Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Moderator: Inkwizytor
Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Kompromis między fizyką, a optymalizacją w ArmA zawsze budził kontrowersje (animacje śmierci itd.). Fani jednak nie czekają z żałożonymi rękoma i działają. W popularnym temacie na BI Forum prowadzona dyskusja na ten temat umożliwiła odnalezienie kilku "przykładów" fizyki do zaimplementowania. Mandoble poprzez skrypty zaimplementował właśnie jeden z takich przykładów, a efekt jego pracy możemy zaobserwować na dwóch udostepnionych filmach.
Film 1
Film 2
Film 1
Film 2
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Pierwszy filmik nie chce mi działać.
Drugi to jest istna konwersja ECP do ArmA. Czy może FlashFX. Też coś takiego w OFP było, ale w ArmA wygląda to o nie bo lepiej. Autor musiałby jeszcze popracować nad zamaskowaniem sekwencji podmieniania modelu i byłoby git.
Ale szczerze powiedziawszy, bardziej interesuje mnie implementacja RagDoll'a do Arma niż, to.
Drugi to jest istna konwersja ECP do ArmA. Czy może FlashFX. Też coś takiego w OFP było, ale w ArmA wygląda to o nie bo lepiej. Autor musiałby jeszcze popracować nad zamaskowaniem sekwencji podmieniania modelu i byłoby git.
Ale szczerze powiedziawszy, bardziej interesuje mnie implementacja RagDoll'a do Arma niż, to.


- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Mnie to jakoś nie kręci, nowy wrak HMMWV i skrypt tworzący odłamki...
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Wygląda znakomicie, ale... tnie neisamowicie.
Ogromnym błędem BiSu jest to, ze nie zoptymalizowali ArmA pod wiecej niz 1 rdzen proca. Wtedy fizyka moglaby byc lepsza.
Ogromnym błędem BiSu jest to, ze nie zoptymalizowali ArmA pod wiecej niz 1 rdzen proca. Wtedy fizyka moglaby byc lepsza.
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Robi go zespół, nie mający nigdy żadnej styczności z OFP/ARMA.Trance pisze:No cóż... Queens Gambit przed nami
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:39 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Może napiszemy petycje? Niech zaimplementują RagDolla. Możliwość włączenia/wyłączenia w opcjach. W MP definiowane przez serwer. 


Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Suma już raz napisał, że engine ArmA nie jest przystosowany pod engine fizyczny i nie zamierzają nad tym pracować.
Ulepszonej fizyki mamy oczekiwać w Game2.
Ulepszonej fizyki mamy oczekiwać w Game2.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:40 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
A ta fizyka jest nie BISowska? Ahh... Można było się spodziewać.

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
Wydajność ArmA z zaimpletowną fizyką byłaby zabójcza dla 90% naszych komputerów. Nawet z zaawansowaną fizyką zdarzają sytuacje absurdalne np. efekt latających ciał - efekcjarskie, ale czy naprawde dzieje się to w rzeczywistości
. Abstrahując oczywiście od produkcji filmowych w których to efekt ten przypomina typowy RagDolls.

- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!
mit za mitem mitem pogania. Fizyka moze byc jednoczesnie szybko dzialajaca i dobrze dzialajaca, przykladow mozna mnozyc mnostwo. Nieprawda jest ze wydajnosc Arma z zaimplementowana fizyka bylaby zabojcza, to grafika zabija wydajnosc Arma i to z zupelnie prozaicznych powodow.Sensitive pisze:Wydajność ArmA z zaimpletowną fizyką byłaby zabójcza dla 90% naszych komputerów. Nawet z zaawansowaną fizyką zdarzają sytuacje absurdalne np. efekt latających ciał - efekcjarskie, ale czy naprawde dzieje się to w rzeczywistości. Abstrahując oczywiście od produkcji filmowych w których to efekt ten przypomina typowy RagDolls.
Najzwyczajniej napisany, dzialajacy engine jest strasznie ciezko rozbudowac o taki element jak prawdziwa fizyka, poniewaz skutkowaloby to zmiana podejscia do wielu elementow, np. animacji postaci, przeliczen AI, LODow itp. Dlatego koszt takiego przedsiewziecia bylby prawdopodobnie bliski napisaniu engine'u od nowa.
A my, jako fani chcielismy miec Arma szybko ....





