Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: seba200 »

Zakladamy ze sa 3 zadania(czwarte to ewakuacja) - 1 zadanie dotrzec do cywila pogadac z nim(robimy wyzwalacz na nim dodajemy dzwiek podchodzimy) - zaliczone. 2 to zabicie ruska powstanca robimy - wyzawlacz not alive powstaniec - zaliczone. 3 to oczyszczenie bazy z ruskich - robimy wazwalacz - nieobecny ruscy zaliczone.
I tutaj mam problem.

Robimy miejsce gdzie konczymy misje czyli 4 zadanie ostatnie.
Stawiam wyzawalacz - koniec - i w pierwszym zadaniu nie wiem co trzeba wpisac zeby triger widzial zaliczone zadanie w trigerze koncowym?
W drugim zadaniu jest to prostsze bo wpisuje w warunku - not alive powstaniec - i to mi widzi.
3 zadanie tez nie kumam co trzeba wpisac w warunku zakonczenia zeby mi to zaliczyl?
Jak zrobic zeby zadanie 4 (czyli ewakuacja) pokazalo sie po zaliczeniu 3 zadan podstawowych

Dodam ze misje robie bez waypointow - zakladamy ze gramy ekstremalnie. Nie ma konca misji bez zaliczenia tych zadan.
Prosze o normalne i wyczerpujace odpowiedzi z wytlumaczeniem:)
Obrazek
Krystianharczak
Posty: 27
Rejestracja: 08 października 2009, 12:33
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: Krystianharczak »

Witam !
Mogę ci to wytłumaczyć ale możesz tego nie przyjąć.
-Ekstremalnie to w ARMA 2 możesz zrobić misje treningowa.
-Wybierz cel działania .Jednostki specjale typu Counter [Project IGI 2] lub detektyw Swat 4 lub policjant GTA 4, Tom Rainbowsix Las Vegas .
-Jeżeli wybierzesz jednostki specjalne.To maja one tylko jeden cel.Wiec pkt nawigacyjny wchodzi w grę.
Na dole menu pkt nawigacyjnego jest (pokazuj,pokazuj kadet,nigdy nie pokazuj).Wstaw marker po rozmowie z policjantem szefem.Ktoś wstawianie markera opisywał na forum.Wiec najlepiej z policjantem sierżantem.
A ty po prostu bądź zwykłym policjantem z G36 tłumik . James Bond 007 Quantum of Solance 7.
Zrób wioskę chroniona przez terrorystów a w środku wstaw głównego-cel1.
Wstaw pkt nawigacyjny zniszcz.Ktoś na forum opisywał wyzwalacz.
cel1=true wyzwalacz zmiana. Znajdź dokumenty z danymi w pkt nawigacyjnym.Dokumenty na temat oficera robiącego interesy z bossem mafii. I tu kończy się rola dla ochrony ludzi cywilnych.
Nowa misja.
2.Cel oczyść bazę Rosjan.Call of Duty 1,2,3,4,5.Desant powietrzny ok 2000 m od bazy.Wstaw marker.Podpis.Baza sprawdzona przez samolot F35 B Lightening.Ustaw drogę pkt nawigacyjny. Wokół bazy wstaw 3 plutony ogniowe piechoty , 1 pancerny piechoty i 1 plot piechoty.Następnie Project IGI 2 , Crysis, Crysis ,War head.Zaatakuj bazę .Wstaw wyzwalacz.Aktywacja zachód.Typ zmiana.Grupa cel1-oficer poszukiwany+strzelec.Pkt nawigacyjny dla cel1 wsiadać do UAZ i pkt nawigacyjny ucieczka do pkt naw10 + wyzwalacz koniec.Dla zachodu wyzwalacz na bazę zabić oficer cel1=true.Cel ucieka do pkt nawigacyjnego2.
Uruchamia wyzwalacz dla zrzuconego Hummera z działkiem.Gracz się przełącza.I podażą za cel1=true.Do markera z pkt nawigacyjnym.Z efektem 3 pkt nawigacyjnego oficer ucieka.Efekt tekst lub dźwięk cel ucieka.
3.Zniszcz bazę Rosjan .Wstaw 1 A-10 atakującego bazę Rosjan.
Ps
Jeżeli posuniesz się inaczej to wyjdzie ci tylko misja treningowa na żywych ciałach.
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: seba200 »

Krystianharczak- masz kiepska fantacje, nie umiesz czytac i podobno nie mozna nikogo obrazac na forum i wogole - ale wybacz jestes idiota.
Czy moze ktos normalnie odpowiedziec?
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: Trance »

Witam !
Mogę ci to wytłumaczyć ale możesz tego nie przyjąć.
-Ekstremalnie to w ARMA 2 możesz zrobić misje treningowa.
-Wybierz cel działania .Jednostki specjale typu Counter [Project IGI 2] lub detektyw Swat 4 lub policjant GTA 4, Tom Rainbowsix Las Vegas .
-Jeżeli wybierzesz jednostki specjalne.To maja one tylko jeden cel.Wiec pkt nawigacyjny wchodzi w grę.
Na dole menu pkt nawigacyjnego jest (pokazuj,pokazuj kadet,nigdy nie pokazuj).Wstaw marker po rozmowie z policjantem szefem.Ktoś wstawianie markera opisywał na forum.Wiec najlepiej z policjantem sierżantem.
A ty po prostu bądź zwykłym policjantem z G36 tłumik . James Bond 007 Quantum of Solance 7.
Zrób wioskę chroniona przez terrorystów a w środku wstaw głównego-cel1.
Wstaw pkt nawigacyjny zniszcz.Ktoś na forum opisywał wyzwalacz.
cel1=true wyzwalacz zmiana. Znajdź dokumenty z danymi w pkt nawigacyjnym.Dokumenty na temat oficera robiącego interesy z bossem mafii. I tu kończy się rola dla ochrony ludzi cywilnych.
Nowa misja.
2.Cel oczyść bazę Rosjan.Call of Duty 1,2,3,4,5.Desant powietrzny ok 2000 m od bazy.Wstaw marker.Podpis.Baza sprawdzona przez samolot F35 B Lightening.Ustaw drogę pkt nawigacyjny. Wokół bazy wstaw 3 plutony ogniowe piechoty , 1 pancerny piechoty i 1 plot piechoty.Następnie Project IGI 2 , Crysis, Crysis ,War head.Zaatakuj bazę .Wstaw wyzwalacz.Aktywacja zachód.Typ zmiana.Grupa cel1-oficer poszukiwany+strzelec.Pkt nawigacyjny dla cel1 wsiadać do UAZ i pkt nawigacyjny ucieczka do pkt naw10 + wyzwalacz koniec.Dla zachodu wyzwalacz na bazę zabić oficer cel1=true.Cel ucieka do pkt nawigacyjnego2.
Uruchamia wyzwalacz dla zrzuconego Hummera z działkiem.Gracz się przełącza.I podażą za cel1=true.Do markera z pkt nawigacyjnym.Z efektem 3 pkt nawigacyjnego oficer ucieka.Efekt tekst lub dźwięk cel ucieka.
3.Zniszcz bazę Rosjan .Wstaw 1 A-10 atakującego bazę Rosjan.
Ps
Jeżeli posuniesz się inaczej to wyjdzie ci tylko misja treningowa na żywych ciałach.

Hahahahahaha daaaawno sie tak nie uśmiałem.


@seba200 : nie do końca skapowałem o co Ci dokładnie chodzi... mogłbyś to napisać jaśniej?
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: SaS TrooP »

Tzn ja do Army 2 jeszcze nie próbowałem misji kończyć w ten sposób, ale w Armie działało to tak:

Jeśli skończysz skrypt opisujący dane zadanie, dodaj mu cel1=true. W durgim daj cel2=true i tak dalej. Wyzwalacz zakończeniowy w warunku ma mieć:

Kod: Zaznacz cały

cel1=true AND cel2=true etc.
I wtedy misja zakończy się. Niestety nikt z lepszych nie chce ci pomóc, więc nie udowodnię czy w dwójce to działa. Sprawdź.
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: seba200 »

"Jeśli skończysz skrypt opisujący dane zadanie, dodaj mu cel1=true" - nie bardzo wiem o co chodzi. wpisuje to w wyzwalaczu czy pliku na dysku z misja plik .sqf?
Jeśli plik .sqf to w ktorej linijce?

ps. dzieki za odpowiedz
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: SaS TrooP »

W miejscu, kiedy uznasz że zadanie jest wykonane w skrypcie je obsługującym (pewno masz jakieś rozmowy radiowe czy coś) to wpisujesz np. po dialogu. Nie wiem czy wyzwalacza może byc, ale chyba tak.
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: seba200 »

Jest to przyklad zadania umieszczonego w pliku z misja sqf

zadanie1 = player createSimpleTask ["a1"];
zadanie1 setSimpleTaskDescription ["Udaj się do strefy <marker name=""a1"">pierwszej</marker> ","strfa pierwsza","idz do strefy pierwszej"];
zadanie1 setSimpleTaskDestination markerpos "a1";
zadanie1 settaskstate "Created";

//zaznaczone zadanie na początku misji
player setCurrentTask zadanie1;


//Created - Puste okienko bez przekreślenia


//Succeeded - zaliczone okienko przekreślone na zielono



//Failed - nieudane okienko przekreślone na czerwono



//Canceled - niezaliczone okienko przekreślone na szaro

tutaj mam to wklepac ?
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: SaS TrooP »

Moja sugestia jest, byś wsadził to do wyzwalacza gdy będziesz w tej strefie. Jeśli wchodzisz do tej strefy i aktywujesz kolejny skrypt to możesz zamieścić tę komendę tam.

PS:
zadanie1 setSimpleTaskDescription ["Udaj się do strefy <marker name=""a1"">pierwszej</marker> ","strfa pierwsza","idz do strefy pierwszej"];
Krystianharczak
Posty: 27
Rejestracja: 08 października 2009, 12:33
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: Krystianharczak »

Ja tylko napisałem jak łatwo można ominąć to o co pytałeś.
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Zaliczenie misji = wykonanie wszystkich zadań

Post autor: seba200 »

@SaS TrooP - wszystko działa jak powinno - Wielkie dzieki! - Mega wielką pomocą przyczynił sie tez @Artek3333 ktory nie dosc ze na "privie" rozpisal dokladniej komendy to wysmazyl przykladowa prosta misje na malej wyspie.

Zadanie1 settaskstate”SUCCEEDED”;zadanie1=true
Czyli to powoduje odznaczenie się zadania w briefie a komenda
Kod:
zadanie1=true
jest potrzebna do zakończenia i przy każdym defakto zaliczeniem zadań czyli w każdym wyzwalaczu w uruchamianiu powinno być dopisane zadanie1=true w innym wyzwalaczu zadanie2=true .
Tworzymy wyzwalacz kończącą misję dajemy opcje konies1# a w warunku wpisujemy tak
Kod:
(zadanie1)&&(zadanie2)&&(zadanie3)

Dla was panowie wielkie dzieki + reputacja

ps odnosnie - @Krystianharczak - bez komentarza
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”