[Misja SP] Operation Caldera

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

[Misja SP] Operation Caldera

Post autor: eJay »

OPERATION CALDERA v 1.0

Obrazek

Krótkie wprowadzenie: Misja rozgrywa się na północy Czarnorusi. Rosyjskie konwoje przewożą dużo amunicji i broni do miast oraz lotnisk. Nazywasz się Joe Wright - jesteś specjalistą od infiltracji - i musisz zdobyć informacje o terminach dostaw i tras. Poprzednie operacje nie powiodły się. Dlatego twoja wyprawa obarczona jest sporym ryzykiem. Nie daj się wykryć! Omijaj patrole i wróć do dowództwa wraz z cennymi dokumentami.

WYMAGANIA
===========================================================

ArmA 2 w wersji 1.05
Misja nie wymaga dodatkowych addonów!

Czym jest ta misja? To klasyczna, prowadzona fabularnie historia rodem z OFP (;)), czyli skradamy się ile się da i zdobywamy informacji tyle..ile się da ;) Fani Gastovsky'ego powinni być usatysfakcjonowani. Co ponadto? Voice acting, komunikaty radiowe, wybór broni w briefingu i własna muzyczka (ale nie za wiele).

ZNANE BŁĘDY
===========================================================

- niektóre ujęcia kamer w cutscenkach
- zachowanie AI
- czasami gra niepoprawnie odpala się z poziomu menu. W takim przypadku należy odpalić grę z folderu Missions (jeżeli pliki PBO macie skojarzone z Armą 2 to gra sama odpali od razu misję).

LINK - http://crazyhussars.arma2.pl/pliki/Oper ... dera10.zip

Misja nie jest perfekcyjna, ale wydaje mi się fajna i grywalna ;) Życzę przyjemnej rozgrywki.

Aha - to jest polski excluxiv, zachód otrzyma to w poniedziałek :mrgreen:
Awatar użytkownika
thisrox
Posty: 54
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 18:57
ID Steam:
Numer GG: 6760268
ID gracza: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: thisrox »

o prosze kolejny Polski akcent w misjach do army :) gicior tak trzymać!
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: SaS TrooP »

Spodziewaj się recenzji w najbliższych dniach.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: eJay »

Właśnie zauważyłem 2 drobne bugi i będą one poprawione przy premierze BIF, więc wstrzymaj się z ewentualną krytyką :mrgreen:
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: SaS TrooP »

Grałem na wersji Polskiej. Z downloadu co pokazałeś wczoraj. Spokojnie - jest lepiej niż źle :P
Nawet bardzo lepiej :)

Misja: Operation Caldera
Test wykonał: SaS TrooP
Addony: Brak
ACE: Nie, były crashe
Wersja gry: 1.05
Wersja misji: v1.0

Intro
Prezentuje się bardzo dobrze. Ładnie ujęcia z kamery (satelita?), dobre udźwiękowienie, ciekawe ujęcia kamer. Spodziewałem się akcji, no ale niestety :mrgreen:
Generalnie do Intra nie mam zarzutów. Ogólnie dobrze, że jest. Otrzymujemy dość dużo chłamu na ten moment, więc intro można zakwalifikować czasem do istnego exclusive. Mogłeś opisać jeszcze overview (jest tylko zdjęcie) - ale nie czepiam się.

Briefing
Dość lakoniczny, mogło być więcej sekcji (za to sekcje "Autorzy" można było wpiąć gdzieś na dół innej :P), ale opisuje skalę problemu. Nie ma informacji o wsparciu, o siłach wroga (jeśli się ich nie zna to należy to zaznaczyć), za to około 60% briefingu to poetycki opis terenu.
W skrócie, jest dobrze, ale mogło być lepiej. Naturalnie, to moje prywatne odczucia. Gdy robię misję to briefing piszę długo i dokładnie go dzielę, może to jakiś schiz.

Misja
Jakkolwiek walki jest mało (wplątanie się w nią nie jest mądrym rozwiązaniem), to misja jest dość ciekawa. Nie ma może takiego polotu jak naprawdę dobry Operation Thunderstorm (by Maćko), ale w końcu to typowa skradanka. Jedyne, co mi się nie podoba (i odbiega od realizmu) to to, że jeden (1) komandos jest rzucany po 1/4 mapy. W realu faktycznie kogoś innego by wysłali.
AI jest momentami dość tępe, tzn. reaguje z porządnym opóźnieniem. Zauważyłem to głównie u patroli. Reszta AIków działa względnie bez zarzutu, ALE...
...ale nie wiem czy to kwestia tego, że mam domyślnie AI ustawione na "expert", jednak ArmA 2 nie oszczędza graczy. Zwłaszcza, że AI ponad ludzko widzi przez trawę we wszelkich odmianach, zwłaszcza na bliski dystans. Podkreślam raz jeszcze - mam ustawienia "expert", ale walka o ostatni cel była niemożliwa. Tutaj generalnie wkrada się mały błąd: jakoś nie wierzę, aby ruscy rozrzucali sk-SPOILER_DEFENCE=TRUE-ki po całej w-SPOILER_DEFENCE=TRUE-ce. Oczywiście walczyłem głównie zasadzkami, ale jeden komando szturmujący garnizon 10 żołnierzy wroga (dobrze wyszkolonych) w nocy to lekka przesada. W OFP by to przeszło, tutaj nieco gorzej. W zasadzie, to gadam tylko o dwóch wrogach pilnujących jednej z s-SPOILER_DEFENCE=TRUE-ek, którzy napsuli mi wyraźnie 20 minut życia (i około ~20 loadów, wcześniej miałem tylko 3, w tym jeden przez nieuwagę :P)
Nie chcę powiedzieć, że misja jest zbyt trudna - chcę powiedzieć, że ten fragment jest.
Ostatnie, co mi nie pasuje, to helikopter, który sobie po prostu stoi (nie nadlatuje) i startuje dopiero po wejściu doń gracza (przy okazji dopiero zapala silnik). Jesli HQ mówi, że jest e-SPOILER_DEFENCE=TRUE-ja, to helikopter nadlatuje ;)
Reszta generalnie mi się podobała.

Podsumowanie
Tak, wiem, zaś wytykam błędy :twisted:
Jakkolwiek niektóre rzeczy ci nie wyszły, to misja nadrabia bardzo solidnym wykonaniem. Oprócz momentami tępawego AI wszystko śpiewa, nie widzę bugów. Voice acting jest na przyzwoitym bardzo poziomie, intro - jak wspomniałem - też. Ogólnie nie jest to mój ulubiony typ misji, ale grało mi się całkiem przyjemnie. W porównaniu z chłamem atakującym armaholica, wydaje mi sie, że tak solidna misja uniesie niejedną brew.
Moja rada: zwiększ liczbę patroli, zrób coś z tym heli i ustaw jakoś bardziej logicznie sk-SPOILER_DEFENCE=TRUE-ki, a misja znacznie się polepszy. Są to zmiany kosmetyczne, więc liczę na to, że wydasz poprawioną wersję.

Misja: Operation Caldera
Test wykonał: SaS TrooP
Data: 20100319/2109

PLUSY:
+ Dobry overview.
+ Solidne wykonanie.
+ Naprawdę dobre intro.
+ Voice acting na bardzo dobrym poziomie.
+ Długość.
+ Ogólnie idea - raczej często tego typu misji nie widzi. Przez chwile (po opowieści Janka) bałem się, że ZNÓW wysadzimy jakieś AA...

MINUSY:
- Patrole AI.
- W pewnych momentach zbyt trudna.
- Generalnie pewne błędy/słabe rozwiązania w niektórych sytuacjach.
- Z powodu dużych odległości momentami dość monotonna.

Misja Operation Caldera otrzymuje u mnie ocenę: 7/10

Jako, że nieraz różne interesujące osobniki (vide Yac) bluzgały mnie, ponieważ "nie mam jasnego systemu oceniania", opisuję go prosto: Każdy możesz widzieć minus w jednym, a plus w drugim. Nie mam zamiaru odejmować/dodawać punktów za skrypty (teoretycznie np. powinienem odjąć za zbyt szerokie użycie skryptów .sqs, bo "pszeciesz dziś siem eskuef uszyfa!!!" - absolutny nonsens). Moja ocena w skali 1-10 to WRAŻENIA testera, radość, jaką dostarczyła mu misja i czy informacja, czy spędził on czas nudząc się czy też grając z zainteresowaniem. Nie oceniam (oprócz Intra i briefingu) raczej aspektów samej konstrukcji misji z wyjątkiem sytuacji, gdzie jakiś błąd wpływa demotywująco na sam proces przechodzenia misji.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: eJay »

Bardzo miło się czyta takie opinie. Oczywiście zgadzam się z nią w większości. Niemniej chcę dodać parę rzeczy:
Mogłeś opisać jeszcze overview (jest tylko zdjęcie) - ale nie czepiam się.
Opis był, ale powodował same problemy z ładowaniem misji (wywalało do menu). Serio, musiałem to jakoś rozwiązać i wolałem skasować niż się męczyć.
Nie ma informacji o wsparciu, o siłach wroga (jeśli się ich nie zna to należy to zaznaczyć)
Jak to nie ma informacji o wrogu? Jest, do tego prosta, zwięzła ;)
AI jest momentami dość tępe, tzn. reaguje z porządnym opóźnieniem. Zauważyłem to głównie u patroli. Reszta AIków działa względnie bez zarzutu
Wiesz doskonale, że praca z AIkami w Armie to walka z wiatrakami? ;)
Nie chcę powiedzieć, że misja jest zbyt trudna - chcę powiedzieć, że ten fragment jest.
Testy wykazały coś innego. Ten kawałek nie jest za trudny, ale przez to klimatyczny.
Ostatnie, co mi nie pasuje, to helikopter, który sobie po prostu stoi (nie nadlatuje) i startuje dopiero po wejściu doń gracza (przy okazji dopiero zapala silnik).
Mnie też wkurza, ale to było jedyne wyjście, aby zmusić AI aby poczekało na gracza. Było kilka wariantów:
- helka podlatuje, zabiera gracza i odlatuje (co kończyło się dziwnym zachowaniem pilota np. crashem w drzewo)
- gracz dobiega do LZ, pojawia się helka, the end (co wyglądało kijowo)
- wersja reżyserska - gracz wbiega na polane, nadlatuje helka i dostaje w tyłek (niestety różnie to wyglądało)

Zastosowałem bezpieczne wyjście, działające, a to że silniki ma wyłączone to już wina AI - kiedy włącza maszynę to się podnosi.

Dziękuję za opinie i zapraszam do zassysania ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: SaS TrooP »

Informacja o wrogu jest, ale wepchnięta w zupełnie inny dział. Po prostu IMO masz nieco dziwny burdel w briefingu :P
Jak to się mówi, "Co inna arma to inna gra" :P
Walka z AIkami to faktycznie mission impossible. Z tym, że u mnie patrole działają sprawie, przynajmniej, kiedy ja siedzę w edytorze.
I ostatnia sprawa - jak powiedziałem, to kwestia gustu. Dla mnie walka w nocy samemu z 10 ruskimi jest conajmniej niefajna. Ale najbardziej denerwują mnie te obiekty, których nie chcę spojlerować. Zamiast je jakoś realistycznie rozstawić, to te walają się po całej wiosce, a nawet jeden leży na górce z 40 stopniami nachylenia ;)
Wymuszasz na graczu latanie po wiosce i walkę z garnizonem. To IMO nie jest do końca trafione.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: eJay »

Zamiast je jakoś realistycznie rozstawić, to te walają się po całej wiosce, a nawet jeden leży na górce z 40 stopniami nachylenia
Rozstawienie jest losowe :mrgreen: Ogólnie zależało mi, aby gracz przeprowadził tam rozpoznanie ze sporej odległości i zaplanował podejście. Przynajmniej ja tak robiłem. Skrzynie leżą w imho logicznych miejscach bo nie są jakoś specjalnie ważne, to zaopatrzenie wiejskich oddziałów, a nie skład amunicji.

Kwestia AI rozbija się o zachowanie w nocy, bez noktowizora. Generalnie można podejść Rosjan po cichu naprawdę blisko, ale jedno pudło oznacza ostrzał i sporą szansę na śmierć. Dlatego mimo wszystko obniżyłem im trochę skilla.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: SaS TrooP »

To ja chyba fabuły nie zajarzyłem :P
Siergiej jest dowódcą wiejskich oddziałów?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: [Misja SP] Operation Caldera

Post autor: Artek3333 »

Właśnie zagrałem sobie tą misję, i powiem, że fajna. ;) Dla mnie najważniejszy jest klimat, a w tej misji go znalazłem. W ogóle lubię skradanki i cichą eliminację wrogów. :mrgreen: Uważam misję za świetną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”