Odpalenie Description.ext - dialogi, dzwięki.

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Bonder
Posty: 11
Rejestracja: 24 marca 2011, 15:49
ID Steam:
ID gracza: 666

Odpalenie Description.ext - dialogi, dzwięki.

Post autor: Bonder »

Cześć.

Na początek pragnę przywitać się, gdyż jestem "świeżym" użytkownikiem, to mój pierwszy post na tym forum. ;>
Przejdźmy do konkretów. Od jakiegoś czasu zacząłem zagłębiać tajniki tworzenia misji w ArmA 2. Mam lekki problem z odpaleniem skryptu Description.ext, mianowicie plik wygląda u mnie następująco:

Kod: Zaznacz cały

class CfgRadio
{
 sounds[] = {};
  class RadioMsg1
  {
   name = "mowa1";
    sound[] = {"\sound\mowa1.ogg", db-100, 1.0};
    title = "BigBen do Bazy, wyruszamy na patrol w strone Kamiszowa. 
Kryptonimy jednostek BigBen i PapaWolf, odbior.";
  };

  class RadioMsg2
  {
   name = "mowa2";
   sound[] = {"\sound\mowa2.ogg", db-100, 1.0};
   title = {$STR_RADIO_2};
  };
};
Jak widzicie jest to CfgRadio i teraz mam pytanie - jak odpalić ten skrypt tak, aby zadziałał jak należy, jak to zrobić? Z innymi skryptami nie mam problemu, jednak z description poprostu nie mogę sobie poradzić. Stworzyłem pliki dźwiękowe w formacie .ogg poprzez program Audacity (tutaj dźwięk także modyfikowałem), w pliku misji stworzyłem folder "sound" gdzie wrzuciłem pliki dźwiękowe. Teraz jak to odpalić? Chcę również przypomnieć, że inne tematy na tym forum jak i na BIS nie wiele mi pomogły.

Podsumowując - nie wiem co zrobić, aby odpalić ten skrypt. Jakie komendy wpisywać, jak rozmieszczać wyzwalacze, a może mam robić jakieś kolejne skrypty aby to poszło? Pomocy... ;>


@Edit //
Po paru próbach, odtwarza dźwięk i tekst tylko w komunikacie 1. W RadioMsg2 nie ma ani dźwięku, ani tekstu. Pisze tylko "$STR_RADIO_2" (nawet jak zmienię tekst na inny).
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Odpalenie Description.ext - dialogi, dzwięki.

Post autor: Artek3333 »

W drugim zamiast

Kod: Zaznacz cały

title = {$STR_RADIO_2};
Musisz napisać tekst który chcesz aby był wyświetlany np.

Kod: Zaznacz cały

title = "ble ble ble" ;
pamiętaj aby tekst był w

Kod: Zaznacz cały

"tekst"
a nie w

Kod: Zaznacz cały

{tekst}
PS.
Musisz pamiętać, że w Description jest tak, że jak coś edytujesz w tym pliku, to aby wprowadzone zmiany zadziałały w uruchomionej Armie, to musisz ponownie wczytać edytowaną misję. Czasem może się zdarzyć, że coś źle napiszesz i po wczytaniu edytowanej misji, gra automatycznie się wyłączy z błędną informacją na pulpicie Windows.
Bonder
Posty: 11
Rejestracja: 24 marca 2011, 15:49
ID Steam:
ID gracza: 666

Re: Odpalenie Description.ext - dialogi, dzwięki.

Post autor: Bonder »

Idealnie, wszystko działa. Głupi byłem i nie wiedziałem o tym, że trzeba wyłączać i włączać misję aby zmiany się zapisywały. ;D Wielkie dzięki za pomoc, wszystko działa jak należy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”