Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Moderator: Inkwizytor

stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

Trance, nie zadawaj głupich pytań. Jasne, że to jest tylda. :D Bo co innego by to miało być?
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Trance »

No to napisz po kolei jak wywołujesz ten plik, jaki to plik, podaj jego nazwe wraz z rozszerzeniem (upewnij sie ze to jest sqs a nie sqf) itd, bo gdzies musisz robic jakis prosty błąd, tylko ciezko go znalezc na forum :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Maćko »

@stypol9, tu musisz robić coś źle. Sprawdziłem - skrypt u mnie działa. Nazwałem go gadla.sqs wkleiłem do niego ostatni tekst podany tu przeze mnie (z titletextami) zapisałem, a w edytorze odpaliłem za pomocą polecania [] exec "gadla.sqs" i wszystko działa prawidłowo (no może po za Polskimi znakami bo skrypt musiał by być w UTF-8 a takie się pierdzielą w arma, więc trzeba zrobić stringtable).
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

Zrobiłem tak:

Kod: Zaznacz cały

titleText ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
titleText ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
titleText ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
titleText ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
Wyzwalacz "Przy aktywacji":

Kod: Zaznacz cały

[] exec "dialog0.sqs"
i zadziałało, ładnie się wyświetlał cały dialog, ale bez polskich znaków, więc postanowiłem zrobić stringtable. U mnie wygląda ono tak:

Kod: Zaznacz cały

LANGUAGE,"Polish"

STR_00,"Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?"
STR_01,"McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu."
STR_02,"Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić."
STR_03,"McFish: Dobra."
W dialogu mam wpisane:

Kod: Zaznacz cały

titleText [localize "STR_00","plain down",1]
~2
titleText [localize "STR_01","plain down",1]
~3
titleText [localize "STR_02","plain down",1]
~3
titleText [localize "STR_03","plain down",1]
~4
exit
Uruchamiam tak jak przedtem ([] exec "dialog0.sqs") i nie działa. Próbowałem też w polu "Uruchamianie" gracza i też kiszka. Co robię źle, może jakiś błąd w stringtable?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Artek3333 »

Jak otworzysz plik w notatniku to daj zapisz jako i daj format UTF-8 wtedy powinieneś mieć znaki polskie, ja tak robię zawsze, używam czasem też programu Edit with Notepad ++ ;)
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

No, wreszcie wszystko pięknie się wyświetla. Skrypt Maćka (titleText [localize "STR_00","plain down",1] itd.), stringtable "Polish" zapisane w UTF-8, sqs zaexecowany komendą "[] exec "dialog0.sqs"" w wyzwalaczu i wszystko hula. Dzięki za pomoc. :D

EDIT: A może mi ktoś powie jak zrobić, żeby skrypt się zaexecował dopiero po zabiciu wszystkich wrogów w danym obszarze i podejściu do pewnego NPC? Warunek "aP distance bP <5 ; (not alive eP) and (not alive eP2)" w wyzwalaczu nie działa i pokazuje się "Typ Bool, potrzebny Nic". Co dziwne, jak dam samo "(not alive eP) and (not alive eP2)" to działa, wie ktoś może o co kaman? Dodam, że próbowałem w wyzwalaczu ustawić "Wschód, nieobecny" i też nie działało, bo pewnie ciała też się zaliczają do "Wschód".
LEGENDA:
aP - gracz
bP - NPC do którego trzeba podejść
eP - wróg #1
eP2 - wróg #2

EDIT2: No i mam problem, zrobiłem description.ext (nazwiska żołnierzy), pozapisywałem wszystko znowu w UTF-8 i znów nie ma polskich znaków!
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Artek3333 »

Poprawna składnia to

Kod: Zaznacz cały

aP distance bP <5 and(not alive eP) and (not alive eP2)
błąd spowodowany był znakiem


stypol9 pisze:EDIT2: No i mam problem, zrobiłem description.ext (nazwiska żołnierzy), pozapisywałem wszystko znowu w UTF-8 i znów nie ma polskich znaków!
wyszukaj w Google ten program co podawałem wcześniej. Czasami miałem problemy to załatwiałem właśnie tym programem . :)
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Maćko »

Nazwiska zrób również w stingtable.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: SaS TrooP »

@Trance - to jak to ma wyglądać w .sqf, bo jak powiedziałem nie łapię tego formatu.

@Maćko - mój błąd, nie spojrzałem na titlecośtam, więc nie poprawiłem :P
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

Dobra, wszystko OK. Ładnie się wyświetlają napisy z polskimi znakami, są nazwiska i ogólnie malina. Dzięki Wam!

PS. Jak będę miał jeszcze jakieś problemy, to napiszę tutaj, więc proszę o nie zamykanie tematu.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Trance »

W .sqf to by było tak:
titleText ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1];
sleep 2;
titleText ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1];
sleep 3;
titleText ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1];
sleep 3;
titleText ["McFish: Dobra.","plain down",1];
slee p4;
if (true) exitWith {};
Nic trudnego ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”