Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Moderator: Inkwizytor
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Moze sie myle ale mysle, ze wiecej FPS przydaje sie podczas szybszych ruchow jak np. latanie, jezdzenie. Aby szybko poruszajace sie przedmioty mialy w miare realistyczny i komfortowy dla oka ruch. Dla kogos na nogach biegajacego nie sa te FPSy tak niezbedne. Poza tym jak ktos stoi w miescie bez ruchu i odczytuje 25 FPS to teoretycznie jst ok ale to oznacza ze caly system jest mniej wydajny a co za tym idzie bedie mial chwilowe przycinki podczas ladowania textur i zmiany widokow i szybkich ruchow glowa zolnierza w grze. Ja tak mialem, to ze biegne polem i mam 25 FPS i nie widze róznicy miedzy 30 FPS w tym samym miejscu to nie oznacza ze nie zauwaze jej w innych okolicznosciach. Ja mialem 25 FPS ale w najwazniejszych momentach jak przelanczalem sie na celownik lub lunete lub uciekajac po miescie lub jak ktos uzyl granata dymnego lub jak cos wybuchalo to spadki mialem na sekunde do 5 FPS i czeciej do 10 -15 FPS. Pytanie jest takie ile masz najmniej FPS w najtrudniejszych dla kompa sytuacjach, jezeli wtedy masz 25 FPS to jest zajebiscie ale w spoczynku jak stoisz napewno bedzie 50 FPS. Po czesciowej zmianie sprzetu w menu gry mam 75 FPS podczas spoczynku jak stoje ~50 FPS a chwilowe spadki w trudnych sytuacjach od 25 i czesciej 30 FPS.
- mant3z
- Posty: 968
- Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
- ID Steam:
- ID gracza: 1111
- Lokalizacja: Gandza
- Kontakt:
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Co niektórzy z Was już pewnie opuścili gacie w dół na widok pierwszych testów 5870 (w końcu stosunek price/performance jest bardzo spoko)... jeżeli chodzi o ArmA2 to macie tu mały test:
http://www.hardware.fr/articles/770-13/ ... -5870.html
...a nawet drugi
http://hardocp.com/article/2009/09/22/a ... d_review/8
Jak widać high-end'owa karta na nic się zda, i tak trzeba kręcić prociki
do 4GHz 
http://www.hardware.fr/articles/770-13/ ... -5870.html
...a nawet drugi
http://hardocp.com/article/2009/09/22/a ... d_review/8
Jak widać high-end'owa karta na nic się zda, i tak trzeba kręcić prociki


Mów mi milordzie łapserdaku!
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Moze trzeba poczekac na radka 5890
poza tym ciekawe jak by dzialala 4890 2GB
radek 5870 jest dwa razy drozszy od 4890, moze oplacalo by sie kupic dwa 4890

radek 5870 jest dwa razy drozszy od 4890, moze oplacalo by sie kupic dwa 4890

- Maćko
- Posty: 653
- Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Raczej nie, testy radeonów 5870 potwierdzają tylko że ArmA 2 bardziej lubi procesory niż karty graficzne.
Jestem przekonany że na konfiguracji: CI7 920 + 8800GT/HD4850 ArmA 2 chodziłaby co najmniej dwa razy lepiej niż na: C2D E8400 + GTX275/HD4890.
Jestem przekonany że na konfiguracji: CI7 920 + 8800GT/HD4850 ArmA 2 chodziłaby co najmniej dwa razy lepiej niż na: C2D E8400 + GTX275/HD4890.
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Ja majac GF 9800 GT mam tyle samo FPS przy procku ustawionym standardowo na 3.4 GHz czy podkrecony do 3,7GHz. Z tego wnioskuje ze w tym moim przypadku ogranicza mnie karta graficzna. Béde na 100% wiedzial jak zmienie na radka 4890 2GB.
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Moim skromnym zdaniem wymagania sprzętowe tej gry to jakiś horror. Mam mocny sprzęt:
Athlon Phenom II x4 955 3,2 Mhz
Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 1024 MB
Gigabyte MA790FXT
4 GB RAM, Sound Blaster X-Fi
i Vistę Ultimate x64
Programy muzyczne i do obróbki video chodzą na tym bez zarzutu, sprzęt śmiga aż miło a ARMA 2 co? Nie odpowiem do rymu, ale to właśnie mam ochotę powiedzieć, bo:
- gra tnie mi się na najwyższych ustawieniach. Jeśli ustawienia są na maxa to nawet ustawiona średnia rodzielczość 3D powoduje, że obraz się zacina
- gra zawiesza mi się bez powodu
- gra sama wychodzi do Windowsa (w menedżerze zadań dalej jest wyszczególniona, że działa choć nigdzie jej nie widać)
- z grafiką dzieją się dziwne rzeczy: czasem tekstury drzew doczytują się dopiero kiedy chwilę koło nich pochodzę, bo wczesniej przypominają plamę. Przy szybkim podejściu do żołnierza czasem widać jak silnik nakłada na niego tekstury (był szary a nagle robi się ubrany w mundur, na nieforemnej głowie pojawia się twarz i czapeczka itp)
Poza tym (nieco z innej beczki - chyba nie tu powinienem o tym pisać ale nie bardzo wiem gdzie):
- pojeździłem sobie trochę po mapie (w misji z Kowozawodzikiem;) ) i w środku wsi trafił mi się dom który wyglądał jak szary sześcian z ciemniejszymi plamami w miejscach okien - niedoróbka programistów.
- drzwi w grze zwykle nie da się otworzyć - mamy XXI wiek, takie opcje są w grach od dawna, np. porównywalne H&D miało możliwość otwierania większości drzwi na mapie, a był to rok 2003). Nawiasem mówiąc miało też o niebo lepszą wydajność przy całkiem przyzwoitej grafice i możliwościach.
- wnętrza budynków i pojazdów zwykle straszą nagimi ścianami i ubogimi teksturami (znów polecam porównać z 6 lat starszym H&D 2)
- rozkazy wydawane ustnie mają różne natężenie dźwięku poszczególnych słów, czyli rozkaz zwykle wygląda np tak:
"All (cicho) MOVE (b. głośno) to (średnio) THAT HOUSE (znów b. głośno).
- nie ma opcji "wczytaj" w początkowym menu gry. Żeby wczytać grę inną niż ta na której ostatnio graliśmy, trzeba wczytać (automatycznie) właśnie tąostatnią, a potem z tego poziomu można wczytywać inną.
- napisy pojawiające się na początku gry nie dają się przewijać (loga wydawców, ostrzeżenia, logo ARMA itp.), więc trzeba przy każdym odpaleniu gry patrzeć się na powoli zmieniające się plansze i czekać aż będzie można rozpocząć grę.
Tym niemniej gra jest fajna, ma klimat, pytanie tylko: Na jakim sprzęcie pójdzie ze wszystkimi ustawieniami na maxa? Może na Deep Blue?:/
Athlon Phenom II x4 955 3,2 Mhz
Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 1024 MB
Gigabyte MA790FXT
4 GB RAM, Sound Blaster X-Fi
i Vistę Ultimate x64
Programy muzyczne i do obróbki video chodzą na tym bez zarzutu, sprzęt śmiga aż miło a ARMA 2 co? Nie odpowiem do rymu, ale to właśnie mam ochotę powiedzieć, bo:
- gra tnie mi się na najwyższych ustawieniach. Jeśli ustawienia są na maxa to nawet ustawiona średnia rodzielczość 3D powoduje, że obraz się zacina
- gra zawiesza mi się bez powodu
- gra sama wychodzi do Windowsa (w menedżerze zadań dalej jest wyszczególniona, że działa choć nigdzie jej nie widać)
- z grafiką dzieją się dziwne rzeczy: czasem tekstury drzew doczytują się dopiero kiedy chwilę koło nich pochodzę, bo wczesniej przypominają plamę. Przy szybkim podejściu do żołnierza czasem widać jak silnik nakłada na niego tekstury (był szary a nagle robi się ubrany w mundur, na nieforemnej głowie pojawia się twarz i czapeczka itp)
Poza tym (nieco z innej beczki - chyba nie tu powinienem o tym pisać ale nie bardzo wiem gdzie):
- pojeździłem sobie trochę po mapie (w misji z Kowozawodzikiem;) ) i w środku wsi trafił mi się dom który wyglądał jak szary sześcian z ciemniejszymi plamami w miejscach okien - niedoróbka programistów.
- drzwi w grze zwykle nie da się otworzyć - mamy XXI wiek, takie opcje są w grach od dawna, np. porównywalne H&D miało możliwość otwierania większości drzwi na mapie, a był to rok 2003). Nawiasem mówiąc miało też o niebo lepszą wydajność przy całkiem przyzwoitej grafice i możliwościach.
- wnętrza budynków i pojazdów zwykle straszą nagimi ścianami i ubogimi teksturami (znów polecam porównać z 6 lat starszym H&D 2)
- rozkazy wydawane ustnie mają różne natężenie dźwięku poszczególnych słów, czyli rozkaz zwykle wygląda np tak:
"All (cicho) MOVE (b. głośno) to (średnio) THAT HOUSE (znów b. głośno).
- nie ma opcji "wczytaj" w początkowym menu gry. Żeby wczytać grę inną niż ta na której ostatnio graliśmy, trzeba wczytać (automatycznie) właśnie tąostatnią, a potem z tego poziomu można wczytywać inną.
- napisy pojawiające się na początku gry nie dają się przewijać (loga wydawców, ostrzeżenia, logo ARMA itp.), więc trzeba przy każdym odpaleniu gry patrzeć się na powoli zmieniające się plansze i czekać aż będzie można rozpocząć grę.
Tym niemniej gra jest fajna, ma klimat, pytanie tylko: Na jakim sprzęcie pójdzie ze wszystkimi ustawieniami na maxa? Może na Deep Blue?:/
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
100 % Satysfakcji na max detalach {Vista x 64}Mihao3 pisze: Na jakim sprzęcie pójdzie ze wszystkimi ustawieniami na maxa? Może na Deep Blue?:/
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
@Mihao3
To co opisujesz to moim zdaniem nie problem procka czy karty. Wszyscy wymieniaja procesory na coraz szybsze i karty graficzne, niestety zapomina sie o twardzielu. Przy tych nowych konfiguracjach to twardziel jest waskim gardlem. Sam piszesz ze textury sie powoli wczytuja, a one to robia z twardziela! Ja poszedlem tym tropem i kupilem dysk "twardy" typu SSD "Solid State Drive" 64GB. Mam nadzieje dzisiaj go otrzymac i zainstalowac. Teoretyczne czytanie z tego dysku wynosi 200GB/s gdzie w tradycyjnym jest okolo 50 GB/s. Jak zainstaluje i przetestuje to dam znac jak to dziala i czy faktycznie to cos pomoze. Moja konfiguracje mozna zobaczyc ponizej i jest podobna do twojej.
To co opisujesz to moim zdaniem nie problem procka czy karty. Wszyscy wymieniaja procesory na coraz szybsze i karty graficzne, niestety zapomina sie o twardzielu. Przy tych nowych konfiguracjach to twardziel jest waskim gardlem. Sam piszesz ze textury sie powoli wczytuja, a one to robia z twardziela! Ja poszedlem tym tropem i kupilem dysk "twardy" typu SSD "Solid State Drive" 64GB. Mam nadzieje dzisiaj go otrzymac i zainstalowac. Teoretyczne czytanie z tego dysku wynosi 200GB/s gdzie w tradycyjnym jest okolo 50 GB/s. Jak zainstaluje i przetestuje to dam znac jak to dziala i czy faktycznie to cos pomoze. Moja konfiguracje mozna zobaczyc ponizej i jest podobna do twojej.
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Zaciekawiłeś mnie tym SSD. Czy nie lepiej jednak w tym przypadku dokupić RAM, np. żeby mieć w sumie 8 GB lub więcej?
Nawiasem mówiąc dysk mam również szybki: Western Digital WD6401AALS, ale może za wolny do tej gry, hehe:/. Nasuwa się pytanie dlaczego ta gra jest tak słabo zoptymalizowana - przecież nie każdy gracz ma najnowszy i najlepszy sprzęt. A i tak jak widać, nawet na takim sprzęcie różnie bywa z wydajnością jeśli o tę grę chodzi :/.
Nawiasem mówiąc dysk mam również szybki: Western Digital WD6401AALS, ale może za wolny do tej gry, hehe:/. Nasuwa się pytanie dlaczego ta gra jest tak słabo zoptymalizowana - przecież nie każdy gracz ma najnowszy i najlepszy sprzęt. A i tak jak widać, nawet na takim sprzęcie różnie bywa z wydajnością jeśli o tę grę chodzi :/.
- mant3z
- Posty: 968
- Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
- ID Steam:
- ID gracza: 1111
- Lokalizacja: Gandza
- Kontakt:
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
SSD na wiele się nie zda a optymalizacja silnika to temat rzeka.
Kto nie ma i7 @4GHz i dobrej grafiki ten nie ma dobrych osiągów w ArmAII.
Widać po benchmarkach na BIF'ie jak i naszym forum.
Kto nie ma i7 @4GHz i dobrej grafiki ten nie ma dobrych osiągów w ArmAII.
Widać po benchmarkach na BIF'ie jak i naszym forum.
Mów mi milordzie łapserdaku!
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]
Co do SSD to przekonam sie na 100% jak go dzisiaj przytule i zainstaluje. Oczywiscie twardziel ten nie doda mi FPS ale teoretycznie ma zwiekszyc komfort, np. szybsze wczytywanie misji, szybsze wczytywanie tekstur podczas przskoków z bazy na pole walki i zpowrotem, ma zmnieszyc efekt "czkawek" jak wlatuje samolotem do miasta. Co do ramu to nie ma sensu bo gra zajmuje 1.5GB z windowsem XP i nieco wiecej z vista i maksymalnie podczas dlugich rozgrywek dochodzilo u mnie do 2 GB z systemem XP. Mam 4 GB i nigdy tego nie zapelnie a nie mowiac o 8GB.
Nie mozna powiedziec ze dysk jest za wolny do gry ale moim zdaniem ma wplyw na komfort grania w Armie.
Przewaznie gry byly tak napisane, ze ladowaly sie levelami z twardziela do pamieci i final, dzialaly z pamieci RAM.
Arma i inne nowsze gry wczytuja dane podczas grania w czasie rzeczywistym i tu szybkosc ogulna systemu i twardziela ma juz znaczenie. Mimo ze sie ma 40 FPS mozna zauwazyc gwaltowne spadki do 10 FPs i mniej wlasnie w chwili wczytywania obiektów i textur.
Nie mozna powiedziec ze dysk jest za wolny do gry ale moim zdaniem ma wplyw na komfort grania w Armie.
Przewaznie gry byly tak napisane, ze ladowaly sie levelami z twardziela do pamieci i final, dzialaly z pamieci RAM.
Arma i inne nowsze gry wczytuja dane podczas grania w czasie rzeczywistym i tu szybkosc ogulna systemu i twardziela ma juz znaczenie. Mimo ze sie ma 40 FPS mozna zauwazyc gwaltowne spadki do 10 FPs i mniej wlasnie w chwili wczytywania obiektów i textur.