Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Rafael3D »

TomaszB (TYsiEK) pisze:Coś mi się wydaje że brakuje argumentów do kupna nowego kompa dla ArmA2. Bez przesady, grafę za 1000 i procek za 1000 a może jeszcze super płytkę tak za 500 i ramów za 400zł, może jeszcze do tego chłodzenie wodne za 1100 żeby można było spokojnie kręcić a może ciekły azot....... bez przesady za tyle pieniędzy to ja spłacam roczne ubezpieczenie za samochód z dużym silnikiem i jeszcze mam do tego kupować co rok nowego kompa ?
Chcąc być w miarę na czasie trzeba niestety becylować. Kompa zmienia się w ostatecznosci, a za taką należy uznać wymagania A2 ;) Ostatni raz robiłem upgrade po A1, poprzedni - w 2002r. Cena postępu....
W UK znam wielu ludzi, dla których ArmA to spora (jeśli nie dominująca) część życia, są oni gotowi na poświęcenia typu wywalenie ponad połowy pensji na zakup złoma, aby tylko chodziło toto płynnie. Zaniedbują dom, rodzinę, "społeczeństwo" :lol: A Ty piszesz o jakimś ubezpieczeniu środka do wożenia du.y.
Kodi PL
Posty: 18
Rejestracja: 26 września 2008, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Kodi PL »

Zaiste czesi produkują dziwne gry :roll:
Wkońcu po ustawieniach (crysis64 - to ustawienie dotyczy bardziej nvidii, najnowsze stery ati 9.6, cpuCount=2) udało się uzyskać piękny wynik w edytorze 40-60 FPS na sprzęcie AMD X2 5400, ATI 4870 DDR3 4000, Ram 4GB DDR 2 800) no ale co z tego jak już kampania utrzymuje się na 20-30 FPS hmm... ale pomimo takich spadków gra się miodnie :D

ustawienia gry: view 1600, filtrate 125%, większość ustawień normal, shaders high, postefect high
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: [PR] Slavko »

Kodi PL pisze:ustawienia gry: view 1600, filtrate 125%, większość ustawień normal, shaders high, postefect high
No jak ustawiasz tak wysoko to tak masz, a wystarczyło zjechać filtrate na 100%, shaders na normal, postefect na low lub normal w ostatecznosci...i pare fps wiecej ;)
Powered by ULi
Obrazek
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Marqz »

Pod ostatnimi wykresami wrzuconymi przez Hrysta podpisuję się rękami i nogami. W przypadku Q6600 jest dokładnie taki zakres 24-21 fps i nie inny. Można nawet zwiększyć lub zmniejszyć grafę i to nic nie zmienia. Z resztą pisałem to już poprzednich postach. No nic pozostanie grać w kampanię w takim zakresie, bo najtańszy i7 (biorę cenę z dyskusyjnego Allegro - uprzedzam), to 890 zł, najtańsza płyta gigabyte 799 zł do tego trzeba ramy na ddr3 najtańsze kingstony 2GB 139 zł to 1828 zł na samą płytę proca i ram bez przesyłki. To już za dużo jak dla 1 gry IMO. Lepiej czekać rok i wtedy kupić a narazie się męczyć. Bis niczego nie zoptymalizuje i 24 klatek nie zrobi się nagle 30. Mogą pokombinować że ilość klatek wzrośnie jak się nic nie dzieje czy wykonuje się jakieś nic nie znaczące rzeczy. W czasie akcji i tak klatki będą lecieć do minimum i z tym nic nie zrobią.
Kodi PL
Posty: 18
Rejestracja: 26 września 2008, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Kodi PL »

[PR] Slavko pisze:
Kodi PL pisze:ustawienia gry: view 1600, filtrate 125%, większość ustawień normal, shaders high, postefect high
No jak ustawiasz tak wysoko to tak masz, a wystarczyło zjechać filtrate na 100%, shaders na normal, postefect na low lub normal w ostatecznosci...i pare fps wiecej ;)

Nie ma aż takiej różnicy w FPS, a za to teksturki ostrzejsze ;)

Zgadzam się z Tobą Marqz, że nie ma najmniejszego sensu wydawać obecnie 2000 zł na jedną grę, jak mówił Marek Spanel Arma 2 jest ostatnią grą od Bohemii dla graczy, reszta ich działalności przenosi się na VBS dla wojska i pewnie z tego będą mieli większą kasę i mniej marudzenia od nas tysięcy użytkowników, że gra znowu się krzaczy ;)

Dlatego Arma2 jest bez dwóch zdań wydana pod przyszłościowe komputery, tak aby nam
pogrywanie w nią na długo starczyło 8)
Fokuz
Posty: 2
Rejestracja: 18 czerwca 2009, 11:41
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Fokuz »

Tez jestem zdania że Bohemia powinna zainwestować w nowy silnik gry.
Nonsensem jest kupowanie takiej maszyny do jednej gry-fakt ze maszyna bedzie na dłuższy czas ale gracze i maniacy army staną na głowie aby złożyć konkrenty komputer po to aby mogli zagrać w ta jedną gre ;)
Myślę ze producent Army powinien zainwestowac w lepszy silnik gry co by zaowocowało juz na przyszłosći zaoszczędziło czasu i pracy włozonej w patchowanie gry.
Nie mówię tu o silniku jaki jest w CoD bo myślę że to dość droga sprawa ale napedwno jest jakas alternatywa która nie będzie zmuszała potencjalnego gracza do kupna nowej maszyny.Troszke to wygląda jakby Bohemia nie dbała o graczy i wciskała im wszystko co sie da bo i tak jakis nakład się sprzeda.

Jak dla mnie Arma2 to narazie najlepsza gra taktyczna w jaką grałem, zaraz po OFP (Armed Assault nie przypadł mi do gustu), ale bez przesady, wymagania są dość spore a grafika wcale nie jest porażająca -zwłaszcza postacie.
Mam nadzieje że panowie z Bohemia mają pełną świadomość ze ich gry to w pewnym sensie buble...i to spore buble które jednak dzięki swojej oryginalności przyciągają wielu graczy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: ufoman »

To ciagle marudzenie dotyczace wydajnosci w grze jest juz nudne.
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: [PR] Slavko »

ufoman pisze:To ciagle marudzenie dotyczace wydajnosci w grze jest juz nudne.
Dokładnie! grać, nie gadać!

A reszta czekać aż wyjdzie PL, albo czekać na demo! albo grać w A1 CWR-a ;)
Powered by ULi
Obrazek
Andriey
Posty: 105
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 09:13
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Legnica

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Andriey »

Heh. Prawda. Ja w wersji 1.00 Arma jedynce utwierdzilem sie w przekonaniu ze uwielbiam te klimaty i kompletnie nic mi nie przeszkadzalo. No poza napisem iż to jest wersja testowa gry :-) czekam na II z niecierpliwością. Jutro jadę na przepustke i jak zwykle spędze pare godzin przy Arma plątając sie między serwerami.
Spec Służby
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Rafael3D »

Dwójka zadziwia coraz bardziej.
ArmA 2 1.02
C2D 4400@2.2GHz, 2 GB DDR1, X1950 512MB AGP, Windows7 32bit RC7100, 1280x1024
Gra MP - Evolution, 29 graczy na serwerze. Ustawienia grafiki - postprocesy OFF, cienie LOW, pamięć tekstur LOW, trawa OFF, obiekty HIGH, reszta normal.

Da się grać w miarę OK, FPSy skaczą między 13 a 50 klatek (!), i to niezależnie od aktualnej scenerii. Np. środek Elektrozawodska, ok. 5 graczy biegnie "w kupie", kilka pojazdów naciera w pobliżu. Piechota i czołgi wroga również kręcą się w pobliżu - i gra się w miarę płynnie. Po respawnie w bazie - 15 klatek. Podchodzę do flagi, robię halojump - ląduję w środku lasu. A w lesie... co najmniej 30 klatek.
Co zabija płynność: trawa. Po włączeniu jej nawet na low klatki lecą o PONAD POŁOWĘ. Włączenie pamięci tekstur na normal i... po kilku chwilach obraz poszakowany przez połamane polygony, artefakty i inne bzdety. Widocznie AGP się nie wyrabia :D
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: DRIVER »

ufoman pisze:To ciagle marudzenie dotyczace wydajnosci w grze jest juz nudne.
Tak samo jak marudzenie o bledach... :) Ostatnio zassalem AmericasArmy3.... boze to jest dopiero zbugowane na maxa :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”