
Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Moderator: Inkwizytor
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Trance, nie zadawaj głupich pytań. Jasne, że to jest tylda.
Bo co innego by to miało być?

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
No to napisz po kolei jak wywołujesz ten plik, jaki to plik, podaj jego nazwe wraz z rozszerzeniem (upewnij sie ze to jest sqs a nie sqf) itd, bo gdzies musisz robic jakis prosty błąd, tylko ciezko go znalezc na forum 


- Maćko
- Posty: 653
- Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
@stypol9, tu musisz robić coś źle. Sprawdziłem - skrypt u mnie działa. Nazwałem go gadla.sqs wkleiłem do niego ostatni tekst podany tu przeze mnie (z titletextami) zapisałem, a w edytorze odpaliłem za pomocą polecania [] exec "gadla.sqs" i wszystko działa prawidłowo (no może po za Polskimi znakami bo skrypt musiał by być w UTF-8 a takie się pierdzielą w arma, więc trzeba zrobić stringtable).
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Zrobiłem tak:
Wyzwalacz "Przy aktywacji":
i zadziałało, ładnie się wyświetlał cały dialog, ale bez polskich znaków, więc postanowiłem zrobić stringtable. U mnie wygląda ono tak:
W dialogu mam wpisane:
Uruchamiam tak jak przedtem ([] exec "dialog0.sqs") i nie działa. Próbowałem też w polu "Uruchamianie" gracza i też kiszka. Co robię źle, może jakiś błąd w stringtable?
Kod: Zaznacz cały
titleText ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
titleText ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
titleText ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
titleText ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
Kod: Zaznacz cały
[] exec "dialog0.sqs"
Kod: Zaznacz cały
LANGUAGE,"Polish"
STR_00,"Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?"
STR_01,"McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu."
STR_02,"Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić."
STR_03,"McFish: Dobra."
Kod: Zaznacz cały
titleText [localize "STR_00","plain down",1]
~2
titleText [localize "STR_01","plain down",1]
~3
titleText [localize "STR_02","plain down",1]
~3
titleText [localize "STR_03","plain down",1]
~4
exit
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Jak otworzysz plik w notatniku to daj zapisz jako i daj format UTF-8 wtedy powinieneś mieć znaki polskie, ja tak robię zawsze, używam czasem też programu Edit with Notepad ++ 

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
No, wreszcie wszystko pięknie się wyświetla. Skrypt Maćka (titleText [localize "STR_00","plain down",1] itd.), stringtable "Polish" zapisane w UTF-8, sqs zaexecowany komendą "[] exec "dialog0.sqs"" w wyzwalaczu i wszystko hula. Dzięki za pomoc. 
EDIT: A może mi ktoś powie jak zrobić, żeby skrypt się zaexecował dopiero po zabiciu wszystkich wrogów w danym obszarze i podejściu do pewnego NPC? Warunek "aP distance bP <5 ; (not alive eP) and (not alive eP2)" w wyzwalaczu nie działa i pokazuje się "Typ Bool, potrzebny Nic". Co dziwne, jak dam samo "(not alive eP) and (not alive eP2)" to działa, wie ktoś może o co kaman? Dodam, że próbowałem w wyzwalaczu ustawić "Wschód, nieobecny" i też nie działało, bo pewnie ciała też się zaliczają do "Wschód".
LEGENDA:
aP - gracz
bP - NPC do którego trzeba podejść
eP - wróg #1
eP2 - wróg #2
EDIT2: No i mam problem, zrobiłem description.ext (nazwiska żołnierzy), pozapisywałem wszystko znowu w UTF-8 i znów nie ma polskich znaków!

EDIT: A może mi ktoś powie jak zrobić, żeby skrypt się zaexecował dopiero po zabiciu wszystkich wrogów w danym obszarze i podejściu do pewnego NPC? Warunek "aP distance bP <5 ; (not alive eP) and (not alive eP2)" w wyzwalaczu nie działa i pokazuje się "Typ Bool, potrzebny Nic". Co dziwne, jak dam samo "(not alive eP) and (not alive eP2)" to działa, wie ktoś może o co kaman? Dodam, że próbowałem w wyzwalaczu ustawić "Wschód, nieobecny" i też nie działało, bo pewnie ciała też się zaliczają do "Wschód".
LEGENDA:
aP - gracz
bP - NPC do którego trzeba podejść
eP - wróg #1
eP2 - wróg #2
EDIT2: No i mam problem, zrobiłem description.ext (nazwiska żołnierzy), pozapisywałem wszystko znowu w UTF-8 i znów nie ma polskich znaków!
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Poprawna składnia to
błąd spowodowany był znakiem
„”

Kod: Zaznacz cały
aP distance bP <5 and(not alive eP) and (not alive eP2)
„
Kod: Zaznacz cały
;
wyszukaj w Google ten program co podawałem wcześniej. Czasami miałem problemy to załatwiałem właśnie tym programem .stypol9 pisze:EDIT2: No i mam problem, zrobiłem description.ext (nazwiska żołnierzy), pozapisywałem wszystko znowu w UTF-8 i znów nie ma polskich znaków!

- Maćko
- Posty: 653
- Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Nazwiska zrób również w stingtable.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
@Trance - to jak to ma wyglądać w .sqf, bo jak powiedziałem nie łapię tego formatu.
@Maćko - mój błąd, nie spojrzałem na titlecośtam, więc nie poprawiłem
@Maćko - mój błąd, nie spojrzałem na titlecośtam, więc nie poprawiłem

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
Dobra, wszystko OK. Ładnie się wyświetlają napisy z polskimi znakami, są nazwiska i ogólnie malina. Dzięki Wam!
PS. Jak będę miał jeszcze jakieś problemy, to napiszę tutaj, więc proszę o nie zamykanie tematu.
PS. Jak będę miał jeszcze jakieś problemy, to napiszę tutaj, więc proszę o nie zamykanie tematu.
Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)
W .sqf to by było tak:

Nic trudnegotitleText ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1];
sleep 2;
titleText ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1];
sleep 3;
titleText ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1];
sleep 3;
titleText ["McFish: Dobra.","plain down",1];
slee p4;
if (true) exitWith {};

