Problem z Viev Distance

Arma2 oraz Arma2OA: Informacje o grze w sieci, adresy serwerów, klany, ligi oraz turnieje

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Problem z Viev Distance

Post autor: Miro »

Jak w temacie kiedy startuję coopa jako host Viev Distance jest o wiele mniejszy niż ustawiłem, bonusowo gadam nie swoim głosem i mam inną twarz. Jest sposób żeby to naprawić: esc i kontynuuj - wtedy z kolei przestaje działać ACE. Jak ktoś zna inny skuteczny sposób ma ode mnie +, bo ten problem mnie zżera...
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: Miro »

Problem Rozwiązany, dałbym sobie + :) Jak ktoś ma podobny: na początku misji MP dajemy wyzwalacz i w uruchamianiu wpisujemy: setViewDistance XXXX / xxxx = np. 3500.

Kolejny problem: Jak zrobić żeby klient mojego serva miał wymuszoną trawę?
(oczywiście nagrodą jest +) ;)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: kondor »

Z tego co wiem, trawa jest domyślnie w MP. Zatem wystarczy, że na żadnym z klientów nie zostanie wywołana komenda:

Kod: Zaznacz cały

setTerrainGrig 50
Jeśli została, to należy ją usunąć lub za nią wywołać ją z mniejszym parametrem: http://community.bistudio.com/wiki/setTerrainGrid
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: SaS TrooP »

A to nieco lamerskie pytanie: Klient nie dostowosuje się do ustawień hosta? W kwestii grafiki etc.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: kondor »

Z tego co wiem, to nie. Wyjątkiem są warunki początkowe i początkowy distanceView, ale wynikają one raczej z tego, że każdy klient wczytuje te warunki z mission.sqm (nie dotyczy distanceView - to akurat jest chyba synchronizowane, albo każdy klient w MP ma początowy jakiś ustalony distanceview), a nie z jakiejś synchronizacji między klientami a serwerem.
Wszelkie efekty związane z wizualizacją - deszcz, mgła, nawet pora dnia* są prawie zawsze tylko lokalne (nie ma synchronizacji), co stanowi często problem w JIP.

*jeśli nie było żadnego skoku czasu poprzez komendę skipTime to gracze JIP dostaną prawidłowo zsynchronizowany czas; w przeciwnym wypadku nowi gracze będą mieć rozbieżne godziny
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: SaS TrooP »

Czyli aby emu zapobiec, to należy ustawić ręcznie view-distance w inicie lub triggerze, tak samo ustawienia trawy, pogody etc?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: kondor »

Zapobiec czemu?
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: Miro »

kondor pisze:Zapobiec czemu?
@Kondor + Zasłużony

SAS Troopowi chyba chodziło ogólnie np. zapobiec cheatowaniu że np część graczy ma trawę część nie ma.
Jeśli tak to odpowiedź: tak
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: SaS TrooP »

Właśnie o to mi chodziło. Co jak co, ale niezależnie od sprzętu wiele rzeczy musi pozostać takie same na wszystkich komputerach. zapamiętam.

No to ostatnie pytanie: Czy da się wymusić ustawienia "pływania" celownika (w polskim "Martwa strefa celowania") na kliencie?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: kondor »

Czyli aby emu zapobiec, to należy ustawić ręcznie view-distance w inicie lub triggerze, tak samo ustawienia trawy, pogody etc?
No to odpowiedź brzmi: to zależy. To jest rozwiązanie dla rzeczy, które się nie zmieniają, czyli np trawa. Nie jest natomiast odpowiednie to ustawiania godziny. Przykładowy scenariusz:
Misja startuje. Po jakimś czasie serwer wymusza komende skipTime na wszystkich klientach i zmienia godzinę na nocną. Przychodzi jakiś gracz (JIP) i ma godzinę początkową* a inni nocną.
Tu zmiana godziny w init lub wyzwalaczu nie zadziałałaby raczej prawidłowo.

*dokładniej: godzinę początkową + czas trwania misji: http://community.bistudio.com/wiki/6thS ... n_Progress
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z Viev Distance

Post autor: Matte »

AFAIK Nie.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „Multiplayer”