ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: vilas »

czyli co ? jednak Czernaruś mod?
Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

Powtórze się po Rainbow, ale też nie mogę się już powstrzymać.
Rainbow pisze:Nie mogę się powstrzymać, ale...
A nie mówiłem!
Dobranoc :)
A nie mówiłem!?

:hapy

Reszty nie chce mi się czytać, później popatrze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

Odnosnie wersji importowanych dowiedzialem sie ciekawej rzeczy od przyjaciela w pradze:
(...)the game should detect in what language your system is (or check regional settings) and then set game`s language accordingly.
;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

Zaraz wracam do gry:

Pograłem już trochę i co mogę powiedzieć:

Jak obiecałem Vilasowi, nie będę się na tym koncentrował, choć graficznie jest przepięknie. Tylko Killzone 2 na PS3 wygląda lepiej, ale tam nie takich przestrzeni i możliwości. Co do gry:

Przeszedłem pierwszą misję w kampanii i AI naszych kompanów zachowywało się w porządku. Rozdzielali się, chodzili pod ścianami, skradali się obok domków i szybko załatwiali niewyszkolonych "czedaków".

Nie wiem czy to skradanie było zasługą dobrych waypointów, czy też właśnie AI.

Fizyka kolizji nadal taka sama, czyli Hummer potrafi się zatrzymać się na małym krzaczku.

Oczywiście problemy techniczne już zdążyły wystąpić. Dźwięki i muzyka bardzo często się tracą i szumią. W ŻADNEJ grze nie mam takiego problemu. Nawet w ArmA 1. Wszystkie sterowniki zainstalowane. Mam kartę X-FI Extreme Gamer. Wkurza mnie, więc czekam na patcha w kwestii dźwięku. Bieg żołnierzy nadal przypomina trucht konia... :lol:

HDR jest trochę przesadzony. Wygląda to jakby gracz miał soczewki na oczach.

Wkurza mnie trochę, że nie wszystkie dialogi mają dubbing. Większość ludzi, z którymi w grze rozmawiałem, nic nie mówią, a są tylko podpisy. Oczywiście brak ruszania ustami.

Mój sprzęt - Athlon X2 4400+, 2 GB i GeForce 8800 GT - Wszystko na High (jest jeszcze Very High), zasięg 3000 metrów, rozdzielczość 1366x768

Właściwie cały czas mam stałe 30 klatek, ale tylko kiedy są pop-up terenu, to spada do 15. Optymalizacja jest więc okej.

Wracam do gry. Potem sprawdzę wszystko, o co prosiliście.
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Oczywiście, przecież już Placebo na BIFie pisał, że gra zawiera wszystkie języki oprócz GUI które jest tylko po niemiecku. Nawet podobno wyszedł już jakiś mod zmieniający język gry (wracają czasy A1).
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Cleric
Posty: 272
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Libria
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Cleric »

hehe Forrestal ... rzeczywiście kuloodporne, nielatające czołgi i reagujące na wroga AI to dla Ciebie wygórowane oczekiwania? :D :mrgreen:
Obrazek

Obrazek
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

Tadadan

ArmA 2 mi się właśnie wysypała. :1th

Nie ma to jak gra ci wywala do pulpitu. Witajcie czasy Army 1 w wersji 1.00

Zdążyłem jeszcze walnąć screena:

Ktoś miał rację, pisząc, że BIS wolał się skupić na animacji skaczącego zajączka, niż na realizmie:

Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

Skoro są takie hece jakie przewidywaliśmy, to sprawdź jeśli możesz, czy gra ruszy na jednym rdzeniu. Znaczy - wyłącz tam w jakiś sposób drugi rdzeń i odpal na jednym. :D
Obrazek
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

Dobra, pomijając to, że dźwięk mi się dalej kaszani, a ArmA 2 drugi raz się wysypała, sprawdziłem parę rzeczy:

eJay:
1. Jak w edytorze wygląda to wklejanie skryptów? o że 3 D nie ma to już wiemy.
Nigdy nie byłem fanem edytora i słabo się na tym znałem, ale z tego co zdążyłem zauważyć, to edytor (poza szatą graficzną) niczym się nie różni od tego z ARMA.
2. Wydajność! Jaki sprzęt, jakie detale, ile fps w powietrzu na ziemi, podczas walk.
Sprzęt:

Athlon X2 4400+, 2 GB i GeForce 8800 GT

Detale: Wszystko High, zasięg 3000 metrów, rozdzielczość 1366x768

FPS: Gdy nic się nie dzieje, stałe 30 klatek. Podczas strzelanin żołnierzy to samo. Podczas większej zadymy zaczyna spadać do 20, w zależności od ilości jednostek. Na ziemi jest więc okej. Gorzej jest w locie, bo streaming terenu i pop-upy powodują nawet spadek do 10-12 klatek.
3. Micro AI - jak się zachowuje podczas walk.
W zasadzie lepiej niż w ArmA. Zawsze szukają osłon, skradają się, okrążają przeciwniki. Wszystko oczywiście kiedy ustawisz umiejętności na maksa, bo niżej może dojść do pewnych kompromisów.
4. Czy czołgi mają wnętrza 3d?
Niestety nie, a przynajmniej nie te, które oglądałem. Z kamery strzelca, kierowcy, dowódcy nie da się zobaczyć żadnego elementu wnętrza, poza tym, co mamy przed oczami.

Z pasażera mogłem podziwiać BMP 2 od środka, ale był strasznie biedny. Nic specjalnego. Kobra wygląda w środku tak jak w ArmA 1. Kiepskie teksturki i nic więcej.

Abrams różni się od tego z Army tym, że ma granaty dymne.
5. Jakieś nowe animacje oprócz skakania przez płot?
Przy biegu żołnierz bardziej macha rękami no i animacje wsiadania są trochę lepsze, choć do takiego GTA brakuje.
- czy zmieniło sie coś w mechaniźmie zniszczeń (zabijanie karabin/pistolet i różne części ciała, niszczenie pojazdów z różnych miejsc uderzeń, budynki),
Części ciała w zasadzie tak jak w ArmA. Pojazdy to samo. Budynkom albo odpadnie ściana, albo nic się nie dzieje (ArmA).
- reakcje AI na przeciwników zza krzaka, trawy, strzał w powietrze, dezorientację po wybuchu, dezorientacje czy wie kto i skąd strzelał w jego pojazd,
Tu jest trochę lepiej. Da się AI zaskoczyć, choć nie spodziewaj się cudów. To tylko ulepszenie Army.
- HDR w pojeździe/pomieszeniu, używanie zbliżenia patrząc przez NVG w nocy w bazie gdzie pali sie ognisko/latarnia,
Jeszcze nie sprawdzałem, choć HDR jak wyżej pisałem jest przesadzony.
- wyciszona broń a broń nie wyciszona - reakcja AI,
Jak masz wyciszoną, to z daleka się nie kapną. Jak walniesz z normalnej, to raban wszystko budzi dookoła.
- czy AI wali z wyrzutni w grupe ludzi, czy Stinger jest używany przeciw czołgom,
Nie sprawdzałem jeszcze.
- czy AI ma suicidal engagement, gdy puścisz grupe na grupe, czy trzymaja formację nacierając,
Trzymają formację, ale w razie zagrożenia się rozdzielają i ostrożnie się kryją między domami.
- różnice strzałów w koło BRDM a koło Urala (pojazdy opanc mają mechanizmy pompowania kół, wiec taki BRDM powinien mieć dużo odporniejsze koła niż ciężarówka),
koło Urala pada po 15 nabojach, koło BRDM po 32. Porażka ze strony BISu.
- kolizje konwojów - daj 6 pojazdów T72, BMP itp. jadących w kolumnie na krętej ścieżce - czy jakiegoś zepchną z drogi i wywalą go
Pojazdy, niczym w ArmA, lubią się poprzytulać. Kręta ścieżka to duże wyzwanie dla AI. Między domami w ogóle nie przejedziesz.
, czy nie pozabijają sie przy wsiadaniu (że ktoś kogoś przejechał)
:)
Jeszcze się nie zdarzyło.

Sorry, jak coś mi się pomineło w tej lawinie postów.

Edit: Radeon - według instrukcji, gra rusza na jednym rdzeniu. Minimum wymagany jednordzeniowy athlon 3200+ lub Pentium 4 3.0 GHZ
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

Jacobss pisze: Edit: Radeon - według instrukcji, gra rusza na jednym rdzeniu. Minimum wymagany jednordzeniowy athlon 3200+ lub Pentium 4 3.0 GHZ
Ooo, no to ciekawie. To czekam na demko i wówczas zaryzykuje podniesienie ciśnienia krwi i wielkie nerwy, kiedy nawet demko będzie się sypać. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
T_bone
Posty: 17
Rejestracja: 11 września 2007, 10:13
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: T_bone »

Jacobss, jak możesz to sprawdź czy są w końcu flary na statkach powietrznych.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”