Problem z Viev Distance
Moderator: Inkwizytor
Problem z Viev Distance
Jak w temacie kiedy startuję coopa jako host Viev Distance jest o wiele mniejszy niż ustawiłem, bonusowo gadam nie swoim głosem i mam inną twarz. Jest sposób żeby to naprawić: esc i kontynuuj - wtedy z kolei przestaje działać ACE. Jak ktoś zna inny skuteczny sposób ma ode mnie +, bo ten problem mnie zżera...
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Re: Problem z Viev Distance
Problem Rozwiązany, dałbym sobie +
Jak ktoś ma podobny: na początku misji MP dajemy wyzwalacz i w uruchamianiu wpisujemy: setViewDistance XXXX / xxxx = np. 3500.
Kolejny problem: Jak zrobić żeby klient mojego serva miał wymuszoną trawę?
(oczywiście nagrodą jest +)

Kolejny problem: Jak zrobić żeby klient mojego serva miał wymuszoną trawę?
(oczywiście nagrodą jest +)

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Re: Problem z Viev Distance
Z tego co wiem, trawa jest domyślnie w MP. Zatem wystarczy, że na żadnym z klientów nie zostanie wywołana komenda:
Jeśli została, to należy ją usunąć lub za nią wywołać ją z mniejszym parametrem: http://community.bistudio.com/wiki/setTerrainGrid
Kod: Zaznacz cały
setTerrainGrig 50
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Problem z Viev Distance
A to nieco lamerskie pytanie: Klient nie dostowosuje się do ustawień hosta? W kwestii grafiki etc.
Re: Problem z Viev Distance
Z tego co wiem, to nie. Wyjątkiem są warunki początkowe i początkowy distanceView, ale wynikają one raczej z tego, że każdy klient wczytuje te warunki z mission.sqm (nie dotyczy distanceView - to akurat jest chyba synchronizowane, albo każdy klient w MP ma początowy jakiś ustalony distanceview), a nie z jakiejś synchronizacji między klientami a serwerem.
Wszelkie efekty związane z wizualizacją - deszcz, mgła, nawet pora dnia* są prawie zawsze tylko lokalne (nie ma synchronizacji), co stanowi często problem w JIP.
*jeśli nie było żadnego skoku czasu poprzez komendę skipTime to gracze JIP dostaną prawidłowo zsynchronizowany czas; w przeciwnym wypadku nowi gracze będą mieć rozbieżne godziny
Wszelkie efekty związane z wizualizacją - deszcz, mgła, nawet pora dnia* są prawie zawsze tylko lokalne (nie ma synchronizacji), co stanowi często problem w JIP.
*jeśli nie było żadnego skoku czasu poprzez komendę skipTime to gracze JIP dostaną prawidłowo zsynchronizowany czas; w przeciwnym wypadku nowi gracze będą mieć rozbieżne godziny
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Problem z Viev Distance
Czyli aby emu zapobiec, to należy ustawić ręcznie view-distance w inicie lub triggerze, tak samo ustawienia trawy, pogody etc?
Re: Problem z Viev Distance
Zapobiec czemu?
Re: Problem z Viev Distance
@Kondor + Zasłużonykondor pisze:Zapobiec czemu?
SAS Troopowi chyba chodziło ogólnie np. zapobiec cheatowaniu że np część graczy ma trawę część nie ma.
Jeśli tak to odpowiedź: tak
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Problem z Viev Distance
Właśnie o to mi chodziło. Co jak co, ale niezależnie od sprzętu wiele rzeczy musi pozostać takie same na wszystkich komputerach. zapamiętam.
No to ostatnie pytanie: Czy da się wymusić ustawienia "pływania" celownika (w polskim "Martwa strefa celowania") na kliencie?
No to ostatnie pytanie: Czy da się wymusić ustawienia "pływania" celownika (w polskim "Martwa strefa celowania") na kliencie?
Re: Problem z Viev Distance
No to odpowiedź brzmi: to zależy. To jest rozwiązanie dla rzeczy, które się nie zmieniają, czyli np trawa. Nie jest natomiast odpowiednie to ustawiania godziny. Przykładowy scenariusz:Czyli aby emu zapobiec, to należy ustawić ręcznie view-distance w inicie lub triggerze, tak samo ustawienia trawy, pogody etc?
Misja startuje. Po jakimś czasie serwer wymusza komende skipTime na wszystkich klientach i zmienia godzinę na nocną. Przychodzi jakiś gracz (JIP) i ma godzinę początkową* a inni nocną.
Tu zmiana godziny w init lub wyzwalaczu nie zadziałałaby raczej prawidłowo.
*dokładniej: godzinę początkową + czas trwania misji: http://community.bistudio.com/wiki/6thS ... n_Progress
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Problem z Viev Distance
AFAIK Nie.
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net