Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Z ciekawosci zobacze te misje i zdam relacje 8) . Wiadomo ze na tym co mam nie bedzie wszystko super ale mowienie ze nie da sie grac?
Takie stawianie sprawy to podobnie jak mowienie ze jak nie masz ferrari i 400 koni pod maska to nie ma co na droge wyjezdzac bo to meczarnia :D
W przyszlosci tez planuje cztero jajowca i moze GF GTX 280, ale narazie mam to co mam i gra mi sie tak samo jak w Arme1 , tam tez nie gralem na full detalach tylko na normal, wiec dla mnie nie ma tragedii. A na frapsa nie bede zerkal to dla bardziej wkreconych, po co mam sie stresowac 3 fps-ami w ta czy w ta. Jak resuje sie w nowym miejscu to odczekuje te dwie sec lub 3 aby textury sie wgraly i nie ma tragedii.

I fakt widzi przez sciany :o dzisiaj rano gralem i czolg strzelal do mnie jak bylem za budynkiem i caly czas wodzil lufa za mna lols. Wiem to bo co chwile strzelal do mnie nawet mnie nie widzac a jak dobieglem do rogu to juz walil w rog budynku.
Nie chodzi mi o sprzeczanie sie, na tym co mam da sie pograc :!: Wiadomo zawsze moze byc lepiej, moze czasami przy wiekszych misjach trzeba cos pozmniejszac a przy mniejszych pozwiekszac, ale sie da, nie siejmy fatalizmu.
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SiD »

Ciekaw jestem jak Czarnoruś Lite z dema może mieć większą wydajność, skoro to liczna liczba AI w kampanii zabija sprzęt, a nie teren?
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

SiD obiekty jeszcze dają mocno w czapę procowi. Powinny karcie graficznej a dają procowi. Po czym wnoszę ? Zmniejszenie wszystkiego z medium na low, z wyjątkiem obiektów - brak zmian w fps (no może 1-2 klatki). Zmiana obiektów z medium na very low spory boost. Zmiana obiektów z medium na high lub very high czuć spadek płynności. Tego nawet tak fraps nie pokaże jak obracanie się w kółko albo bieg do przodu. Wyraźnie odczuwalne.
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Nie jestem ekspertem od grafiki ale mysle sobie ze to normalne ze obiekty obciazaja procka. Obiekty statyczne jak gory w oddali inne stale moze moga byc kontrolowane przez grafike, dlatego ze nie podlegaja interakcji, tylko grafa wylicza zmiane ich polozenia wgledem obserwatora, a inne co podlegaja interakcji to znaczy lamiace drzewa, burzace sie budynki itp musi procek wyliczyc i przeslac do grafy znieniony stan aby ona go wyrysowala w innej postaci. Arma to calkiem inna gra niz inne strzelanki. W wielu wypowiedziach wyczowam negatywna i fatalistyczna nute. (moje subiektywne odczucie)
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Daj już spokój z tym fatalizmem. To że giera słabo hula to nie nowość. A teraz zobacz - stoisz przed wiochą i nic się nie dzieje, nikt niczego nie burzy a domki się nie ruszają. Dajesz obiekty na high i fps-y lecą w dół. Renderowanie obiektów to sprawa grafy przede wszystkim. Włącz sobie Sanctuary Unigine, masz dużo szczegółowych obiektów statycznych. Włącz zużycie procesora to zrozumiesz.
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SiD »

Marqz, ale to co gadasz nadal nie odpowiada na moje pytanie. Jaki ma to związek z Czarnorusią w wersji Lite? Zmniejszasz drawdistance i masz tyle samo obiektów widocznych co w demie. Jedynie kwestia dużych rozbudowanych misji w kampanie wchodzi w grę, a nie tego, że dali mały kawałek Czarnorusi i dzięki temu to działa płynnie. Przecież obiekty, które nie są w zasięgu widzenia są doczytywane dopiero gdy znajdą się w strefie gracza. W tym kontekście nie ma znaczenia, czy jesteś na Czarnorusi Lite, Czarnorusi zwykłej, czy w Wąchocku.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: mant3z »

Ja nie mam Wąchocku z którym patchem to wyszło? :lol:
Mów mi milordzie łapserdaku!
MarcinekNu2
Posty: 24
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: MarcinekNu2 »

Zainstalowałem Demo, śliczniutka ta Arma ale niestety by to ładnie wyglądało to za słaby mam komputer.
Później potestuję i dam znać jak to chodzi na jakich ustawieniach.
Core 2 Duo 1,86 GHz (na 1066MHz), 3GB RAM DDR2 na 533MHz, Gaiward GeForce GTS 250 512MB DDR3, HDD Samsung 750GB 7200obr/min 32MB oraz Seagate 500GB 7200obr/min 32MB wszystko na płycie Asus P5B, monitor 22" Samsung.
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

SiD idąc twoim tropem myślenia zmniejszenie zasięgu widzenia powinna zrównać płynnością Uteś i Czarnoruś a tak nie jest.
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SiD »

Tzn gdzie tak nie jest? Teraz wydajność na mam Utes niemal taką samą jak na Czarnoruś Lite. Idąc twoim tropem myślenia zaś, to demo działa szybciej, bo wycieli nawet manual PDF.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kondor »

Wykastrowana Czarnorus jest wykastrowana np z:
-sieci drog, ktore musza rezydowac w pamieci chociazby dla AI
-bardzo wielu klas obiektow budynkow

nie wierze rowniez, ze czesc wyspy sa w calosci doczytywane bardzo na biezaco z dysku. Musi (wg mnie) istniec pewna zachlannosc, ktora pozwala na plynniejsze uaktywnianie widocznych czesci wyspy.
Sprobuj sobie napisac teleport i przeniesc sie na druga strone czarnorusi - bedzie to wzglednie sprawne (choc moze sie myle)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”