ArmA -> VBS2

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

MaxUSMC255
Posty: 19
Rejestracja: 06 października 2008, 22:00
ID Steam:
Numer GG: 12265157
ID gracza: 1043460
Lokalizacja: Kraków

ArmA -> VBS2

Post autor: MaxUSMC255 »

Jak w temacie. Co zrobić (czytaj jakie addony wgrać) by ArmA jak najbardziej przypominała VBS2? Bo strasznie się na VBS'a napaliłem, a na forsie nie śpie (pod nią też ;) )
Co możecie polecić?
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: SiD »

To pytanie podobne do: "Jak pomalować i ospojlerować mojego 125p, aby przyśpieszał jak Porsche GT3?".
W VBS2 nie chodzi o addony, lecz o materiały i narzędzia pozwalające szkolić żołnierzy, tak jak w wyścigach nie chodzi o wygląd auta, lecz o osiągi. Jeżeli chcesz z Army zrobić sobie VBS2, to zacznij od zmiany swojego podejścia do tej gry, by zdać sobie jakie są różnice i ograniczenia, a potem zapomnisz o takim drobiazgu, jak wygląd jednostek (które notabene prezentują ten sam poziom jakości).
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
MaxUSMC255
Posty: 19
Rejestracja: 06 października 2008, 22:00
ID Steam:
Numer GG: 12265157
ID gracza: 1043460
Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: MaxUSMC255 »

Tyle że właśnie nie obchodzi mnie (w pewnym stopniu) wygląd jednostek itd. Chodzi mi o AI, taktyki, itp. Podejście też jest ważne, ale co mi z myślenia - "ArmA to symulator pełną gębą", jeżeli rzeczywistość będzie to w dosyć dużym stopniu zakłócała.
Jeden przykład. Jak gram w MP próbuje się zachowywać jak najbardziej profesjonalnie, ale mi to nie wychodzi bo ArmA jest - jakby to ująć - "za bardzo grą", nie symulatorem. Wiem że nie da się tego w pełnym stopniu osiągnąć (no chyba że kupić VBS i napisać przy ikonce ArmA ;) ). Ja chcę tylko by ArmA jak najbardziej pomagała "sobą" mnie, w byciu profesjonalnym. Mam nadzieje, że zostanę zrozumiany... :)
Awatar użytkownika
Gómą
Posty: 58
Rejestracja: 03 marca 2007, 17:46
ID Steam:
Numer GG: 3377011
ID gracza: 108292
Lokalizacja: Wołomin

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: Gómą »

Ukradnij VBS z internetu i problem z głowy.
MaxUSMC255
Posty: 19
Rejestracja: 06 października 2008, 22:00
ID Steam:
Numer GG: 12265157
ID gracza: 1043460
Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: MaxUSMC255 »

Taaaaa... To mi to gdzieś znajdź po pierwsze, po drugie nie chcę piracić.

PS. Wie ktoś czy VBS2 jest lepiej zoptymalizowany niż ArmA?

PS2. Co polecacie do Army na poprawienie AI?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: SaS TrooP »

Co do AI to FFN mod 0.75 (0.81 jest słabiutki niestety). Zwiększa się wytrzymałość, ale tak jest trudniej, choć mniej realistycznie. Goście ci nawet granaty odrzucają (ale to od FFN 0.81 niestety). A normalnie to odskakują, lepiej flankują, używają dymnych itp. Do tego można się wykrwawiać i zamiast chodu w bok masz odskok.
MaxUSMC255
Posty: 19
Rejestracja: 06 października 2008, 22:00
ID Steam:
Numer GG: 12265157
ID gracza: 1043460
Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: MaxUSMC255 »

FFN próbowałem, jakoś mi nie przypadło do gustu... AI zachowywało się trochę dziwnie, niektóre ruchy to aż mnie rozśmieszały. No i jak mówisz mniej realistycznie to odpada...
Awatar użytkownika
specops
Posty: 45
Rejestracja: 23 sierpnia 2008, 11:33
ID Steam:
Numer GG: 2266350
ID gracza: 0
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: specops »

ARMA wygląda jak VBS2 nie musisz nic robić.

K.
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: Dawidson »

Poproś jakiegoś wojskowego(emeryta lub na urlopie) żeby jak grasz w ArmA to wytykał lub po prostu mówił Ci co robisz w danym momencie źle. Jak powinieneś się zachować aby nie dostać kulki itp. będziesz wtedy profesionalistą :P
Obrazek
RIDER
MaxUSMC255
Posty: 19
Rejestracja: 06 października 2008, 22:00
ID Steam:
Numer GG: 12265157
ID gracza: 1043460
Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: MaxUSMC255 »

specops pisze:ARMA wygląda jak VBS2 nie musisz nic robić.
Wiem że wygląda tak samo. Tylko VBS2 ma więcej możliwości. , np: działające PEQ-2 (to mi pierwsze na myśl przyszło), przewożenie rzeczy w bagażniku, AI itp. Więcej nie pamiętam. Chodzi mi o taki rzeczy... Co do jednostek też mi trochę brakuje np: niema CH46, CH53, AH64 (choć to akurat już mam), MRAP (czy jak to tam było) itp. No i mapa: GreenZone Bagdad - to mi się najbardziej podoba w całym VBS2. I ogólnie VBS jest bardziej "poważny". W VBS2 kręci mnie jeszcze szersze odwzorowanie realiów.

Dawidson pisze:Poproś jakiegoś wojskowego(emeryta lub na urlopie) żeby jak grasz w ArmA to wytykał lub po prostu mówił Ci co robisz w danym momencie źle. Jak powinieneś się zachować aby nie dostać kulki itp. będziesz wtedy profesionalistą :P
Dobry pomysł - tylko owego wojskowego w okolicy nie mam (a na pewno nie chcę mi się go szukać).
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: ArmA -> VBS2

Post autor: SiD »

Wiem że wygląda tak samo. Tylko VBS2 ma więcej możliwości. , np: działające PEQ-2 (to mi pierwsze na myśl przyszło). Co do jednostek też mi trochę brakuje np: niema CH46, CH53, AH64 (choć to akurat już mam), MRAP (czy jak to tam było) itp.
To ty chcesz symulator, czy więcej zabawek? Chcesz, żeby było realistycznie, czy chcesz sobie postrzelać śmigłowcami?
przewożenie rzeczy w bagażniku, AI itp.
W pojazdach można przewozić sprzęt, zaś AI jest takie samo.
No i mapa: GreenZone Bagdad - to mi się najbardziej podoba w całym VBS2. I ogólnie VBS jest bardziej "poważny". W VBS2 kręci mnie jeszcze szersze odwzorowanie realiów.
Ty zaś jesteś niepoważny. Realia są na bardzo zbliżonym poziomie. Fakt, addony mogą wyglądać lepiej np. tracery, ale cała moc VBS2 to są materiały szkoleniowe, AAR, edytor itp. nie zaś efekty wizualne i szeroka gama sprzętu. Sprzęt ma pomagać w realizowaniu konkretnych scenariuszy, lecz jest to kompletnie niezależne od realizmu towarzyszącego scenariuszom.
Chcesz, żeby walki wyglądały realistycznie? Szanuj swoje wirtualne życie, schowaj odwagę do kieszeni i próbuj rozwiązywać problemy taktyką, a nie umiejętnościami. Wiesz co różni gracza od żołnierza na misji? Tym, że ten drugi potrafi na wojnie przeżyć kilka lat, zaś ten pierwszy nie potrafi wytrzymać dwóch godzin bez naciskania na spust.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”