
Szczerze to PCLaba nie lubie ale ostatnio sie poprawili:
http://pclab.pl/art26921.html
DX10 przedstawiony prawie ze lopatologicznie jednak najwazniejsze jest stwierdzenie na 7 stronie:
Wszystkie te porównania są pewnego rodzaju nadużyciem. Równie dobre efekty wizualne można uzyskać na kartach graficznych korzystających z DirectX 9. Programy takie będą działały też z podobną wydajnością na tym samym typie karty zgodnej z DX10. Z punktu widzenia użytkownika nie ma więc różnicy, jakie zostały użyte przez programistę biblioteki. Natomiast duże różnice są właśnie od strony programowej. Po prostu żeby uzyskać ten sam efekt w DX10, programista musi się znacznie mniej namęczyć niż w wypadku DirectX 9. Program powstanie też szybciej. Reszta tak naprawdę jest już czystym marketingiem. Wyjątek stanowią tutaj tylko efekty fizyczne realizowane przez Geometry Shadery. Dużej liczby realistycznych interakcji między obiektami nie osiągnie się w rozsądnym czasie korzystając z mocy obliczeniowej procesora i bibliotek DirectX 9.