Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Trance »

Ja odpaliłem swojego Radeona HD4870 (z 512 MB pamieci / 256 bit szyna) w celach testowych i okazało sie, ze na fabrycznym taktowaniu gra chodzi niemal identycznie na normalnych i na najwyzszych ustawieniach (cały czas w misji pojedynczej mowie). Po podkreceniu tejże karty dalej nie było widac róznicy. Natomiast znaczną różnicę zauważyłem, gdy podkręciłem procesor (C2D E8400) z 3,0 GHz na 3,6 GHz. Zyskałem jakies 20 klatek na "dzien dobry".

Mój wniosek z tego taki, że ArmA2 sama w sobie nie jest aż tak skopana, jak to wielu próbuje nam wmówić. Ale nowoczesny i dość innowacyjny system zachowań AI jest baaardzo procesorożerny. Dlatego po moich testach sugeruję pokusić się (kupującym nowego kompa oczywiscie) o jak najwydajniejszy procesor (i co za tym idzie najdroższy), oszczedzając delikatnie na karcie graficznej.
Obrazek
MarcinekNu2
Posty: 24
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: MarcinekNu2 »

Spróbuję podkręcić swojego procka, niby w testach z 1,86 wycisnęli 2,8 GHz na fabrycznym chłodzeniu.
Core 2 Duo 1,86 GHz (na 1066MHz), 3GB RAM DDR2 na 533MHz, Gaiward GeForce GTS 250 512MB DDR3, HDD Samsung 750GB 7200obr/min 32MB oraz Seagate 500GB 7200obr/min 32MB wszystko na płycie Asus P5B, monitor 22" Samsung.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Artek3333 »

Tom13J Masz świętą racje, ale cóż. Co my możemy zrobić jak gra nam się podoba. Nic nam nie pozostało jak cudowanie z ustawieniami i robienie sobie nadziei, że kolejne łatki coś zmienią. :|
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 38
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 09:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Tom13J »

Ech..nie chodzi czy mam racje, czy nie :) Far cry2 to jednak inna gra......
Fakt, Trance trafil w sedno, procesor to waskie gardlo..jezeli bawimy sie ustawieniami graficznymi i nie ma efektu,a podkrecenie procesora podnosi FPS to tam lezy probloem. Jednak olbrzymia liczba postow dotyczacych posiadaczy Nvidia, na forum Bohemii (340 replies, 54000 views),swadczy,ze przyczyn jest wiele. Zastanawia mnie tylko na jak chodzila gra u Bohemii Int. na optimal requiements, ktore podali na opakowaniu :?
MarcinekNu2
Posty: 24
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: MarcinekNu2 »

Zrobiłem sobie małą bitwę, przy okazji podniosłem taktowanie procesora choć malutko (z 1,87 na 2,1 GHz) i gra chodzi na ustawieniach normalnie i wysoko całkiem znosnie, da się grać choć rzadko kiedy jest to ponad 25 kl/s, no chyba że patrzę w niebo.
No ale jak się nie ma co się lubi to się gra jak się da.
Poniżej fotka z edytora ilości i rozmieszenia jednostek:

Obrazek

Swoją droga zauważyłem, że tak jak w Arma I las był zabójcą wydajności to tu jest dużo lepiej.
Core 2 Duo 1,86 GHz (na 1066MHz), 3GB RAM DDR2 na 533MHz, Gaiward GeForce GTS 250 512MB DDR3, HDD Samsung 750GB 7200obr/min 32MB oraz Seagate 500GB 7200obr/min 32MB wszystko na płycie Asus P5B, monitor 22" Samsung.
Awatar użytkownika
r2d2
Posty: 133
Rejestracja: 02 lutego 2007, 22:40
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: r2d2 »

Jako że już troche pograłem w normalną wersje to mogę powiedzieć że na moim kompie (Core i7 [email protected], nv295 tez podkreconym 6Gb ram, vista 64) gra sie naprawdę komfortowo i to zarówno w kampani jak i w sieci w rozdzialce 1900 /1280 w ustawieniach na max (wylączam postefekty i zmnieszam antyaliazing na normal) wypelnienie daje na 100% (czasem troche zwiększam) widoczność ustawiam na 3000m . Nie sprawdzałem ilości klatek ale jest to pewnie ponad 30 przy największym stresie. W edytorze sprawdzałem z widocznością ustawiona na 10000m i tez było ok. Zauważyłem że lecąc AH1 i rozględając sie na boki byly chwilowe spadki FPS natomiast lecąc JSF te spadki byly o wiele mniejsze.
Gram na najnowszych sterach i mam wylączonego "hiperfreda" w biosie bo tak podobno lepiej.
Awatar użytkownika
Havker
Posty: 82
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 17:22
ID Steam:
Numer GG: 8964303
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Havker »

Troche pograłem. Tzn miesiąc i u mnie sprawa wygląda tak. Na początek moj sprzęt.
Radek Sapphire 4890
4gb ramu ddr3 ocz 1333
Phenom II X3 720 Black edition 2.8 ghz
Gra ogólnie chodzi bardzo różnie. Zdarza się, że w prostej misji na Utes mam ledwo 28 klatek i nie pomaga na to zmienianie ustawień graficznych. Natomiast w misjach na Czarnorusi przy małej zadymie na mapie skacze do 75 fpsów. W multi na berzerku z 9 graczami gra potrafi zmulić całkiem nieźle w niektórych momentach nawet poniżej 20 fpsów. Szczególnie jest to widoczne kiedy jakiś śmigłowiec zacznie ostrzał z rakiet. Gdy podkręcałem konfiguracje tzn Procek na 3.4 ghz, Ram na 1600mhz i grafike 950gpu i 1100 pamięć nie odczułem znacznego skoku wydajnościowego. Średnio o jakieś 4-7 klatek.
Gram na takich ustawieniach:
Procesor jest wykorzystywany w 65-70%. 2 rdzenie po 80% i trzeci w 50%. (w trakcie berzerka)
Rozdziałka 1440/900
Rozdziałka 3d 100%
cienie off
Pamięć wideo wysoko
Postefekty off
Cała reszta na normal.
Trochę mnie to martwi bo sprzęt był kupowany głównie z myślą o armie. Pozostaje mieć nadzieje, że to dopracują w kolejnym patchu.
Obrazek
"To są gromy co przyjdą w nagłym grzmocie z setkami potężnych ziemi wstrząśnięć i tysiącem fal, i nie odpoczywają ani czasu nie znają." - A.S. LaVey
diablo15
Posty: 6
Rejestracja: 25 lipca 2009, 19:14
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: diablo15 »

Na jakich detalach uruchomi się ta gra na takim sprzęcie??

AMD Athlon 64 x2 5200+ 2.7Ghz
Gigabyte GA-M720-US3
Palit GeForce 9800GT 512MB
Seagate Barracuda 250GB
2x1GB OCZ 800MHz , 2x1GB Patriot 800MHz
AMD Phenom II X4 955 BE 3.2GHz ll Gigabyte GA-M720-US3 ll GeForce GTX 550 Ti
Seagate Barracuda 250GB ll 2x1GB OCZ 800MHz ll 2x1GB Patriot 800MHz
Chieftec 500W ll iBOX Lynx Series 228SG ll Windows XP / Windows 7
Awatar użytkownika
Pejotl
Posty: 9
Rejestracja: 23 lipca 2009, 09:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Pejotl »

w wysokich :P
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: eJay »

Dzisiaj odkryłem (wow!) taką ciekawostkę. Wcześniej w misjach Razor Two i Manhattan wydajność na moim kompie dawała sporo do życzenia. Miejscami spadało mi do 10 fps, a czasem wzrastało do 40. Rozpakowałem całą kampanię i wsadziłem do edytora. Odpaliłem te misje w formie Preview i... wydajność mi skoczyła. Nie miałem już takich spadków (góra do 17-18 fps) i przez większość czasu zachowywałem płynność w granicach 35-45 fps. Nie wiem co miało wpływ na taką różnicę (pewnie kampania jest przeskryptowana, tak przynajmniej wygląda to na mapie), ale jeżeli komuś bardzo zależy na spokojnym przejściu misji to polecam taką metodę.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maćko »

Pejotl pisze:w wysokich :P
Chyba tylko w edytorze ;)

W kampanii będzie cienko... w MP podobnie.

@eJay, mierzone FRAPS'em czy na oko? :D Szczerze to jeszcze nie wsadzałem żadnych misji do edytora z kampanii/misji sp, może jeden z pierwszych powodów by to zrobić :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”