (nie dziwie się)) więc czy ktoś mógłby dokładniej to wyjaśnić jak komuś kto 1 raz ma do czynienia z tym? (z samymi językami do czynienia miałem wcześniej, ale nie aż tak mocno).
Druga rzecz to tryb wojny (czy jakkolwiek to się nazywa) czyli budowanie budynków obronnych, tworzenie jednostek etc. Jak to można zrobić?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Skryptowanie

Post autor: SaS TrooP »

Respawn o którym pisałem niedawno dotyczy tylko multiplayer'a. Respawn AI jest nieco trudniejszy, tak samo jak moduły Warfare.
Tutaj dokumentacja do Warfare, jeśli o to ci chodzi, bo nie używałem:
http://community.bistudio.com/wiki/Cons ... _Interface

Ale ogólnie to wchodzisz od razu na głęboką wodę.
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skryptowanie

Post autor: olek130 »

Dziękuję za pomoc :P
Co do samego modułu Warfare to poprostu mnie to interesuje, a z zastosowaniem tego pobawię się później.

Niedługo dojdzie też parę pytań.

No i na multi mi nie działa ten respawn :(

Mógłbyś powiedzieć gdzie dokładniej wpisać respawn_west?
W edytorze tworząc marker czy gdzie indziej? ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Skryptowanie

Post autor: SaS TrooP »

Tworzysz marker i nazywasz go w ten sposób. Działa to tylko na graczy, respawn AI to zupełnie inna sprawa. Jak będę miał chwile czasu, co ci napisze przykładową grupę.
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skryptowanie

Post autor: olek130 »

No właśnie wiem, że na graczy i oto mi chodzi. Problem w tym, że w grze multi (testowałem tworząc serw multi, zabijając się i dając odrodzenie) poprostu nie respie się
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Skryptowanie

Post autor: kondor »

Proszę użyć opcji "szukaj" do respawnu. Następne posty odnośnie respawnu w tym temacie będą kasowane.
poza tym: http://community.bistudio.com/wiki/Desc ... xt#Respawn...
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skryptowanie

Post autor: olek130 »

Tematu szukałem i znalazłem, ale sam temat ten nie dotyczy tylko respawnu.
Chodzi ogólnie o jakieś porady i pomoc w skryptowaniu.

No i chyba wyszedłem na nooba ;)
Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem guide (dłuższych tzn poszukałem)
Na przyszłość podaję:
http://www.armaholic.com/page.php?id=9220

Nie zamykać :)
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skryptowanie

Post autor: olek130 »

No to teraz mam pytanie :)
Wziąłem się za poradnik i już przy początku mam błąd :rant

Kod razem z komentarzami (MyProcedure.sqf)

Kod: Zaznacz cały

_myGuy = _this select 0;
//This is a while loop which will run until _myGuy dies
while {alive _myGuy} do {
	//HintSilient will show the text in the upper right corner
	hintSilent format ["Current speed: %1", round(speed (vehicle
_myGuy))];
	//And updates the value every second.
	sleep 1;
};
To co wpisałem w skrypcie żołnierza

Kod: Zaznacz cały

MyProcedureHandler = [this] execVM "MyProcedure.sqf"
Problem polega na tym, że nie podczas testowania nie wykrywa pliku MyProcedure.sqf



Niby coś zrobiłem, że działał inny skrypt wklejając folder ze wszystkimi plikami tekstowymi do folderu misji, ale z tym to nie działa :/
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2010, 16:24 przez olek130, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Skryptowanie

Post autor: kondor »

Nie ma komendy "forman" - jest "format"
olek130
Posty: 15
Rejestracja: 29 listopada 2009, 22:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skryptowanie

Post autor: olek130 »

O, nie zauważyłem :)
Dziękuję.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”