Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

Kompromis między fizyką, a optymalizacją w ArmA zawsze budził kontrowersje (animacje śmierci itd.). Fani jednak nie czekają z żałożonymi rękoma i działają. W popularnym temacie na BI Forum prowadzona dyskusja na ten temat umożliwiła odnalezienie kilku "przykładów" fizyki do zaimplementowania. Mandoble poprzez skrypty zaimplementował właśnie jeden z takich przykładów, a efekt jego pracy możemy zaobserwować na dwóch udostepnionych filmach.

Film 1
Film 2
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Radeon »

Pierwszy filmik nie chce mi działać.

Drugi to jest istna konwersja ECP do ArmA. Czy może FlashFX. Też coś takiego w OFP było, ale w ArmA wygląda to o nie bo lepiej. Autor musiałby jeszcze popracować nad zamaskowaniem sekwencji podmieniania modelu i byłoby git.

Ale szczerze powiedziawszy, bardziej interesuje mnie implementacja RagDoll'a do Arma niż, to. :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Matte »

Mnie to jakoś nie kręci, nowy wrak HMMWV i skrypt tworzący odłamki...
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: eJay »

Wygląda znakomicie, ale... tnie neisamowicie.

Ogromnym błędem BiSu jest to, ze nie zoptymalizowali ArmA pod wiecej niz 1 rdzen proca. Wtedy fizyka moglaby byc lepsza.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Trance »

No cóż... Queens Gambit przed nami ;)
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

Trance pisze:No cóż... Queens Gambit przed nami ;)
Robi go zespół, nie mający nigdy żadnej styczności z OFP/ARMA.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:39 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Radeon »

Może napiszemy petycje? Niech zaimplementują RagDolla. Możliwość włączenia/wyłączenia w opcjach. W MP definiowane przez serwer. :)
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

Suma już raz napisał, że engine ArmA nie jest przystosowany pod engine fizyczny i nie zamierzają nad tym pracować.
Ulepszonej fizyki mamy oczekiwać w Game2.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:40 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Radeon »

A ta fizyka jest nie BISowska? Ahh... Można było się spodziewać.
Obrazek
Sensitive
Posty: 25
Rejestracja: 12 lipca 2007, 10:51
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Sensitive »

Wydajność ArmA z zaimpletowną fizyką byłaby zabójcza dla 90% naszych komputerów. Nawet z zaawansowaną fizyką zdarzają sytuacje absurdalne np. efekt latających ciał - efekcjarskie, ale czy naprawde dzieje się to w rzeczywistości 8O . Abstrahując oczywiście od produkcji filmowych w których to efekt ten przypomina typowy RagDolls.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: klamacz »

Sensitive pisze:Wydajność ArmA z zaimpletowną fizyką byłaby zabójcza dla 90% naszych komputerów. Nawet z zaawansowaną fizyką zdarzają sytuacje absurdalne np. efekt latających ciał - efekcjarskie, ale czy naprawde dzieje się to w rzeczywistości 8O . Abstrahując oczywiście od produkcji filmowych w których to efekt ten przypomina typowy RagDolls.
mit za mitem mitem pogania. Fizyka moze byc jednoczesnie szybko dzialajaca i dobrze dzialajaca, przykladow mozna mnozyc mnostwo. Nieprawda jest ze wydajnosc Arma z zaimplementowana fizyka bylaby zabojcza, to grafika zabija wydajnosc Arma i to z zupelnie prozaicznych powodow.
Najzwyczajniej napisany, dzialajacy engine jest strasznie ciezko rozbudowac o taki element jak prawdziwa fizyka, poniewaz skutkowaloby to zmiana podejscia do wielu elementow, np. animacji postaci, przeliczen AI, LODow itp. Dlatego koszt takiego przedsiewziecia bylby prawdopodobnie bliski napisaniu engine'u od nowa.
A my, jako fani chcielismy miec Arma szybko ....
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”