Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
themindcrusherHC
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwietnia 2010, 14:57
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: G-ce

Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: themindcrusherHC »

Witam. Jako, że jestem nowym użytkownikiem forum, to na początku chciałbym się przedstawić. Mam na imię Michał i w ArmA gram już od dłuższego czasu. Ostatnio nabyłem ArmA II i zainteresowałem się tworzeniem własnych misjii. Jako, że w temacie jestem totalnie zielony, to już na samym początku chciałbym się zwrócić do Was o pomoc. Mianowicie chodzi o to, że stworzyłem sobie HMMWV i żołnierza nań siedzącego. Zrobiłem to za pomocą wyzwalacza z komendami setpos i playmove (przy czym użyłem animacji "sitTableUnarm_talkingListening_TowingTractor" ). Wszystko ładnie, wojak siedzi sobie na dachu mojego Hummera, po czym, przy zakończeniu animacji odmawia dalszej współpracy i umiera... Mógłby mi ktoś doradzić jak zapętlić tę animację (bądź jakąś alternatywę), żeby siedział tam cały czas ? (Żołnierz ma być tylko dodatkiem w tle do bazy, więc nie musi siedzieć tam niewiadomo jak długo). Szukałem na forum jakichś komend pod nazwą "pętla", bądź "loop" tj. na stronce BI i niestety nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóc. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

PS. Jeśli jednak był już taki temat, a przeoczyłem go, to poprosiłbym o link i wybaczenie Administratorni :angel

Dopisuję do tego posta, ponieważ nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mianowicie - baza ta sama - żołnierze biegający w ramach ćwiczeń. Waypoint-y rozłożone w odległości ok. 100m od siebie z animacjami pompowania, przysiadów i "Full Workout". Żołnierze ćwiczą tak, jak im kazałem, ale od punktu do punktu biegają jak im się podoba (Zdarza im się nawet odwrócić i odbiec 200m od WP, po czym wrócić i ćwiczyć 8O )... Co takiego przeoczyłem ? Chciałbym zaznaczyć, że na ich trasie nie ma żadnych przeszkód - ot biegną po pustym pasie startowym (test). Parametry WP to tak:

Tryb Walki - Nigdy nie strzelać (Z resztą nie mieliby z czego, bo broń im zabrałem)
Szyk - Kolumna (tutaj formują kolumnę, uprzednio rozbiegająć się po całym lotnisku)
.......- Brak (Ręcznie ich ustawiłem i jest trochę lepiej)
Szybkość - Normalna
Zachowanie - Bezpiecznie (i tak nie ma na mapie wrogów, a wojacy nie mają broni, tak więc to zbyt wiele nie zmienia)
Headshot Only One Shot Will Kill...
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: ProteziakSaSPL »

A waypointa z ćwiczeniem robiłeś bezpośrednio na nich, czy obok?
themindcrusherHC
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwietnia 2010, 14:57
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: G-ce

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: themindcrusherHC »

WP z ćwiczeniami były rozłożone co 100 metrów, nie na żołnierzach. Z tym problemem jednak już sobie poradziłem. Potraktowałem każdego wojaka indywidualnie i każdemu stworzyłem swoją trasę, której się jako-tako trzyma, tak więc problem zażegnany. Jednak zostaje nadal ten problem z tym siedzącym żołnierzem i nie mam za cholerę pomysłu co mógłbym z nim zdziałać...

PS: Niewiecie może ludzie, czy w ArmA II jest animacja truchtu ? Bo conajmniej dziwnie wygląda, jak wojak leci sprintem po czym spokojnie kładzie się na glebe, pompuje, wstaje i zaś rura do następnego WP :?
Headshot Only One Shot Will Kill...
Awatar użytkownika
rapanui128pl
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 09:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: rapanui128pl »

Może w waypointach daj beztrosko :? Wtedy koleś nie biegnie, ale niewiem czy animacja będzie działać, sprawdź ;)
Gdy widzisz błysk jest już za późno
themindcrusherHC
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwietnia 2010, 14:57
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: G-ce

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: themindcrusherHC »

Tak sobie przeglądałem różne postaci w grze i naszła mnie pewna myśl... Chodzi o to, że postać pod nazwą "sportsmenka (szara, zielona etc.)" biegnie sobie cały czas truchtem takim, jaki bym potrzebował dla moich ćwiczących żołnierzy i teraz pytanie. Czy mozliwe jest, aby Jej animację zastosować do innych postaci ?Jeżeli tak, to w jaki sposób można tego dokonać ? :)
Headshot Only One Shot Will Kill...
themindcrusherHC
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwietnia 2010, 14:57
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: G-ce

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: themindcrusherHC »

W końcu poradziłem sobie z człowieczkiem siedzącym na Hummer-ze. Jeżeli ktoś miałby podobny problem, to wystarczy po animacji dodać komendę unit disableAI "ANIM"... W życiu bym się nie spodziewał, że to może być tak banalne :mrgreen:
Headshot Only One Shot Will Kill...
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Żołnierz siedzący na HMMWV - Pomocy !

Post autor: SaS TrooP »

http://community.bistudio.com/wiki/disableAI
Note: All effects of disableAI command are cancelled after mission save or load.
Użyj tego, zapisz i załaduj grę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”